مهندس پیدایش ، شهردار استثنایی!/سید نصرالله موسوی

کجا در تاریخ شهرداری بهبهان ، شهرداری وجود داشته که بطور رایگان خدمت کند و تمام حقوقی که بابت شهردار بودن برایش منظور کرده اند را برای کمک به کارگران ضعیف و محروم هزینه نماید ؟

متن زیر نوشته آقای «سید نصرالله موسوی» از مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی بهبهانما می باشد که عینا منتشر می شود. انتشار این مطلب به منزله تایید یا رد کل یا بخشی از آن نمی باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

(( مهندس نصرالله پیدایش شهردار عجوبه و استثایی ))

واژه ، اصطلاح و لقب عجوبه یا اعجوبه که به معنی شگفتی ساز و چیز شگفت آورنده است ، از آن جهت برای مهندس نصرالله پیدایش شهردار مجاهد و پرتلاش و محبوب شهربهبهان انتخاب گردیده است که در تاریخچه شهرداری و تاریخ شهر بهبهان ، شهرداری با خصوصیات وویژگی های فردی و با روش و آئین مدیرتی منحصربه فرد و با صفات و شاخص های اخلاقی کم نظیری مثل مهندس پیدایش مسبوق به سابقه نمی باشد .

برای اینکه کاشفین و منصوبین این پدیده استثنایی وعجوبه که اکثریت اعضای محترم دوره چهارم شورای اسلامی شهر بهبهان بوده اند ؛ ایشان را با ذره بین قانون مداری ، قانون مندی وقانون محوری کشف و شناسایی وباخط کش ایمان، تقوا ، صداقت ، شهامت ، پاکدستی ومجاهدت ارزیابی و سرانجام با میزان ومعیار شایسته سالاری و روحیه جهادی و استقلال فکری با رویکرد سیاسی مستقل و فراجناحی گزینش نهایی و منصوب کرده اند .

مهندس پیدایش قانون گرا و قانون مداراست و تمام تصمیماتی که نفیا یا اثباتا درباره پروژهای کوچک و بزرگ اتخاذ میکند برمحور و مدار قانون استوار است و لاغیر .

شاید کمتر کسی بداند که در بین مسئولین و مدیران امروز شهرستان بهبهان ، مهندس نصرالله پیدایش از جمله مسئولینی است که عاشق و مرید و مقلد و مطیع محض مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و پای بند به اصول و آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی است  و همیشه می گوید وقتی سید و سرور و مولای ما ، نایب امام زمان ما اینگونه پرانرژی مثل یک جوان در صحنه و پای کار است ، بی تفاوتی و وقت کشی و سهل انگاری از هیچ مدیری پذیرفته نیست .

مهندس پیدایش منصب و مسند شهرداری را یک فرصت و آزمونی الهی در مسیر زندگی و بندگی خود تعریف کرده که ممتحن و ناظر و داور آن را هم فقط خدای سبحان و بندگان شایسته او یعنی شهروندان فهیم و شریف بهبهان میداند و لذا آگاهانه وبا هدف تقریب وتقارن با خالق هستی و تحصیل رضایت ارباب رجوع و ولی نعمتهایش یعنی توده مردم ، این فرصت را غنیمت شمرده و نمی گذارد لحظه ای از آن به بطالت بگذرد .

پیدایش

مهندس پیدایش – شهردار بهبهان

بدینسان مهندس پیدایش حتی خود را مدیون و مرهون بزرگوارانی که در شورا او را بر مسند شهرداری نشانده اند نمی داند و اتفاقا از آنجایی که آنان نیز افرادی ژرف نگر و اهل زد و بندهای نامتعارف و خلاف شرع و قانونی که متاسفانه در خیلی از شوراها رایج و مرسوم بوده نیستند؛ شهردار منتخب خود را در این مسیر که خود را بدهکار شورا نداند و فقط در صراط مستقیم قانون حرکت کند حمایت و هدایت می کنند .

مهندس پیدایش بر خلاف [برخی] دیگر شهرداران قبل از خود که نگاهشان به جیب و دسته چک مراجعین و مالکین بود که با ریختن مبلغی پول به حساب شهرداری چه جنایاتی که در حق شهر و شهروندان مرتکب نمی شدند ؛ فقط نگاهش به روح و مر قانون است . کارندارد که اگر با فلان پروژه موافقت کند چند میلیارد به حساب شهرداری واریز میشود ویا بلعکس .

متاسفانه همین نگاه قانونی مهندس پیدایش به پروژه ها و کار به شاه و گدا نداشتن متقاضیان و مالکین ؛ به عوض اینکه وجه امتیاز و برتری او نسبت به دیگر شهرداران متخلف محسوب شود و عامل تشویق و تجلیل از وی ، بلای جانش شده و برخی از افراد که نمی توانند با پول قانون را بخرند دشمن قسم خورده این شهردار قانون مند خداترس شده و هراز چندگاهی علیه او مصاحبه و یا مطلب می نویسند . در حالیکه باید قدر این مهندس پیدایش که موهبت الهی است را بدانند و صد البته قبل از او باید قدر کسانی که این خادم صادق بی ادعا را شناسایی کرده اند دانسته شود.

به جرات میتوان با ایتان سوگند اظهار نظر کرد مبنی بر اینکه اگر امروز هر فرد دیگری به غیر از مهندس پیدایش شهردار بهبهان بود . بطور متیقن و بدون تردید شهرداری بهبهان ورشکسته و منحل می شد و خدا میداند که چه مشکلات اجتماعی و سیاسی و زیست محیطی و بهداشتی برای شهر و شهروندان بوجود می آمد.

در کمال تاسف و تاثر باید گفته شود که امروز به عوض تقدیر و تجلیل و تمجید از این شهردار مجاهد و نستوه و حمایت همه جانبه از او و برنامه هایش که میتواند عامل تحول و منشاء خیرات و برکات فروانی برای شهر بهبهان و شهروندان فرهیخته بهبهانی باشد ، چند نفر که منافع و مصالح فردی و گروهی خود را بر منافع و مصالح عمومی و اجتماعی ترجیح داده اند ؛ بلا موجب و برخلاف قانون با ظاهرسازی و ساختن قالبهای راست برای حرفهای با ماهیت دروغینشان سعی در منحرف کردن قطار پیشرفت شهرداری بهبهان و یا متوقف نمودن آن دارند .

کجا در تاریخ شهرداری بهبهان ، شهرداری وجود داشته که بطور رایگان خدمت کند و تمام حقوقی که بابت شهردار بودن برایش منظور کرده اند را برای کمک به کارگران ضعیف و محروم هزینه نماید ؟

امروز با تمام مشکلاتی که درشهرداری وجود دارد و همه این مشکلات بدون استثنا ناشی از سوء مدیریت و اعمال خلاق قانون شهرداران سابق و عدم نظارات اعضای شورای اسلامی در ادوار گذشته است ، ولی می بینیم که شهردار محبوب جناب مهندس پیدایش حواسش به همه چیزاست . تجلیل ازشهدای مدافع حرم ؛تقدیر و تمجید از رزمندگان و سرداران مدافع حرم ؛ ساماندهی جشن ها و اعیاد مذهبی و صیانت از فرهنگ افطاری ساده و ترویج و تبلیغ آن که تشکر ویژه دارد .

زمانیکه مهندس پیدایش به عنوان شهردار بهبهان انتخاب شد ، یک خرابه ویرانه ای بنام شهرداری که میراث تخلفات عدیده و اعمال خلاف قانون [برخی] شهرداران سابق و اسبق بوده و حقوق مالکانه و مطالبات شهروندان زیادی را تضییع کرده بودند و کارگران و کارکنان شهرداری حداقل 6 ماه حقوق خود را دریافت نکرده بودند و تمامی پروژه ها تعطیل و وضعیت نظافت شهر و جمع آوری و دفن زباله ها و آسفالت خیابانهای سطح شهر افتضاح و زیبنده و شایسته مردم شریف بهبهان نبود تحویل مهندس پیدایش داده شد .

حالا منصفانه قضاوت کنید که این مرد چه تحولی در این شهر ایجاد نموده است ؟ و اگر نبود سنگ اندازیهای برخی ها چه خدماتی که می شد انجام و با مانع تراشی نگذاشته اند ؟ آیا به بنده حق می دهید که لقب عجوبه و پدیده استثنایی در تاریخ شهرداری بهبهان به این ابر مرد مجاهد داده ام ؟
آب دریا را اگر نتوان کشید .هم بقدر تشنگی باید چشید .
والسلام
سید نصرالله موسوی