پروژه سد بندخاکی شماره24 زیدون تعمیر و ترمیم می شود

به گزارش بهبهانما، سیدجمال موسویان صبح امروز در بازدید از پروژه تعمیر و ترمیم بند  خاکی شماره 24 سردشت زیدون که با حضور فرماندار بهبهان و سرپرست بخشداری زیدون و اعضای شورای شهر صورت گرفت، با بیان اینکه این هفتمین بند خاکی شهرستان بهبهان است که از اهمیت بسزایی در مهار سیلاب در این بخش دارد، اظهار کرد: پروژه تعمیر و ترمیم بند خاکی شماره 24 زیدون یکی از پروژه های بسیار مهمی است که چنانچه قبل از باران های سیلاب سا تعمیر و ترمیم نشود می تواند حوادث ناگواری و جبران ناپذیری برای مردم روستای اسلام آباد ایجاد کند.
وی با بیان اینکه سیل بند در کنترل آب و باران تاثیر بسیار وبحران ها را مهار می کند ، افزود: به دلیل بارندگی های سال های گذشته این سیل بند آسیب های جدی دیده است و ضروری است صریعاً این سیل بند تعمیر و ترمیم شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهبهان ضمن اشاره به طول و ارتفاع این سیل بند  گفت: این سیل بند با 120 متر طول و 8 متر ارتفاع ساخته شده است که با توجه به اینکه لایه های خاک و رسوب کف این سیل بند را دچار مشکل ساخته است و نیازمند لایروبی این سیل بند است.
وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از ماده 180 تامین شده است، تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 115 میلیون تومان شروع شده است که با توجه به آسیب های جدی در دستک های آن به 500 میلیون تومان دیگر اعتبار نیازمند است.
موسویان  خاطرنشان کرد: این سیل بند می تواند 700 هزار تا یک میلیون متر مکعب آب را در ذخیره کند که تاثیر بسیار خوبی جهت مصارف زیست محیطی، حیاط وحش و اراضی کشاورزی داشته باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به احداث این سیل بند 1500 هکتار از اراضی بالا دست آن آبیاری می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهبهان ادامه داد: با توجه به تهدید جدی در بارنگی های سال های اخیر برای روستای های پایین دست ضرورت احداث و تعمیر و ترمیم این سیل بند از اولویت های ما بوده است که امید است قبل از فصل بارندگی این پروژه به پایان برسد.
وی با اشاره به بارندگی ها و نزولات آسمانی در مناطق مختلف یادآور شد: این سیل بند ها باید طروی طراحی و ساخته شود که هم حوزه آبریز داشته باشد و هم دریاچه داشته باشد.
موسویان در پایان تصریح کرد: از مسئولان شهری و استانی انتظار داریم که توجه خاص و ویژه‌ای به تأمین اعتبارات مورد نیاز منابع طبیعی و آبخیزداری داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

کد خبر : 3770