بیکاری در کشور برای جوانان تبدیل به یک شغل شده است+ شعر جالب نماینده بهبهان در نطق میان دستور

بسم رب الشهدا و الصدیقین

سلام و احترام به پیشگاه ملت شریف ایران .

هفته بسیج را به بسیجیان و فرمانده دلهای آنان تبریک می گویم.

از رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه ، ریاست محترم جمهور و تیم مذاکره کننده و همکارانم در مجلس که برجام را تصویب نمودند سپاسگزارم.

تشکر میکنم از دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس که قرار است برای مراسم شروع بکار بزرگترین پالایشگاه گاز بهبهان (بیدبلند۲) تشریف فرما شوند.

و اما قصه ی پر غصه بیکاری !!!!

شدم فارغ  زتحصیلات ، پی کارم ، پی نانم

 ولی کاری نمی جویم، دگرآمد به لب جانم

نمایندگان محترم

 بیکاری در بین جوانان تبدیل به یک شغل شده است.

پر تکرار‎ترین واژگان مراجعین بنده بیکاری و اشتغال است .

نمایندگان ملت

رکود مطلق در زمینه ی اشتغال جامعه را به کجا خواهد برد ؟؟

چه کسی و چه نهادی باید به مهار لشکر میلیونی بیکاران بپردازد؟؟؟

چرا تکلیف ۴هزارمیلیارد تومان کمک به اشتغال زایی در قانون بودجه ۹۴روشن نمی شود ؟؟؟؟

آیا خبر دارید در هر خانواده حداقل دو نفر بیکار داریم؟؟؟

آیا خبر دارید جوانان بیکار احساس بی ارزش بودن دارند ؟؟؟

 ای کاش بجای پول سنگینی که به خودروسازان اختصاص دادند و برای خالی کردن انبارهای آنان داده شد، برای تبدیل بخشی از اشتغال و بیکاری جوانان اختصاص داده می شد.

والله شرمنده مردم حوزه انتخابیه ام هستم .مردمانی اصیل، با ارزش و دارای ارزشهای دینی.

والله گوشم پر از صدای ضجه مادران و نگاه ملتمسانه پدران و جوانان بیکار هست .

بعنوان صدای آنان اعلام میدارم همدردتان هستم و تا پای جان از حقوق موکلین دیارم از بهبهان ، آغاجاری ، تشان ، منصوریه ، جولکی ، سرجولکی ،  کردستان ، اسلام آباد ، شهروئی ، آب امیری ،ویسی تا شله زارهای زیدون قهرمان ، دفاع خواهم کرد.

توسعه استان خوزستان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از فعالین عرصه دانش بنیان است. خوزستان با داشتن پتانسیل های ویژه و منابع تمام نشدنی دارای زمینه مناسب سرمایه گذاری و توسعه فناوری دانش بنیان در تمامی عرصه ها میباشد.

لذا توجه به حمایت ویژه از پارک علم و فناوری خوزستان و شرکت های دانش بنیان به عنوان موتور محرک رشد اقتصاد دانش بنیان امری ضروریست.

تذکرات :

با تشکر از وزیر محترم نفت در راه اندازی پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ بهبهان

و با توجه به آمارباور نکردنی بیکاری در بهبهان از مسئولین مربوطه می خواهم در پالایشگاه گاز بیدبلند ۲بهبهان بومی گزینی در اولویت آنها باشد.

وزیر محترم نیرو

از شرکت مپنا مصرانه می خواهم در پروژه سیکل ترکیبی از نیروهای بومی استفاده نموده و از جذب نیروی غیر بومی خود داری بعمل آید.

–  انتقال آب از سد چم شیر در منطقه زیدون کارشناسانه نمی باشد. لزوم بازنگری در این طرح اجتناب ناپذیر است.

–  شبکه آب آشامیدنی آغاجاری نیاز به اصلاح اساسی دارد . بودجه ویژه به آن اختصاص دهید.

 دولت محترم

با توجه به افزایش حقوق ناچیز شاغلین ، حقوق بازنشستگان تغییری نکرده است؟؟ دراین زمینه چه اقدامی انجام داده‎اید و چرا به وضعیت معیشتی بازنشستگان و فرهنگیان توجه نمی شود؟؟؟

وزیر محترم جهاد

کشاورزان بهبهانی هنوز خسارت بیمه‎ی سال گذشته و زیان محرومیت از کشت تابستانه را دریافت ننموده اند.

تخصیص آب سد مارون اجرایی نشده و اعتراض شدید کشاورزان ادامه دارد و نرخ پایین خرید شیر و گوشت قرمز از دامداران موجب خسارت شدید آنان شده است . چه برنامه ای دارید؟؟؟

 -از مجلس و دولت درخواست دارم شغل سخت رانندگان عزیز جاده‎ای را در ردیف مشاغل سخت زیان آور قرار داده تا آینده بهتری در دوران بازنشستگی داشته باشند. رانندگان عزیز جاده ها عضو اصلی توسعه کشور میباشند.

 وزیر محترم ارتباطات

آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای ویسی ، شهرویی ، روستاهای اطراف آنها و همچنین روستاهای شله زارها در منطقه زیدون قول داده اید که تا پایان امسال تمام شود و افزایش سرعت اینترنت در بهبهان و آغاجاری نیازمند توجه ویژه‎ای می باشند.

 وزیر محترم ورزش

پتانسیل کم نظیر ورزش حوزه انتخابیه ام بر کسی پوشیده نیست و درعین حال در محرومیت مطلق بسر می برند. تیم کارشناسانی جهت تهیه گزارش از وضعیت ورزش به این منطقه اعزام گردد.

جا دارد از سوی مردم ورزش دوست بهبهان (مهد هندبال ایران )، پیروزی غرور آفرین تیم ملی هندبال ایران بر تیم عربستان را تبریک گفته و بابت تقدیم پیروزیشان به شهدای منا از آنان تشکر کنم .

 وزیر محترم راه و شهرسازی

–  جاده بهبهان – رامهرمز همچنان قربانی می گیرد . کمترین درخواست موکلینم سرعت بخشی در ادامه‎ی اتمام این پروژه است. و همچنین برای شروع بکار راه آهن  فارس – بهبهان – اهواز بودجه ای به آن اختصاص دهید .

–  جاده آغاجاری به بهبهان از حادثه خیز ترین جاده ها می باشد. ضمن تشکر از وزیر راه و مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ، تسریع در اتمام آن ضروری است.

 وزیر محترم کشور

شهرداری های آغاجاری ، سردشت ، زیدون ، تشان و منصوریه نیاز به توجه ویژه اعتباری دارند. پیشنهاد می شود بازرسانی جهت تهیه گزارش در این خصوص به منطقه اعزام گردد.

شهرداری بهبهان بطور ویژه نیاز به کمک مالی دارد و از سازمان همیاری ها می خواهم خارج از همه محدودیت های معمول با ارائه راهکاری ها ، این شهرداری را از بن بست مالی و بدهکاری های بیمه ای خارج نماید .

 دولت محترم و جناب آقای ترکان

با توجه به وجود زیر ساخت ها و پتانسیل های طبیعی و نزدیکی به آبهای آزاد شهرستان های بهبهان وآغاجاری، قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه کشاورزی و دامپروری صادراتی را دارد. درخواست دارم مطالعات منطقه ویژه شدن و تبدیل آن به یک منطقه ویژه در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت تصویب قانون تاسیس صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش صنعت در جهت تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری و هدایت منابع خرد بخش خصوصی در سایه حمایت مستمر مالی و نظارتی دولت در راستای مقاوم سازی بخش صنعت .

آری جماعت بنده بیکارم                               مادر ، پدر ، شرمنده بیکارم

دکتر، مهندس ، رفتگر ، مجری                      ای حضرت خواننده بیکارم

هی با تو ام ای غول بیکاری                         غول بد ، یک دنده ، بیکارم

منبع: وب سایت آ

کد خبر : 5084