مراسم معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان برگزار شد+حاشیه ها

صبح امروز دکتر سید نژاد بصورت رسمی طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی بهبهان  پیش از ظهر امروز با حضور مسئولین کشوری ،استانی و شهری در آمفی‌تئاتر دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد روشن معاون پارلمانی وزیر علوم ، دکتر زراء نژاد رئیس مشاوران استاندار خوزستان، دکتر رعایائی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، حاج آقا شفیعی مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان،محمد باقر شریعتی نماینده شهرستان، مهندس ملک خدائی فرماندار شهرستان ،مسئولین ادارت شهر ،اعضای هیئت علمی،پرسنل و دانشجویان دانشگاه از حاضران در این مراسم بودند.

حاج آقا شفیعی  در ابتدای این مراسم با بیان کلام پیامبر اکرم به دستیابی مردان پارس به علم حتی در ثریا افزود که هم اکنون به برکت نظام مقدس اسلامی آمار دانشجویان ما از مرز 4 میلیون و 600 نفر هم متجاوز شده است. وی از مشارکت علمی بالا همزمان با بیرون آمدن آموزش عالی از انحصار سخن گفته و هر فردی که در حال تلاش و تحصیل علم باشد را یک مجاهد در راه علم نام برد.

ملک خدایی فرماندار شهرستان  نیز با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ فرمانداری و دانشگاه به دکتر سید نژاد یادآوری نمود که از شناخت محیط اطراف خود غفلت نکند و تعامل سازنده ای با دستگاه های اجرایی شهرستان داشته باشد .وی از حاشیه و حاشیه سازی بعنوان سم مهلکی در عدم نیل به ارتقاء علمی و رضایت افکار عمومی نام برد و صمیمانه درخواست نمود که دانشگاه از حاشیه ها دوری گزیند.

دکتر سید نژاد سرپرست دانشگاه در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد و تسلیت فاجعه منا  از زحمات روسای پیشین دانشگاه تشکر نموده و برنامه های خود برای توسعه دانشگاه را ارائه نمود. ایشان مهم ترین مشکلات پیش روی خود را منابع مالی عنوان نمود و با توجه به نسبت تعداد دانشجو به هیئت علمی و کارمند [گفت نسبت کارمند به دانشجو در اکثر دانشگاهها 1 به 80 است ولی در دانشگاه بهبهان یک به 16.5 است. وی ] خواستار حمایت های مالی وزارت شد. ارتقاء اعضای هیئت علمی و درآمد زائی از دیگر اهدافی بود که ایشان در سخنان خود به آن اشاره نمودند.

آقای شریعتی نماینده شهرستان نیز با تشکر از اقدامات انجام گرفته در دوره های قبل علی الخصوص دکتر توکلی برای دکتر سید نژاد نیز آرزوی موفقیت نمود.

وی از عقب ماندگی بهبهان نسبت به سایر شهرهای استان اشاره نمود و به تجلیل از خدماتی پرداخت که خیر بزرگ حاج محمد جعفر بهبهانیان در این شهرستان بنا نموده است .ایشان ضمن اعلام اینکه 85 درصد این دانشگاه توسط خیر ساخته شده است از وزیر علوم تقاضای حمایت های ویژه ای نسبت به دانشگاه نمود.شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود به سرانجام برجام در مجلس نیز اشاره کرد [و گفت دیروز در مجلس دوفوریت بررسی برجام رای نیاورد. ]به خواست مردم و در این فضای تلطیف شده مطمئنا با رای بالایی به نتیجه خواهد رسید.

دکتر روشن نیز در سخنان خود از زحمات دکتر توکلی تشکر نموده و خواستار ادامه حمایت های مسئولین حاضر در مراسم  از آموزش عالی استان شد.

ایشان مهم ترین عامل پیشرفت را تدوین سند چشم انداز توسعه دانشگاه دانسته و ضمن برشمردن مراتب علمی و اخلاقی دکتر سید نژاد ، ایشان را از گزینه های مناسب جهت مدیریت این دانشگاه معرفی نمود .وی با اشاره به ارتقاء جایگاه علمی ایران در موسسات علمی بین المللی و همچنین مقام دومی در میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواستار گام نهادن دانشگاه در این مسیر رشد شد .

در پایان این مراسم حکم سرپرستی دانشگاه از سوی دکتر روشن به دکتر سیدنژاد اعطا گردید.

منبع روابط عمومی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان

————————————————————————————————————————

در حاشیه مراسم

1- قاری قرآن  آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم(ع) انتخاب کرد که بسیار مناسب جلسه بود.

2- شاهکار اجرای هنرمندانه مجری توانمند شهرستان جناب مومنی مقدم باعث تحسین همگان شد.

3- حضور باشکوه مسئولین شهرستان شامل فرماندار محترم،اعضای شورای شهر،اداره تربیت بدنی،اداره منابع طبیعی، فرمانده محترم سپاه ناحیه بهبهان، ریاست محترم اداره دادگستری بهبهان و … معنی دار بود.

4- حاج علی بهبهانی ، حاج آقای جدبابایی و برخی دیگر از خیرین مدرسه ساز در مراسم حضور داشتند.

5- عدم حضور دکتر توکلی و مهندس آرمند در  این مراسم عجیب بود، هنوز از دلیل عدم حضور ریاست قبلی خبری نداریم. تا کنون در تمام جلسات تودیع و معارفه سرپرست قبلی هم حضور داشته است.

6- نظم مراسم هم به عکس جلسات قبلی بسیار ویژه انجام شد.

7- سخنان صریح فرماندار که دل پری از اتفاقات و حاشیه های چند سال اخیر داشت جالب بود

8-دکتر سید نژاد به عقب ماندگی دانشگاه در زمینه مسائل علمی و داشتن فقط یک دانشیار اشاره کرد و توضیح داد این به علت جوان بودن دانشگاهه است.

9-  آقای شریعتی تقریبا 25 دقیقه سخنرانی کرد که بخشی از آن را به گزارش اقدامات خود اختصاص داد.

10- نماینده شهرستان از ریاست قبلی تمام قد دفاع کرد.

11- نماینده شهرستان قول پیگیری فرودگاه را داد

12- تبلیغات نماینده و مانور روی اقدامات خود به حدی بود که عطوفت مشضاور وی مجبور شد به ایشان تذکر کتبی دهد.

13- دکتر روشن آخرین سخنران بود که در خصوص رشد علمی و جایگاه کشور صحبت کرد.

14- نکته جالب سخنرانی دکتر روشن اذعان به این نکته بود که دانشگاه تا کنون هیچ سند چشم انداز و برنامه مشخصی نداشته است وی همچنین گفت در خصوص تعداد هیئت علمی دانشگاه بهبهان آمار رسمی ندارم و هربار از مدیران خواستم هر کسی عددی گفته است !

15-حضور پرشور و علاقه دانشجویان و اساتید و کارمندان و خوشحالی آنها از این انتصاب مشهود بود.