پایان رقابت‌های انتخاباتی و آغاز فصل جدیدی از همدلی برای توسعه خوزستان

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با بسته شدن درهای حوزه انتخابیه به پایان رسید و با اعلام نتایج باید فصل جدیدی از همدلی در خوزستان شروع شود.

انتخابات

به گزارش رهیاب، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۲۰ امشب با اعلام وزارت کشور و با صدور اطلاعیه… به پایان رسید تا نتایج دور دوم این انتخابات تا فردا اعلام و ۶۸ نفر دیگر از منتخبان مردم مشخص می‌شوند.

مرحله نخست انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۴ در سراسر کشور برگزار و در آن تکلیف ۲۰۷ حوزه نمایندگی مشخص شد که در نتیجه ۲۲۲ منتخب ملت مشخص شدند.

دور دوم انتخابات امروز جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، استان تهران، استان چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، ‌ کردستان، کرمانشاه، ‌ گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد برگزار شد.

براساس اطلاعیه 103 وزارت کشور رای دهندگان در مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که درمرحله نخست رای داده‌اند، می‌توانستند رای دهند.

در مرحله نخست انتخابات در خوزستان 10 نفر از منتخبان مردم در حوزه‌های انتخابیه آبادان- رامهرمز و رامشیر- شوشتر- شوش- دزفول- اندیمشک- شادگان- دشت آزادگان و خرمشهر مشخص شدند و در دور دوم، انتخابات برای مشخص شدن 3 نماینده مردم اهواز- یک نماینده آبادان- یک نماینده بهبهان- یک نماینده مسجدسلیمان- یک نماینده ایذه و باغملک و یک نماینده ماهشهر برگزار شد.

در دور نخست انتخابات در خوزستان 7 نفر اصولگرا و 3 نفر مستقل راهی خانه ملت شدند و در دور دوم نیز رقابت بین 8 اصولگرا، 4 اصلاح طلب و 4 مستقل برگزار شد البته ائتلاف اصولگرایان در این مرحله از 9 نفر و ائتلاف اصلاح طلبان از 7 نفر حمایت کردند.

پرونده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با پایان مهلت رأی گیری بسته شد تا 8 منتخب مردم خوزستان در مرحله دوم تا فردا معرفی شوند.

همه کاندیداهای حاضر در این انتخابات برای دفاع از حق مردم این استان وارد رقابت انتخاباتی شدند و امید است از فردا همه این افراد در کنار یکدگیر با پذیرش نتیجه انتخابات فصل جدیدی از رفاقت‌ها را رقم بزنند و با همدلی بتوانند سال‌ها عقب ماندگی خوزستان را رفع کنند.

انتهای پیام/