نسب دانشجو به کارمند در دانشگاه صنعتی بهبهان استاندارد نیست

در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان به ازای هر 8 دانشجو یک کارمند در شاغل است و این یعنی مازاد نیروی شاغل

بهبهانما- نسبت تعداد دانشجو به کارمند در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان(ص) استاندارد نیست و از نرم منطقه ای ، کشوری و جهانی بالاتر است.

در حالی که نسبت تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در یک موسسه آموزش عالی به تعداد کارمندان  آن موسسه در کشور حدود 22 است، ولی در دانشگاه بهبهان این عدد به 8 می رسد. به عبارت بهتر، به ازای هر 8 دانشجو یک کارمند در دانشگاه شاغل است و این یعنی مازاد نیروی شاغل.

1- این اتفاق در صورت عدم ساماندهی و توجه ویژه مسئولین دانشگاه و دستگاه های اجرایی شهرستان می تواند منجر به مشکلات عدیدی مالی و … در سال جدید شود. البته این گونه اتفاقات در بهبهان مسبوق به سابقه است. شهرداری بهبهان، حدود 8 سال پیش بدلیل استخدام بدون برنامه و بدون پشتوانه مالی به همین وضعیت دچار شد که ماحصل آن بروز مشکلات در پرداخت حقوق ، اعتصاب و … بود.

در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان به ازای هر 8 دانشجو یک کارمند در شاغل است و این یعنی مازاد نیروی شاغل

2- وجود نیروی مازاد در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان واقعیت انکار ناپذیر است. تعدیل نیرو ، اگرچه ساده ترین راهکار برای چابک سازی سیستم اداری این دانشگاه دولتی است ولیکن بهترین راهکار نیست. بواقع بموجبات قوانین کار ، دانشگاه می تواند قرارداد عده ای را تمدید نکند، ولی قاعدتا در شرایط فعلی باید دنبال راهکاری بود که بتوان از ظرفیت تمام یا بخش قابل توجهی از پرسنل دانشگاه استفاده کرد.

3- مسئولین دستگاه های اجرایی با درک صحیح و درست از شرایط موجود دانشگاه باید مساعدت لازم و کافی را با مدیران دانشگاه را داشته باشند، تا بلکه بتوان ضمن توسعه کمی و کیفی دانشگاه شرایط بهتری را برای استفاده از پرسنل فراهم کرد.