نهر فروشی در بهبهان فرجامی نداشت

در گزارش اولیه میزان زمین تغییر کاربری داده شده ۲۶ هزار متر مربع بوده اما با تحقیقات بیشتری که انجام گرفت مشخص شد که مساحت بسیار بیشتر از این میزان است.

بهبهان – خبرگزاری ایرنا – علیرضا قاسمی نژاد سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یک نفر از این افراد از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهبهان است که روز گذشته دستگیر و زندانی شد و پرونده تخلف آن ها به دادگاه ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان اظهار داشت: ۲ماه پیش یکی از نهرهای شهرستان بهبهان با همکاری چند اداره به صورت غیر مجاز با نخاله های ساختمانی پوشانده شده و به عنوان زمین به مردم فروخته شد.

وی گفت: این نهر یک مسیر سیلابی است که پس از پر شدن تعدادی از مردم این زمین ها را خریداری کردند و در آن ساخت و ساز انجام دادند که در صورت وقوع سیلاب جان تمامی این  افراد که در این مکان ساخت و ساز کرده اند به خطر می افتد.

این نهر یک مسیر سیلابی است که پس از پر شدن تعدادی از مردم این زمین ها را خریداری کردند و در آن ساخت و ساز انجام دادند که در صورت وقوع سیلاب جان تمامی این  افراد که در این مکان ساخت و ساز کرده اند به خطر می افتد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان ادامه داد: این افراد با اقدامات غیر قانونی این نهر را تغییر کاربری دادند و تبدیل به زمین  و اراضی مسکونی کردند.

قاسمی نژاد افزود: در گزارش اولیه میزان زمین تغییر کاربری داده شده ۲۶ هزار متر مربع بوده اما با تحقیقات بیشتری که انجام گرفت مشخص شد که مساحت بسیار بیشتر از این میزان است.

 

وی گفت: این نهر از داخل شهر بهبهان عبور می کند که متخلفان  با جا به جایی پلاک ثبتی آن را تغییر کاربری داده  وارد محدوده شهر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان با بیان اینکه تخلفات متعددی در این موضوع رخ داده است اظهار داشت:  متهمان  بیشتری در این پرونده قرار دارند که با تکمیل تحقیقات اقدامات لازم انجام می شود.

 

بیشتر بخوانید:
از کارکنان ثبت که جرم مرتکب می‌شوند، حمایت نمی‌شود