ممنوعیت کشت تابستانه در رامهرمز هم لغو شد/ حوزه مارون همچنان ممنوع

مجوز برداشت آب برای کشاورزی در حالی به مردم رامهرمز داده شده است که شهرستان بهبهان تامین کننده بخشی از آب کشاورزی رامهرمز است. متاسفانه کشاورزان حوزه مارون مخصوصا بخشی از بهبهان اجازه کشت تابستانه را ندارند.

بهبهانما ـ نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی از دریافت مجوز آب از وزیر نیرو برای کشت تابستانه کشاورزان رامهرمز و رامشیر خبر داد.

اقبال محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این خبر در ایام عید فطر، بهترین عیدی برای کشاورزان رامشیر و رامهرمز بود که موجی از شادی و خوشحالی را برای آنان به ارمغان آورد.

وی افزود: از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین رامهرمز و ۲۲ هزار هکتار زمین در حال تسطیح و آماده سازی در رامشیر، هشت هزار هکتار به بهانه نداشتن سهم آب از دو سال قبل از دستور کار وزارت نیرو خارج شده بود که در اولین گام و پیگیری جدی با دستور وزیر نیرو مجددا تامین اعتبار و به چرخه احیای کانال ها و کار برگشت.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا این حرکت رضایتمندی و زمینه اشتغال صدها نفر را فراهم می آورد و اشتغالزایی خوبی را در منطقه رقم خواهد زد.

محمدیان ادامه داد: با توجه به این‌که کشاورزی یکی از امرارمعاش اصلی مردم این منطقه است ضرورت دارد حق سهم آب‌ کشت تابستانه این منطقه باید در نظر گرفته شود، در غیر این صورت کم‌کم باعث مهاجرت جوان‌ها و مردم این منطقه به سمت شهر می‌شود که مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان گفت: مردم ما مردمی صبور و قانع هستند و ضرورت دارد برای این مردم نجیب هر چه بیشتر با همت مسؤولان نسبت به رفع مشکلاتشان اقدام شود.

به گزارش مهر، مردم بخش های رامهرمز و رامشیر پیش از این بارها خواستار تعیین سهم آب‌ کشت تابستانه از سوی سازمان آب و برق خوزستان بودند.

بخش‌های سلطان‌آباد، ابوالفارس، رود زرد و مشراگه جزو بخش‌های تحت پوشش حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر هستند که با کمترین امکانات روبه‌رو هستند و ضرورت دارد از سوی وزارت کشور و استانداری خوزستان نگاهی ویژه به این بخش‌ها صورت گیرد.

کشت تابستانه در حوزه مارون؛ همچنان ممنوع

مجوز برداشت آب برای کشاورزی در حالی به مردم رامهرمز داده شده است که شهرستان بهبهان تامین کننده بخشی از آب کشاورزی رامهرمز است. متاسفانه کشاورزان حوزه مارون مخصوصا بخشی از بهبهان اجازه کشت تابستانه را ندارند.

ممنوعیت کشت تابستانه برای شهرهای بالادست بهبهان مثل کهگیلویه و پایین دست مثل رامهرمز تا حدودی لغو شده و فقط خود شهر بهبهان و چند شهر دیگر کشت تابستانه ممنوع است.

ظاهرا پیگیری های زیادی توسط مهندس کشت زر نماینده محترم مردم در مجلس دهم در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم به زودتر نتیجه برسید.

چند روز پیش نیز حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده محترم مردم شادگان نیز در خصوص کمبود آب در استانداری تحصن کرده بود.