گزارشی از تور بهبهان گردی انتقادی – قسمت اول

بهبهان ما – چندی پیش جناب شهردار از حجت الاسلام قنبریان دعوت کرد تا در یک بازدید اقدامات شهرداری در دوره مسئولیت ایشان را تشریح نماید. به پیشنهاد حاج آقای قنبریان ،قرار بر این شد که علاوه بر ایشان جمعی از روحانیون، دانشجویان و فعالین مذهبی نیز در این دیدار حضور داشته و ضمنا شهردار محترم نیز از نزدیک برخی معضلات شهرستان را که توسط این افراد شناسایی شده بازدید کرده و در جهت رفع آنها اقدام لازم را انجام دهد. در زیر گزارش مختصری از این بازدید به اطلاع رسانده می شود:

این بازدید که با حضور 20 نفر از فعالین فرهنگی و اجتماعی بهبهان و برخی اعضای شورای شهر برگزار شد:

-بازدید از پروژه اتوماسیون سازی پرونده های ساختمانی: در این بازدید اعضای تور در جریان فعالیت بخش بایگانی قرار گرفتند، شهردار محترم نیز مطالبی در خصوص لزوم اتوماسیون کردن تعهدات مردم اعم از سند، چک و سفته و… که بعضا در معرض خطر اضمحلال قرار داشتند
بازدید از دایره فنی شهرداری: کارشناس فنی شهرداری در این بازدید توضیحاتی در خصوص روند خدمت رسانی به مردم توضیحاتی ارائه داد. با توجه به شکایت عمده مردم نسبت به روند کند و دوندگی فراوان در این واحد بنا شد در اسرع وقت تمام فیش های پرداختی صدور پروانه در خود دایره فنی و توسط کارخوان اخذ شود. همچنین مقرر شد ساعت بازدید کارشناسان منظم تر شود تا مردم در این خصوص معطل نمانند.

-بازدید از جی ای اس شهری: در بازدید از این پروژه مدیر محترم مربوطه توضیحات جالبی از اهداف پروژه برای حضار ارائه کردند که آنچه بیشتر جلب نظر کرد بحث قبضی شدن عوارض شهرداری بصورت ماهانه بود. بر این اساس قرار است در آینده نزدیک قبوض عوارض شهرداری همانند سایر قبوض خدماتی بصورت ماهانه درب منزل خانواده ها تحویل داده شود. البته حضار به لزوم خدمت رسانی شهرداری در عوض اخذ عوارض همانند دیگر شرکت ها خدمت رسانی انجام دهد.
بازدید از دوربین های نظارتی سطح شهر: تور بهبهان گردی انتقادی در گام بعد از دوربین های نظارتی سطح شهر بازدید کرد.

انتقادات اعضای تور از شهردار:

تا اینجا شهرداری محترم میزبان اعضای تور بود و از اینجا به بعد رویه انتقادی اعضا شدت بیشتری گرفت.

انتقاد اول:

پل تازه تاسیس انتهای سلحشوران و زمین خواری و رودخانه خواری برخی افراد ذی نفوذ: اعضای تور انتقاد شدیدی نسبت به زمین خواری عده ای در این خصوص داشتند البته شهردار نیز اشاره داشت که برخی زمین خواری های کنار پل انتهای سلحشوران توسط افراد ذی نفوذ صورت می گیرد وی همچنین تصریح کرد بنده تاکنون جلوی این کار را گرفته ام.


انتقاد دوم:

خانه های اتوبوسی: صدور پروانه برای خانه های اتوبوسی موضوع انتقاد بعدی از شهردار بود که حتی به اتفاق وی از برخی از این خانه ها بازدید به عمل آمد. البته مهندس پیدایش معتقد بود در زمان مدیریت وی صدور پروانه برای این واحد ها کاهش یافته ولی اعضا نظر دیگری داشتند. بهمین خاطر بنا شد شهردار به یکی از اعضا ماموریت دهد تا این موضوع بررسی شود.

انتقاد سوم:

بازدید از منزل شهردار: جمع 30 نفره تور از منزل شهردار محترم بازدید کردند پیشتر شنیده شده بود مهندس پیدایش کوچه مجاور منزل شخصی خود را بن بست کرده است. برخی اعضا پس از بازدید از توضیحات شهردار قانع نشدند و معتقد بودند اقدام شهرداری زمینه را برای سد معبر ها در شهر فراهم اورده است لذا بنا شد این موضوع به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شود و هر تصمیمی اتخاذ شود، شهردار نیز آن را اجرا نماید.

انتقاد چهارم:

منطقه پشت پارک قائم که محل انباشت زباله شده موضوع انتقاد بعدی بود که قرار شد شهرداری به مالک این زمین اخطار دهد تا ملک خود را محصور نماید.

انتقاد پنجم:

وضعیت آسفالت شهر و نخاله های ساختمانی موضوع انتقاد از شهردار بود که وی توضیحاتی در این خصوص ارائه داد ولی جهت بررسی بیشتر قرار شد بصورت تخصصی موضوع در جلسه دیگری پیگیری شود.

حاشیه ها:

– با توجه به مردمی بودن این تور کلیه هزینه اعم از اجاره مینی بوس و … توسط خود اعضا پرداخت شد.

-علی رغم لطف شهردار محترم ولی اعضای تور دعوت ناهار ایشان را نپذیرفتند.

پایان قسمت اول