پیشنهاد امام جمعه بهبهان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی

به گزارش بهبهان ما ؛ حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، بیان داشت: در آیین اسلام تأکید بسزایی بر مطالعه کتاب شده و همواره مورد اهتمام علمای بزرگ دین بوده، اما متأسفانه میزان مطالعه مردم در مرتبه خوبی نبوده و در واقع پایین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، با تأکید بر این که سطح علمی ملت ایران در حد مطلوبی قرار دارد، گفت: خوشبختانه امروز با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی میزان کسب آگاهی های مردم افزایش یافته، به طوری که هم اکنون سطح علمی ملت ایران در سطح مطلوبی قرار داشته است.

وی در ادامه وسایل ارتباط جمعی را ضمن آگاهی بخشی به جامعه، زیان بار توصیف کرد و اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی در عین آگاهی بخشی مسایل روز جهان به مردم، آنها را به شدت منزوی کرده و هرگونه ارتباط فرد با جامعه پیرامون خویش را محدود و قطع می کند که این مسأله بسیار زیان بار است.

امام جمعه بهبهان، به مقایسه ای میان میزان مطالعه خانواده های طلاب با دیگر خانواده ها پرداخت و گفت: میزان مطالعه طلاب و خانواده آنها به مراتب بیشتر از سایر آحاد جامعه بوده و این مسأله صرفا به دلیل عجین شدن فکر و ذهن طلاب با مطالعه و کتاب خوانی است.

حجت الاسلام ابوعلی، خواستار انجام فعالیت های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور شد و تصریح کرد: امروز رشد علمی بالاست، حال تصور کنید اگر ملت ایران روزانه ۳۰ دقیقه به مدت زمان مطالعه مفید خود اضافه کنند، انقلابی شگرف در کشور رخ خواهد داد.

وی در پایان، مطالعه کتب شهید مطهری را یکی از ضروریات برای طلاب دانست و ابرازداشت: طلاب جوان می بایست ضمن توجه به دروس اصلی خود، از کتب شهید مطهری و دستغیب غافل نبوده و که مطالعه مجموعه آثار علمی این دو دانشمند بزرگ، از ضروریات اصلی یک طلبه می باشد.

پایان خبر/

کد خبر : 1810