هشدارهای مکرر رهبر انقلاب درباره طلحه و زبیر های امروز

متاسفانه طلحه و زبیرهای امروز هم بدنبال حقی برای خود و خانواده خود هستند، این حق می تواند در خیلی چیزها خلاصه شود، حق استخدام فرزند و آشنا، حق پست و مسئولیت و حق ماندگاری در سمت و … . کمی به بهبهانما توجه کنید!

همه افراد در هر پست و مقام و جايگاهي در معرض فتنه و آزمايش هستند. “طلحه” و “زبير” دو صحابه بزرگ پيامبر اعظم (صلي‌ الله‌ عليه‌ و آله) كه تاريخ اسلام پر از خدمات آن ‎ها ست، نمونه بارز نخبگان منحرفند كه خدمات آن‎‎ها با دنيا طلبي در دوره حكومت اميرالمؤمنين (عليه‌السلام) و در فتنه‎‎ها به باد رفت و در نهايت با انحراف از خط پيامبر، عاقبت به خير نشدند.

انقلاب اسلامي ايران هم طلحه الخير‎ها و زبير‎هاي سيف‎الاسلام كم نداشته، نخبگاني كه در قطار انقلاب بودند. چه ‎بسا در راه افتادن آن نقش داشتند. شايد خيلي‎‎ها را هم سوار كردند. اما ميانه راه از حركت انقلاب جا ماندند و در زمره خودي‎‎هاي جاهل و غافل قرار گرفتند. 

 رهبر انقلاب در طول اين سال‎ها و از ســـال‎هاي آغازين رهبري هميشه نسبت به عبرت‎آموزي از عاقبت طلحه و زبير هشدار دادند و مردم را به مطالعه تاريخ و خواص را به بصيرت در فهم مسايل روز دعوت كردند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه فراموش نشدنی نماز جمعه 18 دی ماه 77 در خصوص لزوم بصیرت خواص هشدارهای لازم را دادند، در این خطبه رهبری معظم انقلاب فرمودند:

 ‏”جناب طلحه، جناب زبير، بزرگان اصحاب و ديگران و ديگران با اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) بيعت كردند و تسليم شدند و قبول كردند؛ منتها سه چهار ماه كه گذشت، ديدند نه، با اين حكومت نمى‏شود ساخت؛ زيرا اين حكومت، حكومتى است كه دوست و آشنا نمى‏شناسد؛ براى خود حقى قائل نيست؛ براى خانواده خود حقى قائل نيست؛ براى كسانى‏كه سبقت در اسلام دارند، حقى قائل نيست – هرچند خودش به اسلام از همه سابق‎تر است – ملاحظه‏ اى در اجراى احكام الهى ندارد.

اين حكومت، حكومتى است كه دوست و آشنا نمى‏ شناسد؛ براى خود حقى قائل نيست؛ براى خانواده خود حقى قائل نيست؛ براى كسانى ‏كه سبقت در اسلام دارند، حقى قائل نيست.

اين‎‎ها را كه ديدند، ديدند نه، با اين آدم نمى‏ شود ساخت؛ لذا جدا شدند و رفتند و جنگ جمل راه افتاد كه واقعا فتنه‏ اى بود. ام ‏المؤمنين عايشه را هم با خودشان همراه كردند. چقدر در اين جنگ كشته شدند، خدا عاقبت همه ‏مان را به خير كند. گاهى اوقات دنيا طلبى، اوضاع گوناگون و جلوه‎هاى دنيا، آن‏چنان اثرهايى مى‏ گذارد، آن‎چنان تغييرهايى در برخى از شخصيت‎ها به‏ وجود مى ‏آورد كه انسان نسبت به خواص هم گاهى اوقات دچار اشكال مى‏شود؛ چه برسد براى مردم عامى. بنابراين، آن روز واقعا سخت بود. آن‎هايى كه دور و بر اميرالمؤمنين بودنـد و ايستادند و جنگيدند، خيلى بصيرت به ‏خرج دادند. بنده بار‎ها از اميرالمؤمنين نقل كرده ‏ام كه فرمود: لا يحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر.” (18/10/1377)

خدا رحمت کند شهید بزرگوار حمید باکری که می فرمود: جنگ تمام مي‌شود و رزمندگان امروز سه دسته مي‌شوند: یک: دسته‌اي كه به مخالفت با گذشته خود برمي‌خيزند و از گذشته خود پشيمان مي‌شوند. دو: دسته‌اي كه راه بي‌تفاوت را بر مي‌گزينند و در زندگي مادي غرق مي‌شوند. سوم: دسته‌اي كه به گذشته خود وفادار مي‌مانند و احساس مسئوليت مي‌كنند كه از شدت مصایب و غصه‌ها دق خواهند كرد. پس از خداوند بخواهيد با رسیدن به شهادت از عواقب زندگي پس از جنگ در امان بمانيد، چون عاقبت دو دسته اول ختم به خير نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن هم بسيار سخت و دشوار خواهد بود.»

رزمندگان امروز سه دسته مي‌شوند: یک: دسته‌اي كه به مخالفت با گذشته خود برمي‌خيزند و از گذشته خود پشيمان مي‌شوند. دو: دسته‌اي كه راه بي‌تفاوت را بر مي‌گزينند و در زندگي مادي غرق مي‌شوند. سوم: دسته‌اي كه به گذشته خود وفادار مي‌مانند و احساس مسئوليت مي‌كنند

متاسفانه طلحه و زبیرهای امروز هم بدنبال حقی برای خود و خانواده خود هستند، این حق می تواند در خیلی چیزها خلاصه شود، حق استخدام فرزند و آشنا، حق پست و مسئولیت و حق ماندگاری در سمت و … . کمی به بهبهانما توجه کنید!

انتهای خبر/