خوزستان محروم از بنزین یورو ۴!

سارا اشتهار- مدتی است که عدم عرضه بنزین یورو ۴ (بنزین استاندارد) در جایگاه‌های سوخت استان بالاخص کلانشهر اهواز باعث نارضایتی شهروندان شده است.

بررسی‌های میدانی از همه جایگاه سوخت موجود در سطح استان خوزستان نشان از صحت این سخن دارد که بنزین یورو ۴ (بنزین استاندارد) در جایگاه های سوخت استان خوزستان توزیع و عرضه نمی شود. در این خصوص وزیر نفت، استاندار خوزستان، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و مخصوصا نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند.

بر اساس مصوبه هیات دولت، بنزین یورو ۴ باید در هشت کلانشهر کشور از جمله اهواز توزیع گردد اما با این حال همچنان بیش از دو سال است که بنزین “یورو ۴” (بنزین استاندارد) در جایگاه‌های سوخت خوزستان توزیع نشده است این در حالی است که خوزستان خود دارای پالایشگاه و یکی از تولید کنندگان بنزین کشور محسوب می شود.

خوزستان بیشترین نماینده عضو کمیسیون انرژی مجلس را دارد. محمدطلا مظلومی نماینده بهبهان یکی از نمایندگان خوزستانی عضو کمیسیون انرژی است.

همچنین فریدون حسنوند نماینده اندیمشک رئیس، قاسم ساعدی نائب رئیس، حبیب آقاجری، ابراهیم متینیان، مجید ناصری نژاد، علیرضا ورناصری، سهراب گیلانی دیگر اعضا خوزستانی کمیسیون انرژی مجلس هستند.

 

 

کد خبر : 12368