نطق نماینده مردم بهبهان در مجلس

به گزارش پایگاه خبری ” بهبهانما ” به نقل از خانه ملت، نماینده مردم بهبهان در مجلس خواهان برگزاری نشست نمایندگان استان خوزستان با رئیس جمهور در مورد مبارزه با ریزگردها و ارائه گزارش به مردم شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر شریعتی در نشست علنی امروز یکشنبه (23 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دعوت آنها به دقت بیشتر در مذاکرات، همچنین تسلیت درگذشت والده حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و درگذشت آقای آقایی نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: سیاست‌های تجاوزگرایانه رژیم آل سعود به یمن و رفتارهای ناشایست با زائران ایرانی موضوعی است که باید محکوم و مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم بهبهان، آغاجری، زیدون، تشان، منصوریه و حومه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ سال 94 فرصت گرانقدری است برای کشور تا در سایه نام مبارک همدلی و همزبانی دولت و مجلس که بر پیشانی آن می‌درخشد، بتوانیم دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های ملی و بین المللی رقم بزنیم.وی با مخاطب قرار دادن مقامات دولتی گفت: بحران ریزگردها در استان خوزستان مجددا شروع شده است، از دولت محترم خواهان پاسخگویی و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به مردم استان خوزستان و دیگر استان ها می‌باشیم. نمایندگان استان خوزستان در مورد راهکارهای مبارزه با ریزگردها درخواست نشستی با رئیس جمهوری داشته‌اند که تاکنون محقق نگردیده است. امید است در اسرع وقت این دیدار انجام گیرد.

نماینده مردم بهبهان، آغاجری، زیدون، تشان، منصوریه و حومه در مجلس در مورد مشکلات حوزه انتخابیه گفت: بارها به شیوه های مختلف فریاد زده‌ام که بیکاری، بیکاری و بیکاری، فقر، مشکلات معیشتی گریبانگیر این مردم شریف می‌باشد ولی تاکنون اقدام موثری در ارائه برنامه از سوی دولت برای کاهش یا رفع این مشکلات ارائه نگردیده است، در اکثر کشورهای جهان کرامت و جایگاه معلمان بالاست و معلمان بهترین شرایط حقوق را دارند ولی در ایران چرا وضعیت فرهنگیان این چنین است؟

بازنشستگان کشوری و لشگری شهرستان بهبهان مطالبات خود را هنوز دریافت نکرده‌اند.وی در ادامه گفت: بهبهان قطب کشاورزی و دامداری است. کشاورزان و دامداران به شدت در مضیقه آب هستند در حالی که می‌توان با مشارکت دامداران و کشاورزان منطقه موضوع را مدیریت کرد. ضمن تشکر از وزارت راه متاسفانه در مورد بهسازی جاده‌های رامهرمز به بهبهان، بهبهان- آغاجری، زیدون- بهبهان- تشان، جاده منصوریه و جاده جورچی تاکنون اقدام موثری انجام نگرفته است.

راه اندازی فرودگاه بهبهان، مطالبه بر حق مردم منطقه است. خواهان تسریع در این پروژه مهم هستیم.شریعتی گفت: آب شرب شهرهای آغاجری، تشان، منصوریه و روستاهای اسلام آباد و شهرک وحدت وضعیت نامناسبی دارند.وی گفت: با تشکر از وزارت کشور در اقدامات اخیر، تبدیل دو دانگه بزرگ و روستاهای اطراف به بخش مطالبه‌ای است که در حقیقت از سوی مردم منطقه پیگیری می‌شود. شهرستان شدن منطقه سردشت در منطقه زیدون مطالبه طبیعی مردم است. با سپاس از وزارت نفت و دست اندرکاران نسبت به اثرگیری ساخت مجدد پالایشگاه بیدبلند 2 که امیدوارم انشاا… به زودی آغاز شود. وزارت نیرو در ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اقدام مناسبی انجام داده است که تشکر می‌کنم. خواستار ارتقاء وضعیت بهداشتی منطقه زیدون به بیمارستان هستم، همچنین استقلال منطقه نفتی زیدون در نقشه جغرافیایی وزارت نفت را خواهانم./

کد خبر : 2698