معرفی مدیران بهبهانی سراسر کشور:

لزوم ایجاد «بنیاد تحول و توسعه» بهبهان

یکی از راههای حل سریع و فوری برخی مشکلات فعلی بهبهان در همه حوزه ها همکاری، تلاش و رایزنی با بهبهانی هایی است که دارای سمت های کلیدی در سطح کشورند. البته لازمه این مهم شناسایی علاقمندان کمک به توسعه بهبهان است.

سردبیر بهبهانما شهرستان بهبهان از حیث منابع انسانی فعال و خبره در زمره برترین های کشور است. دست کم، وجود نخبگان سیاسی فرهنگی که هر کدام مناصبی مهم در سطح کشور و استان را عهده دار هستند، یک ظرفیت بالقوه برای توسعه همه جانبه بهبهان است که در کنار دیگر منابع بهبهان همچون نفت و گاز و… به طور قطع توان توسعه و تحول در بهبهان را دارد.

متاسفانه با وجود این ظرفیت های برش دار در سطح کشور و استان، وضعیت کنونی شهرستان بهبهان جای تاسف فراوان دارد. البته دلایل زیادی برای بالفعل نشدن این پتانسیل ها وجود دارد که به زعم نگارنده مهمترین آنها به شرح زیر است:

 عدم شناسایی نخبگان بهبهانی:

بدون شک عدم شناخت کافی از نخبگان سیاسی و فرهنگی بهبهانی سراسر کشور و حتی دنیا، تاکنون به عنوان نقاط ضعف بزرگ برخی مسئولین شهرستان بوده و تاسف بار اینکه هیچ مکانیسمی هم برای شناسایی بهبهانی های موفق در سراسر کشور وجود نداشته است.

یکی از راههای حل سریع و فوری برخی مشکلات فعلی بهبهان در همه حوزه ها همکاری، تلاش و رایزنی با بهبهانی هایی است که دارای سمت های کلیدی در سطح کشورند. البته لازمه این مهم شناسایی علاقمندان کمک به توسعه بهبهان است.

اخیرا در فضای مجازی تلگرام کانالی با هدف شناسایی نخبگان بهبهان در کشور و جهان راه اندازی شده که استقبال خوبی از آن بعمل آمده است. در زیر به چند نمونه از بهبهانی های که دارای مناصب مهمی در سراسر کشورند، اشاره می کنیم:

الف: حاج حبیب الله حقیقی (معاون وزیر کشور و رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز)

ب: مرتضی شهید زاده(مدیرعامل بهبهانی بانک کشاورزی جمهوری اسلامی ایران)

ج:مسعود منصور (معاون سازمان  جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور)

د: دکتر سید شمس الدین وهابی(عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ششم)

ه: دکتر محسن شاکری نژاد(عضو هیئت علمی و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صدا و سیما)

و:دکتر غلامرضا شریعتی (استاندار خوزستان)

ز: دکتر افشانی(استاندار فارس)

ح:دکتر مجید صفایی مقدم(مدیریت بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز)

ط:مهندسمحمد بهزاد(معاون سابق وزیر نیرو)

ی:دکتر محمداسماعیل مطلق(مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت)

ک:دکتر کمال محامد پور(عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت-معاون سابق وزیر مخابرات)

ل:دکتر سیف الله حقیقی(رئیس سازمان شیلات ایران)

م:دكتر رضا نگهبان(شهردار منطقه 7 تهران)

ن:خانم دکتر طلعت الزمان ثریا(معاونت تامین نیروی انسانی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی وزارت نفت)

س:مهندس محمدرضا شمسایی(رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان)

ق:سردار نورالله صدرا(معاون هماهنگ کننده گروه تخصصی کربلا قرارگاه خاتم الانبیا)

نبود ارتباط بین مسئولین شهری و بهبهانی های موفق

با شناسایی بهبهانی های موفق در سراسر کشور، گام بعد ایجاد ارتباط بین خود آنها و مسئولین شهرستان با محوریت توسعه و خدمت دلسوزانه و غیر سیاسی به بهبهان است. دور هم جمع کردن و هماهنگی های لازم ، بین مسئولین بهبهانی در سراسر کشور کار بسیار مهمی است که بدون شک نقش نماینده محترم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

خیلی از بهبهانی ها انگیزه و علاقه خدمت به شهر و زادگاه خود راه دارند، ولی مشکل آنجاست که تاکنون هیچ تقاضایی برای خدمت رسانی وجود نداشته است. البته امیدواریم این روند در اسرع وقت اصلاح شود.

چند پیشنهاد:

الف: راه آهن شیراز- بهبهان- اهواز:

هماهنگی بین دو استاندار فارس و خوزستان که هر دو بهبهانی اند، می تواند نقش مهمی در توسعه ریلی و راه اندازی پروژه راه آهن بین دو استان مهم کشور داشته باشد. راه آهن شیراز به اهواز که می تواند از بهبهان عبور کند، ضمن اتصال کلیه پتروشیمی ها استان فارس به خوزستان، زمینه دسترسی مردم خوزستان به قطب پزشکی جنوب کشور را تسهیل می کند.

آخرین اطلاعی که از راه اندازی پروژه راه آهن شیراز به اهواز داریم، حاکی از اتمام کار طراحی و انتخاب مسیر دارد، ظاهرا سه مسیر برای این پروژه در نظر گرفته شده و دولت با 50 درصد ساخت این پرژه را از محل اعتبارات نفت و 50 درصد هم بخش خصوصی موافقت کرده است.(آذرماه 93)

ظرفیتی مثل بهبهانی بودن استاندار فارس و خوزستان اتفاقی بی سابقه و فرصتی مهم است که اگر در یک سال باقی مانده از دولت تدبیر و امید از آن استفاده نشود، شاید دیگر چنین فرصتی عاید بهبهان نشود.

ب: حل مشکل کشاورزان:

بهبهان از دیرباز به قطب کشاورزی و دامپروری شهرت داشته است. متاسفانه در چند سال اخیر کشاورزی بهبهان با مشکلات عدیده ای مواجه شده است که مکانیزه نبودن و کمبود آب مهمترین آنهاست.

با وجود مدیرعامل بهبهانی بانک کشاورزی و مدیرعامل بهبهانی سازمان آب و برق خوزستان شاید بتوان تا حدود زیادی به این مشکلات غلبه کرد. خوشبختانه نماینده محترم در این راستا تلاش هایی داشته اند.

راهکار:

 بنیاد تحول و توسعه بهبهان:

رئیس دانشگاه صنعتی بهبهان اخیرا در مصاحبه ای بر ایجاد بنیاد تحول و توسعه بهبهان تاکید داشته است. بدون شک راه اندازی چنین بنیادی با رویکرد آکادمیک و علمی با حضور بهبهانی هایی که در سراسر کشور سمت هایی عهده دار هستند، می تواند بسیار راهگشا و حائز اهمیت باشد.

نقشی که این بنیاد آکادمیک و غیر سیاسی ، می تواند برای حل مشکلات بهبهان ایفا کند، بسیار مهم است که در بالا به دو نمونه ساده اشاره شد. از جناب آقای کشت زر نماینده محترم شهرستان بهبهان و دیگر مسئولین تقاضا و انتظار داریم که مصرانه بر پیگیری، راه اندازی  و هماهنگی برای ایجاد چنین مرکزی تلاش نماید.

رسانه بهبهانما با تمام توان حاضر به همکاری با مسئولین شهرستان در این خصوص می باشد.