جدی ترین گزینه استانداری خوزستان+عکس

مجمع منتخبان مردم در مجلس دهم، در حالی پنج گزینه خود را رونمایی کرد که کارشناسان و ناظران سیاسی افراد معرفی شده را در حد نام و جایگاه استان خوزستان ندانستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، این روزها بحث گزینه استانداری خوزستان به یکی از مهم‌ترین بحث‌های سیاسی و حتی اجتماعی این استان تبدیل شده است.

بعد از برکناری ناگهانی عبدالحسن مقتدایی از استانداری خوزستان توسط وزیر کشور به بهانه موافقت با بازنشستگی، این روزها همه نگاه‌ها به ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی تهران است که چه تصمیمی برای سکانداری استان مهم و استراتژیک خوزستان قرار است بگیرد.

تاکنون گزینه‌های زیادی توسط محافل مختلف به ویژه برخی سایت‌های وابسته به جریان تندوری اصلاحات مطرح شده که برخی از این نام‌ها بیشتر به گزینه‌سازی و خیالبافی شبیه است.

استاندار جدید خوزستان

علی اصغر احمدی گزینه جدی استانداری خوزستان

با توجه به تجربه شیوه انتخاب استانداران در دولت تدبیر و امید که تاحدودی از مجمع نمایندگان هر استان درخواست ارائه پیشنهادات می‌شود و پس از بررسی گزینه‌ها بالاخره گزینه نهایی برای تصویب به هیات دولت ارائه می‌شود، مجمع منتخبان مردم خوزستان در مجلس دهم چند روز پیش با تشکیل جلسه‌ای مشترک به بررسی گزینه‌های مختلف پرداختند و بالاخره پنج گزینه به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی مجمع توسط مجید ناصری‌نژاد به‌عنوان نماینده مجمع به وزیر کشور ارائه شد.

مجمع منتخبان مردم در مجلس دهم، در حالی پنج گزینه خود را رونمایی کرد که کارشناسان و ناظران سیاسی افراد معرفی شده را در حد نام و جایگاه استان خوزستان ندانستند.

متأسفانه مجمع منتخبان خوزستان با نگاه کاملاً سطحی اقدام به گزینش افراد و معرفی آنها به وزارت کشور کرده که همین موضوع دست وزارت کشور و دولت برای تحمیل گزینه غیربومی خود باز خواهد گذاشت.

افراد معرفی شده یا بیش از حد سیاسی و بدون پیشینه روشن اجرایی و عمرانی هستند یا اساساً هیچ تجربه کار اجرایی و حتی سیاسی مشخصی ندارند و این موضوع تعجب و بهت افکار عمومی را نیز از علل معرفی آنها توسط منتخبان مردم در مجلس دهم به همراه داشته است.

به‌ هر حال طبق آخرین اخبار رسیده از وزارت کشور از احتمال قطعی شدن گزینه علی‌اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور و معرفی آنها به هیأت دولت حکایت دارد.

این منابع انتخاب احمدی را بنا به پیشنهاد شخص رئیس جمهور اعلام کرده‌اند.

علی‌اصغر احمدی در حال حاضر معاون هماهنگی و پیگیری ریاست جمهوری است و پیش از این معاون وزیر کشور در دو دوره، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا، دبیر شورای امنیت کشور، استاندار گلستان و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بوده است.

علی‌اصغر احمدی متولد بیارجمند از توابع شاهرود استان سمنان زادگاه حسن روحانی رئیس جمهور است.

به هر حال باید منتظر ماند که تا چند روز آتی کدام گزینه برای تصدی مهم‌ترین و حیاتی‌ترین استان کشور یعنی خوزستان منصوب می‌شود.