واکنش های مردمی به سرمقاله یکی از سایت های خبری

بهبهان ما – متنی که پیش رو دارید نوشته ی «کمال چابکرو» در جواب به مقاله ی هیأت تحریریه ارگانیان می باشد:

فأین تذهبون؟!

براستی انسان در آخر الزمان از دست بعضی مسلمان ها انگشت به دهان و متعجب می ماند که چطور قیافه ی نخبگی و دین داری به خود می گیرند و آن وقت به بدیهیات قانون اساسی جمهوری اسلامی و وظیفه ی عالمان دینی اشکال می گیرند!؛ که مباحث باطل است و باعث دو دستگی در بین مردم می شود! و آنهم به خاطر گفتن «مرگ بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود» و نقدی بر«دولت اعتدال»!

مگر شخص اول قوه ی مجریه و دولت وی؛ اصل سوم قانون اساسی و بند شانزدهم آن را که عنوان می کند:

«تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام،تعهد برادرانه نسبت به همه ی مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان» را از یاد برده اند؟!

و یا اصل ۱۵۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را که:

«…دفاع از حقوق همه ی مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت های سلطه گر…» را وظیفه ی دولت اسلامی می داند.
و یا اصل ۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بیان می کند:

«جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کل جامعه ی بشری را آرمان خود می داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه ی مردم جهان می شناسد.بنابراین در عین خود داری کامل از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت های دیگر از مبارزه ی حق طلبانه ی مستضعفین در برابر استکبار در هر نقطه از جهان حمایت می کند»

و از سوی دیگر با استناد به کلام معصوم که می فرماید«العلما ورثة الانبیا»،عالمان وارثان پیامبران اند.

مگر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هدف قیام خود را احیای سیره ی جد و پدر و امربه معروف و نهی از منکر ندانستند؟

مگر لزوم مبارزه با طاغیان هر عصر را وظیفه ی اصلی هر مسلمان ندانستند؟

مگر این حرف بین المللی امام حسین در قتلگاه نیست که:

«إن لم یکن لکم دینٌ و کنتم لا تخافونَ المعاد فکونوا أحراراً فی دنیاکم»

پس وظیفه ی عالمان دین است که نگذارند مکتب به اسارت برود و وجدان عمومی را علیه استکبار و صهیونیست بیدار نگه کند و این همان پیام سالار شهیدان در قتلگاه است.

فیاللعجب،هنگامی که آمریکا شیطان بزرگ و سر دمدار فرعونیت و ظلم و اصل همه ی ظلم هاست از شوری این آش آنقدر در رنج است که عنوان می کند:«ما چک سفید امضا به عربستان نداده ایم» و او هم ابراز نفرت می کند آن وقت ما در شهر شهیدانِ انقلاب و اسلام موضع گیری عالم دینی را مباحث باطل و باعث دو دستگی بدانیم!

دو دستگی بین چه کسانی؟

بین اهالی ایمان؟ که وظیفه ی دینی همه ی آن ها انزجار و اعلام برائت است و فقط یک دو دستگی باقی می ماند: دو دستگی بین اهل توحید و اهل طاغوت و شیطان.

که این دو دستگی تا ظهور قائم آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم باقیست و هرکس باید ببیند در کدام اردوگاه است و زیر چه علمی سینه می زند و آنوقت است که مرد از نامرد مشخص می شود.

از سوی دیگر رفتار دولت با توجه به اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی باید اینقدر منفعلانه و دور باشد یا باید اشدا علی الکفار و رحما بینهم باشد؟

و می گذرم از اعلام برائت آقایان در رخداد هایی که در آن طرف دنیا مثلا در پاریس اتفاق افتاد و موضع گیری سست همین آقایان در مسائل منا و لبنان و بحرین و یمن و عراق و نیجریه.

و فقط یک مقایسه:

اولاند،مرد شماره ی یک فرانسه با حملات تروریستی پاریس،سفر خود را نا تمام می گذارد و به کشور خود باز می گردد اما رئیس قوه ی مجریه ی کشور ما،هنگامی که فاجعه ی منا اتفاق می افتد نه تنها سفر خود را نا تمام رها نمی کند بلکه تا آخر در آمریکا و سفر خود باقی می ماند و هنگامی که به ایران باز می گردد موضعی بس سست اختیار می کند و انسان می ماند از وارثین اجرایی نظام برآمده از انقلاب اسلامی امام خمینی رحمة الله علیه.

و شما ای برادر هم وطنم؛ ای کاش یکبار اعلام موافقت و همراهی با شعار مرگ بر آمریکا،صهیونیست و آل یهود می کردی و خود را در این خمیه ی دینی ملی جای می دادی و آنوقت ملا نقطه ای می شدی.

می گفتید از کشتار یمن دلگیریم،از مشکلات جهان اسلام در رنجیم و آسودگی ما در ام القری امن ایران با دیدن برادران و خواهران مسلمان و هم نوعمان در رنج چه سخت و جانگداز می شود.

می گفتید ما هم در شعارتان با شماییم؛لااقل به حرمت ماه محرم،ماه قیام و ماه امر به معروف و نهی از منکر.

و بنویسید ما از رنج شیعیان و رهبر مجروح نجریه در رنجیم.

و بنویسید از ظلم کدخدا در به آتش کشیدن منطقه و آسودگی رژیم جعلی اسرائیل در رنجیم

و اگر تصاویر و فیلم عزاداری همشهریان و روستاییان را منتشر می کنید(که بسیار هم خوب است) لا اقل با آزاد منشی از شکوه هیأت های عاشورایی،این رویش طیبه شهرمان هم عکس منتشر می کردید و اطلاع رسانی می کردید،چرا که داعیه ی شفافیت در اطلاع رسانی را دارید مگر اینکه آنها را…

و شاید نگاه سوپر مارکتی و حداقلی به دین و تمنای حضور در دهکده ی کدخدا ما را اینچنین کرده،که همگی باید به خدا پناه ببریم.و در آخر کلامی از امام خمینی رحمة الله علیه:

«اسلام تمامش سیاست است،اسلام را بد معرفی کرده اند،سیاست مُدُن از اسلام سرچشمه می گیرد»
و چه خوب گفت شهید مظلوم،آیت الله سید محمد بهشتی: هر کس خط دارد،دشمن دارد.

۲۵ مهرماه ۹۵

کد خبر : 10877