فلسفه انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای روز جهانی قدس

حضرت امام با این انتخاب خواسته اند به مسلمانان جهان اعلام کنند ، حالا که شما بواسطه قر یب یکماه عبادت وروزه داری ومناجاتهای ویژه دراین ماه ، که معمولا در دیگر ماههای سال کمتر محقق می شود ؛ موفق به تهذیب نفس و مغلوب ساختن شیطان نفس خویش شده اید ، هنگامه آن فرا رسیده که با همین روحیه وآمادگی واخلاص وصدق وصفا ، به جنگ شیطان نفس جهان اسلام وفرعون زمان بروید وپاره تن اسلام فلسطین مظلوم وقدس شریف را از چنگال دژخیم دیو صهیونیسم نجات دهید .

متن زیر یادداشت سید مختار موسوی تحلیلگر سیاسی و فعال فرهنگی شهرستان بهبهان است که با کمی تاخیر عینا منتشر می شود.
بسمه تعالی
فلسفه انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای روز جهانی قدس
با استعانت از خداوند سبحان ، قصد داریم در این یادداشت ، چیستی وچرایی انتخاب آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان از سوی حضرا امام خمینی (ره) برای روز جهانی قدس را مورد کنکاش ومطالعه قرار دهیم . می خواهیم بدانیم چرا حضرت امام (ره) یک روز از دیگر ماههای سال را برای چنین مناسبتی انتخاب نکردند ؟ براستی چرا ماه مبارک رمضان وچرا آخرین جمعه از این ماه ، برای روز جهانی قدس انتخاب ومعرفی شده است ؟

برای نیل به اهداف این یادداشت وحصول پاسخ برای سوالات مطرح شده که ممکن است برای خیلی از هموطنان گرامی نیز سوال بوده باشد ، باید در اقیانوس بیکران آثار وبرکات ، فضایل وفواید ودستاوردهای ماه مبارک رمضان غواصی نمود .
ماه مبارک رمضان شهرالله اعظم ، ماه ضیافت الهی ، ماه گشایش ابواب رحمت ، ماه در غل وزنجیر بودن شیطان ، ماه توبه واستغفار، ما غلبه نفس لوّامه بر نفس امّاره ، ماه تهذیب نفس ، ماه ارتقاء ایمان وتقوا و ماه سیقل دادن دلها برای پذیرش ونفوذ انوار الهی وکسب معرفت الله ، جهت تحصیل قوه فرقان وحصول بصیرت وتشخیص حق از باطل و هدایت در صراط مستقیم وسرانجام زدودن حجابها وکاستن فاصله ها وتقارن وتقارب با حضرت حق وفتح قلّة کمال مطلوب که همانا راز ورمز آفرینش وخلقت موجودی بنام انسان است .

رهبر کبیر انقلاب اسلامی وبنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وپایه گذار بیداری اسلامی در جهان اسلام ، که خود مفسر کبیر قرآن ، فیلسوفی حاذق ، فقیهی متأله وحکیمی فرزانه و عارفی که خدا او را به واسطه زهد وتقوا وتهذیب نفس و وصفای باطن به مقامات عالیه رسانده بود و سالکی بود که بواسطه سائر الی الله بودنش به مقام ومرتبت فنای فی الله نایل شده بود . وبهتر از هراندیشمندی در عصر خویش ، به حقایق و رموز صیام وروزه داری در شهرالله الاعظم که بر خیلی از بزرگان مستور ومکتوم مانده بود واقف گشته بودند ، با علم ویقین به میزان اثرگذاری روزه در روزه داران واینکه یکی از آثار وفضیلت های روزه ، ایجاد انقلاب معنوی ومیل به نزدیک ترشدن با معبودِ محبوب یکتا وایجاد اشتیاق برای امتثال وفرمانبرداری آگاهانه از اوامر ونواهی خداوند تبارک وتعالی است ، وبدون تردید این تأثیرات ودرسها وتأسی ها ، که از بدیهیات آثار روزه داری است ، متعاقب لیالی قدروپس از قرار گرفتن در برابر تلالوات انوار قدسی لیالی قدر مضاعف شده وقلوب ودلهای مومین روزه دار ازهر نظر برای پذیرش پیام های توحیدی سیقل داده می شود . وبا نگرش به اینکه غالبا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فاصله زمانی چندانی با لیالی قدر ندارد ، حضرت امام (ره) این ماه عزیز وآخرین جمعه از این ماه را برای چنین مقصود مهمی انتخاب کرده اند .

روز قدس2

آری با توجه به آثار ونشانه هاوتأثیراتی که ماه مبارک رمضان و روزه داری در مومنین دارد ، و از نظر تناسب وقیاس وهمانندی وکفائت وهمتایی ، چنین ویژگی ومیزان آمادگی دلهای مومنین برای پذیرش واطاعت کردن از پیامها ومضامین توحیدی در هیچ یک از ایام دیگر ماههای سال وجود ندارد ، وبا این امید که اعلام روز جهانی قدس وپیامی که حضرت امام به این مناسبت صادر وابلاغ فرمودند ، منشأ ومبنای قرآنی وتوحیدی واسلامی دارد ، لاجرم پس از ابلاغ بر دل مخاطبین خود بنشیند ، آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان برای روز جهانی قدس انتخاب وبه جهان اسلام معرفی میگردد . که صد التبه پیش بینی ها ومحاسبات وتوقعات وانتظارات حضرت امام خمینی (ره) نیز همانگونه که تصور میکردند عینیت بخشید وچنان استقبالی از این فراخوان توحیدی در جهان اسلام بعمل آمد که تمامی سیاستمداران جهانرا انگشت به دهن گیج و مات ومبهوت گذاشت .

در حقیقت بااین انتخاب واعلام جهانی آن ، پیام های متعددی به جهان اسلام مخابره ومتعاقباً تکالیفی متوجه آحاد مسلمین گردید . حضرت امام با این انتخاب خواسته اند به مسلمانان جهان اعلام کنند ، حالا که شما بواسطه قر یب یکماه عبادت وروزه داری ومناجاتهای ویژه دراین ماه ، که معمولا در دیگر ماههای سال کمتر محقق می شود ؛ موفق به تهذیب نفس و مغلوب ساختن شیطان نفس خویش شده اید ، هنگامه آن فرا رسیده که با همین روحیه وآمادگی واخلاص وصدق وصفا ، به جنگ شیطان نفس جهان اسلام وفرعون زمان بروید وپاره تن اسلام فلسطین مظلوم وقدس شریف را از چنگال دژخیم دیو صهیونیسم نجات دهید .

امروز شیطان نفس جهان اسلام که وظیفه تک تک مسلمانان جهان مبارزه جدی با آن است ، کسی نیست جز رژیم اشغالگر صهیونیسم جهانی . و باید با سلاح ایمان وتقوا ووحدت به جنگ این جرثومه فساد وغده سرطانی رفت .

اما از آنجایی که این شیطان وفرعون زمان یعنی آمریکای خونخوار واسلام ستیز، به خوبی وبهتر از دولت اسلامی معنی ومفهوم وروح پیام حضرت امام را درک کرده ، ویقین دارند که وحدت اسلامی وانسجام جهان اسلام یعنی مرگ حتمی وقطعی صهیونیسم وآمپریالیسم جهانی و سقوط از تخت فرعونی ؛لذا پادزهراین سلاح کشنده را ( نقطه مقابل وحدت یعنی اختلاف افکنی وایجاد تفرقه بین ممالک اسلامی ) را به طرز بسیار ماهرانه تولید ودر جای جای کشورهای اسلامی در سراسر جهان اسلام منتشر کرد . طوریکه امروز به واسطه این اختلاف ها جهان اسلام به خود مشغول شده وبا مسلمان کشی ( برادر کشی ) در خیلی از کشورهای اسلامی امنیت این شیطان تأمین وتضمین گردیده است .

از آنجایی که با اختلاف افکنی ها وتفرقه ای که در جهان اسلام عمق پیدا کرده ، و فاصله بین دولتهای به ظاهر اسلامی با مردم مسلمان خود بسیار زیاد شده است ، با توجه به گذشت 37 سال از تعیین آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان بعنون یوم الله روز جهانی قدس ، واینکه حداقل انتظار از این اعلام وانتخاب وفراخوان ، برقراری وحدت وانسجام بین ممالک اسلامی وتوجه جهان اسلام به قدس شریف وفلسطین مظلوم با هدف نهایی آزاد سازی بیت المقدس الین قبله گاه مسلمانان و نجات فلسطین از اسارت صهیونیسم های کودک کش بوده ، متأسفانه بواسطه همان غفلت هایی که روزی باعث شده قدس شریف وفلسطین مظلوم به اسارت در بیاید ، تداوم واستمرار همان غفلت ها ، وعدم همراهی دولت ها با ملت های مسلمان ، نه تنها اقدامی برای آزاد سازی قدس شریف وچاره سازی برای فلسطین مظلوم نشد ، بلکه رژیم صهیونیستی وفرعون زمان با وحدت وائتلاف ضد توحیدی خود ، کار را به جایی رسانده اند که کعبه عزیز بیت الله الحرام ومدینه منوره ومکه معظمه را نیز به اسارت ایادی وعُمال خود یعنی آل یهود سعودی در آورده وبا ساخت وپرداخت وتکثیرداعش مترصد نابودی تمامی نشانه های اسلامی در جای جای جهان اسلام وتخریب وتصرف حرمین شریفین وعتبات عالیات واماکن مقدسه شریفه می باشند .

غفلت ودنیا گرایی جهان اسلام ، وحاکمیت اندیشه تسامح وتساهل بر دول به ظاهر اسلامی وکدخدا پرستی وکدخدا ترسی آنها به جای خدا پرستی وخدا ترسی و خیانت خائنین به بیت الله الحرام این بلاها را بر سر جهان اسلام آورده است .

بنظر می رسد که امروز جهان اسلام پر از ظلم وجور شده است ، وتنها ناجی جهان اسلام که قادر است به اذن الله ، همین جهان را پرازعدل وداد نماید واز این جهنم یک گلستان وبهشت برین بسازد ، مهدی فاطمه(عج) است ولاغیر. ولذا برای نیل به این مقصود مقدس ، بعنوان حسن ختام برای تعجیل در ظهورش با تمام وجود از او مدد می جوئیم وندای ( یا اباصالح المهدی ادرکنی ) سر می دهیم . واز خدای او می خواهیم (اللهم عجل لولیک الفرج ) .

الاحقر سید مختار موسوی

کد خبر : 9907