وضعیت اسفبار انتصابات دولت سیزدهم در بهبهان

وضعیت مدیریت در بهبهان بسیار نگران کننده است. حدود ۲۰ مدیر شهرستان، سرپرست هستند و حکم برخی با وجود گذشت چندین سال همچنان به مدیر تبدیل نشده است

احسان موحدنیا- دو سال از آغاز فعالیت دولت ابراهیم رئیسی می‌گذرد ولی هنوز دولت سیزدهم در بهبهان نتوانسته است یک مجموعه مدیریتی پایدار و هماهنگ را تشکیل دهد.

برخی مدیران بهبهان نزدیک به یک دهه است که بر مسند مدیریت اند، برخی منصوب دولت قبل اند و برخی دیگر با وجود گذشت چندین سال همچنان سرپرست هستند و حکم آنها به مدیر تبدیل نشده است.

اگرچه حضور برخی مدیران بر گردش امور اجرایی تأثیر چندانی نمی‌گذارد، اما مدیرانی وجود دارند که به دنبال خدمت صادقانه هستند و برای این منظور نیازمند برنامه‌ریزی و ثبات مدیریت هستند.

حواشی تغییرات و تحولات در عملکرد برخی از مدیران تأثیر منفی داشته‌ است. به علاوه، برخی از آن‌ها مجبور هستند تا اختیارات و تصمیمات خود را در ابتدا با قوه‌ی دیگری هماهنگ کنند و سپس در صورت تأیید، تصمیمات خود را اجرا کنند!

واقعیت آن است، دولت سیزدهم تاکنون گفتمان مشخصی ارائه نداده است و همین موضوع سبب شده افراد مختلف با گرایشات فکری و سیاسی متفاوت در بطن دولت برای خود جایی بیابند.

در بسیاری از شهرها دخالت پیدا و پنهان نمایندگان در عزل و نصب‌ها دولت را کلافه و سردرگم کرده است. کثرت حامی نماهای دولت و سخت کوشی آنها در تحمیل گزینه خود به عنوان مدیر یک مجموعه، از یک طرف و تسلیم شدن دولت و پذیرش چنین افرادی بدلیل مصالح خودساخته از طرف دیگر، منجر به منزوی شدن حامیان اصلی دولت و ناامیدی آنها شده است.

وضعیت مدیریت در بهبهان بسیار نگران کننده است. حدود ۲۰ مدیر شهرستان، سرپرست هستند و حکم برخی با وجود گذشت چندین سال همچنان به مدیر تبدیل نشده است که این موضوع اولا تخلف از قانون مدیریت خدمات کشوری است و ثانیا می‌تواند قدرت تصمیم گیری را از قوه مجریه سلب کند!

بررسی‌های بهبهان‌ما نشان می‌دهد که ادارات ذیل در شهرستان با سرپرست اداره می شوند:

۱- فرمانداری بهبهان

۲- آموزش و پرورش(نه مدیر دارد و نه سرپرست)

۳- فرهنگ و ارشاد اسلامی

۴- امور مالیاتی (فاقد سرپرست و مدیر)

۵- بخشداری مرکزی

۶- بخشداری تشان(در حال حاضر بخشدار مرکزی و تشان یک نفر است)

۷- بنیاد شهید(مدت زمان سرپرستی به اتمام نرسیده)

۸- پخش فرآورده‌های نفتی

۹- اداره کار ۱۰- تعاون روستایی

۱۱- راه و شهرسازی

۱۲- میراث فرهنگی(مدت زمان سرپرستی به اتمام نرسیده)

۱۳- بنیاد مسکن

۱۴- دانشگاه آزاد اسلامی

۱۵- دانشگاه پیام نور

۱۶- هواشناسی

۱۷- دانشکده علوم پزشکی بهبهان

تاخیر دولت در تعیین تکلیف مدیران، عدم انتصاب افراد شایسته و عدم تغییر مدیران ناکارآمد، منجر به بروز مشکلات متعددی شده است. این تاخیر باعث سلب قدرت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، عدم امکان پیگیری مطالبات مردم، بی‌توجهی مدیران کل به مدیران شهرستان و تضییع حقوق مردم، ریخت‌وپاش برخی مدیران به منظور تثبیت قدرت، رونق یافتن رانت و لابی و … می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید:
تغییر فرماندار بهبهان؟!