مصاحبه جالب مژدهی پور / رقبای من فقط در حوزه شهری و استانی سمت داشته اند/ اصولگرای اصلاح طلبم/احتمال کاندیداتوری ام در بهبهان زیاد است

به گزارش بهبهانما، دکتر علی مژدهی پور که پیش از این ریاست سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور را برعهده داشت و اردیبهشت ماه گذشته برای حضور در انتخابات از این سمت استعفا داده بود، در گفتگویی که با سایت استان از احتمال کاندیداتوری اش در حوزه شهرستان بهبهان خبر داد.

مژدهی پور که سابقه حضور در انتخابات دو دور پیش شهرستان کهگیلویه را که نهایتا سید علی محمد بزرگواری پیروز آن بود را نیز در کارنامه انتخاباتی خود دارد، این بار قصد دارد تجربه دیگر هم استانی، دوست و همکار سابقش یعنی سید محمد موحد را در انتخابات تکرار کند و بخت خود را با نامزدی در شهرستان بهبهان آزمایش کند.

این قاضی دادگستری در پاسخ به پرسشی در خصوص فعالیت انتخاباتی اخیر و احتمال نامزدی اش در انتخابات بهبهان، تصریح کرد: هنوز چیزی قطعی نشده اما به احتمال زیاد در حوزه شهرستان بهبهان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی شرکت می کنم.

وی در این باره توضیح داد: طی چند ماه اخیر مراجعات زیادی از سوی افراد معتمد، بزرگان، خانواده های معظم شهدا و قاطبه مردم شهرستان بهبهان به این جانب صورت گرفته و از بنده خواستند که در انتخابات مجلس دهم در خدمت این عزیزان باشم. بنده هم در حال رایزنی و ارزیابی شرایط هستم و جلسات متعددی با قشرهای مختلف مردم شهرستان بهبهان برگزار شده که در مجموع با توجه به برآیندی که به دست آمده احتمال دارد که در انتخابات آینده مجلس در این حوزه فعالیت کنم.

رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور، در رابطه با ارزیابی شرایط کلی حوزه انتخابیه بهبهان، اظهار کرد: در حوزه بهبهان خوشبختانه با تعدد کاندیدا مواجه هستیم و هم اکنون نزدیک به 15-16 نفر در حال فعالیت انتخاباتی هستند. بنده هم علیرغم این که هنوز به صورت جدی و رسمی فعالیتم را شروع نکرده ام اما شرایط را بسیار خوب و مساعد می بینم. به هر حال با توجه به مسئولیت های مختلف اجرایی که تاکنون داشته ام و در این مسئولیت ها به مردم همه جا و از جمله بهبهان خدمت کرده ام و رقبایی که الان در این حوزه فعال هستند علیرغم این که همه افراد قابل احترامی هستند اما بیشتر در مناسب اجرایی شهرستانی و استانی بوده اند و در سطح ملی کسی در میانشان نیست و مردم چون برای رفع مشکلاتشان به کسی نیاز دارند که از جایگاه اجتماعی و اداری و توان اجرایی بالایی برخوردار باشد به نظر می رسد که شرایط کلی بنده مناسب باشد.

وی در خصوص احتمال حضور سید محمد موحد در حوزه انتخابی بهبهان نیز، گفت: بنده از ایشان سوال کردم و ظاهرا این دوره اصلا قصد کاندیداتوری در هیچ حوزه ای را ندارند ولی اگر بخواهند در این حوزه وارد شوند بنده علیرغم دوستی و ارادتی که به ایشان دارم در بحث رقابت انتخاباتی از ایشان استقبال می کنم و این به این معنی است که من وقتی در انتخابات ورود پیدا کردم تا آخر در صحنه هستم و از حضور هر رقیبی استقبال می کنم و خودم را وجه المصالحه کسی نمی کنم.

مژدهی پور پیرامون درخواست هایی که نسبت به کاندیداتوری ایشان از حوزه انتخابیه کهگیلویه وجود دارد، نیز گفت: در چند سال اخیر این مساله وجود داشته و طی چند ماه اخیر نیز با نشست هایی که در یاسوج، دهدشت و سایر نقاط استان با دوستان داشتیم درخواست های زیادی از بنده برای حضور در انتخابات کهگیلویه وجود دارد ولی بنده فعلا در حال رایزنی هستم و با ارزیابی شرایط به زودی تصمیم قطعی و نهایی خودم را مبنی بر حضور در کدام حوزه انتخابیه که به احتمال زیاد بهبهان باشد اعلام می کنم. بنده در هر حوزه ای که باشم در خدمت تمامی مردم استان هستم و برای رفع مشکلاتشان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد. مطمئن باشید در هر حوزه ای هم که ثبت نام کنم علاقه مندان بنده از سایر نقاط برای دادن رای به آن حوزه مراجعه می کنند.

مژدهی پور در رابطه با وابستگی حزبی و جناحی خود، تصریح کرد: در استان ما مباحث حزبی و جناحی در مقابل قومیت ها رنگ می بازد و علیرغم تاثیری که دارد یک جاهایی هم خیلی کاربرد ندارد. ما بارها در انتخابات گذشته شاهد بودیم که مثلا یک اصولگرا به سمت یک اصلاحطلب می رفت به این عنوان که فامیلم است یا برعکس. به همین دلیل و چون بنده قاضی هستم و از نظر قانونی نمی توانم عضو جریانات سیاسی و احزاب باشم سعی می کنم طبق فرموده مقام معظم رهبری رفتار کنم و باور و تعاریف بنده در این مسیر است، تقریبا می توان گفت یک اصولگرای اصلاحطلب هستم. اما دوستانی که در احزاب مختلف فعالیت می کنند در صورتی که تمایلی به بنده دارند من این آمادگی را دارم که با تمامی این عزیزان همکاری و تعامل داشته باشم. به هر حال جاذبه ما بالاست و دافعه مان کم است و هر گروهی که در چارچوب های قانونی نظام فعالیت می کند می تواند از ما حمایت کند.