یک بهبهانی مدیر کل بازرسی استان خوزستان شد+بیوگرافی

بهبهان ما- به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: سازمان بازرسی استان عملکرد قابل قبولی در سالهای گذشته داشته است و نظارت به موقع و مناسبی برروی عملکرد دستگاههای اجرایی انجام شد تا وظایف قانونی بازرسی مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم دکتر کرمی تودیع و آقای آغاجاری به سمت مدیر کل بازرسی استان خوزستان  معارفه شد .

بیوگرافی حاج محمدآقاجری رئیس سازمان بازرسی استان خوزستان

محمدآقاجری معروف به حاج محمد در سال 1344 در روستای قلعه کعبی از توابع زیدون در خانوده ای مذهبی متولد شدند. پدر ایشان ، حاج عوض آقاجری اهل و متولد روستای کره پا هندیجان و از بزرگان و معتمدین منطقه می باشند. حاج محمد پس از سپری نمودن دوره ابتدایی و راهنمایی ، جهت تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه شدند و همزمان با اوجگیری اعتراضات علیه رژیم طاغوت با شرکت در فعالیت ها و تجمعات علیه رژیم پهلوی حضوری موثر وچشم گیر داشتند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت تکمیل و ادامه تحصیل ، عازم قم شدند و از محضر آیات عظام همچون آیت اله استادی ، آیت اله راستی کاشانی، آیت اله مظاهری و آیت اله جوادی آملی بهره مند شده و به کسب علوم دینی پرداختند و همزمان در واحد فرهنگی جهاد سازندگی ماهشهر به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت شدند.

ایشان با پایان دروس حوزوی وارد دانشگاه تهران در رشته کارشناسی تاریخ شدند و در ادامه موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه علوم و تحقیقات گردیدند.

حاج محمد از همان آغاز جنگ تحمیلی با آن که کمتر از 15 سال داشتند همراه دیگر بسیجیان در دفاع از کیان انقلاب اسلامی بیش از 21 ماه داوطلبانه در جبهه ها حضور داشتند و چندین بار نیز مجروح و به افتخار جانبازی انقلاب نائل شدند.

حاج محمد در سال 1372 به عنوان دادیار دادسرای ماهشهر وارد دستگاه قضایی شدند و به سبب جدیت و تلاش در امر قضاوت در کمتر از 2سال به عنوان رئیس دادگستری شادگان منصوب شدند. مدیریت ، صداقت و شجاعت ایشان باعث شد که در مدت زمان کوتاهی به عنوان فردی مدبر و توانا در سیستم قضایی استان شناخته شده و به طور مکرر از ایشان درخواست پذیرفتن مسئولیت های جدید و بزرگتر شد به گونه ای که در طول23سال سابقه ي اجرائی تنها دو سال به عنوان قاضی انجام وظیفه نموده و21 سال دیگر به عنوان مدیر در قسمت های مختلف سوابق درخشانی را از خود به جای گذاشته است.بارزترین سمتهای ایشان مدیرکل سازمان بازرسی استان خوزستان درزمان استانداری حجازی وسپس مدیرکلی سازمان باررسی استان بوشهرمی باشد

ایشان همواره کار را نوعی خدمت و تکلیف الهی دانسته و نه صرفا یک وظیفه و پست اداری جهت امرار معاش.

صداقت ، نظم ، جدیت ، پی گیری و شجاعت چند مشخصه اصلی است که همواره در زندگی شخصی و کاری سر لوحه کار خود قرار داده اند و به حول و قوه الهی تاکنون نیز موفق بوده اند.