مشکلات پیش روی بهبهان و انتظارات از استاندار جدید

بهبهان دارای صدها حلقه چاه نفتی و گازی بوده اما ظالمانه این حوزه های نفتی و گازی روی شرکت های نفت و گاز گچساران و آغاجاری (واقع در امیدیه) تقسیم شده اند و تمام منافع آنها از جمله اشتغال ، عمران و توسعه ی شهری ، سهمیه ی دو در هزار نفت و گاز و …. آنها عائد شهرستان های گچساران و امیدیه شده است.

بهبهانما- متن زیر با عنوان «مشکلات پیش روی بهبهان و انتظارات از استاندار جدید» نوشته آقای مهندس پیله ور و برگرفته از وبلاگ استان آریاگان می باشد. انتشار این مطلب به منزله تایید یا رد کل یا بخشی از آن نمی باشد.

به نام خدا

بهبهان به دلائل مختلف که فعلا مجال آن نیست ، در طول سالیان قبل دچار رکود و حتی در بعضی زمینه ها دچار عقب گرد شده است.

حال که به لطف خدا آقای مقتدائی کنار رفته و آقای دکتر شریعتی که بهبهانی هستند و شناخت کاملی از کل استان و بخصوص مشکلات و معضلات بهبهان دارند ، به جای ایشان نشسته اند ، انتظار می رود که مسائل و مشکلات بهبهان توسط ایشان و یا افراد موثق ایشان ریشه یابی نموده و راهکارهائی جهت حل آنها برگزیند.

مهم ترین موضوعات پیش روی بهبهان که توسط استاندار جدید می تواند پیگیری شود ، به شرح ذیل می باشند :

1)     با توجه به تخصص و سابقه کار استاندار در حوزه سلامت و بهداشت و درمان ، تاسیس دانشکده های پرستاری و مامائی و پزشکی و نیز احداث پردیس دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی بهبهان و پس از آن ارتقا دانشکده علوم پزشکی بهبهان به دانشگاه علوم پزشکی بهبهان و از طرف دیگر حل مشکلات پیش روی احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ولی عصر بهبهان و احداث بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی جوادالائمه بهبهان و نیز تعویض رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان دکتر زارع زاده که در شش سال گذشته جهت ارتقا دانشکده به دانشگاه کار چشم گیری نکرده و انتصاب فردی قوی مثل دکتر نیک خوی به جای ایشان باید مد نظر ایشان باشد.

2)     ارتقا فرمانداری کهن بهبهان به فرمانداری ویژه (با توجه به سبقه ی فرمانداری کل بهبهان در حدود شصت سال پیش که به فرمانداری تنزل یافته) و نیز انتصاب فرمانداری بومی درد آشنای بهبهان که دارای سابقه ی مدیریتی قوی در امور اجرائی شهرستانی یا استانی و یا کشوری باشد که نمونه های آن مهندس آصفی فرماندار ویژه دزفول ، مهندس شهبازی فرماندار ویژه آبادان و مهندس بلالی فرماندار اسبق بهبهان می باشند.

3)     تسریع در احداث فرودگاه بهبهان با توجه به اینکه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس هم هزینه ساخت آن را به عهده گرفته و نیز طی مصاحبه ی مهندس ورزشی با یکی از روزنامه ها تمامی مجوزهای کشوری لازم آن گرفته شده است.

4)     پیگیری مستمر بر ادامه ی ساخت بی وقفه ی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و نیز نامه نگاری جهت تعویض نام آن به “پالایشگاه بهبهان 2” و نیز تعویض نام پالایشگاه گاز بید بلند به “پالایشگاه گاز بهبهان 1” (با توجه به اینکه نام هر تاسیسات نشانه ی هویت آن تاسیسات است ، ثبت نام “بهبهان” بر پالایشگاه های مزبور ، چشم طمع شهرستان های امیدیه و آغاجاری را خواهد بست چون که هر از گاهی دست تعرض و تصاحب به سوی پالایشگاه قدیمی بید بلند دراز کرده اند) .

5)     پیگیری حقوق نفتی و گازی از دست رفته ی بهبهان با راه اندازی “شرکت بهره برداری نفت و گاز بهبهان” .
توضیح اینکه بهبهان دارای صدها حلقه چاه نفتی و گازی بوده اما ظالمانه این حوزه های نفتی و گازی روی شرکت های نفت و گاز گچساران و آغاجاری (واقع در امیدیه) تقسیم شده اند و تمام منافع آنها از جمله اشتغال ، عمران و توسعه ی شهری ، سهمیه ی دو در هزار نفت و گاز و …. آنها عائد شهرستان های گچساران و امیدیه شده و حتی با شرکت های نفتی شهر های مزبور به شهرستان ارتقا یافته و از بهبهان جدا شده اند.

6)     پیگیری احداث تمامی راه آهن های مصوب عبوری از بهبهان از جمله راه آهن های بهبهان – اهواز ، بهبهان – شیراز ، بهبهان – بندر امام ، بهبهان – بوشهر و بهبهان – اصفهان .

7)     پیگیری بزرگراه شدن تمامی جاده های اصلی بهبهان .

8)     پیگیری احداث مابقی دانشکده های دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان .

9)     پیگیری نوسازی کارخانه ی سیمان بهبهان و نیز احداث کارخانه سیمان شماره ی 2 بهبهان .

10)    پیگیری احداث شهرک صنعتی شماره ی 2 بهبهان .

11)    پیگیری احداث طرح 550 هکتاری کشاورزی سهم بهبهان .

12)    احداث رادیو شهری بهبهان با توجه به اینکه ارتباطات و اطلاع رسانی یکی از محورهای مهم توسعه و ترقی مردم و نهایتا خود بهبهان است .

البته مشغله های استاندار بسیار زیاد بوده و بقیه ی شهرستان های استان هم امورات و مشکلاتی دارند اما با توجه به وجود معاونین استاندار محترم و با انتخاب فرمانداری توانمند و امین در بهبهان و نیز با تعامل با نماینده ی محترم بهبهان در مجلس و نیز کانال های ارتباطی با هیئت دولت و مدیران ارشد وزارت خانه ها ، استاندار می تواند تمامی موضوعات فوق و نیز موضوعات دیگر شهرستان ها را به سرانجام مقصود برساند.

برکناری خواسته یا ناخواسته ی آقای مقتدائی که در طول سی ماه مسند استانداری ، هیچ کاری برای بهبهان مظلوم نکرد و نیز انتخاب استاندار بهبهانی خوزستان که درد آشنای بهبهان و مردم نجیبش می باشند ، را به تمامی همشهریان تبریک عرض می نمایم .

باشد که بهبهان وارد فصلی نو در جهت توسعه و ترقی و پیشرفت شود و پله های ترقی و توسعه و عمران را به سرعت طی نموده و به جایگاه تاریخی خود برسد انشا الله .