مردم بهبهان به استقبال درب حرمین امامین عسکریین(ع) رفتند

به گزارش بهبهانما به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهبهان مردم بهبهان به استقبال یکی از درب های حرمین امامین عسکریین (ع) رفتند

ساخت ۶ درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) از آذر سال 92 آغاز شد. 5 درب آن با مشارکت مردم استان خوزستان در اهواز، آبادان، امیدیه و اندیمشک ساخته شد و هزینه ساخت یک درب نیز با مشارکت مردم مازندران تأمین شد.

عملیات ساخت سازه چوبی و قلم زنی روی ورق‌های مس و نقره ، میناکاری و خطاطی روی درب‌​ها توسط اساتید مجرب استان خوزستان انجام شد و پس از طی این مراحل ، درها برای انجام میناکاری ، زرگری ، نقره کاری و طلاکاری به اصفهان منتقل شد.

در ساخت این درب‌ها 4 مترمکعب چوب ساج ، 261 کیلوگرم مس ، 37 کیلوگرم نقره ، 350 گرم طلا ، 372 کیلوگرم برنج ، 42 کیلوگرم استیل ، 82 کیلوگرم آلومینیوم و 20 مترمکعب شیشه به کار رفته است.

5  درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) با مشارکت مردم خوزستان با هزینه​ای بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شد. مردم خیر استان یک کیلو و ۵۰ گرم طلا برای ساخت این درها جمع​آوری کردند.

مردم بهبهان بمدت دو روز میزبان یکی از درب های رواق اصلی که روبروی ضریح مطهر حضرت امام هادی (ع) نصب میشود در محل حرم مطهر حضرت امامزاده فضل (ع) هستند که این درب از محل کمک های مردمی شهرستان امیدیه ساخته شده است.

فرماندار بهبهان روز سه شنبه با حضور هیئتی به استقبال این درب نورانی رفتند.

کد خبر : 4659