محل اقامه نماز عید فطر در بهبهان اعلام شد

بنا بر اعلام ستاد اقامه، نماز عید فطر راس ساعت 7 صبح روز عید و به امامت ، امام جمعه موقتِ فرزانه و دانشمند بهبهان ، حجت الاسلام و المسلمین طواف برگزار می شود.

عید فطر بهبهان

بهبهانما- نماز با شکوه عید سعید فطر با حضور اقشار مختلف مردم در جوار حرم مطهر امام زاده حیدر (ع) برگزار می شود.

بنا بر اعلام ستاد اقامه، نماز عید فطر راس ساعت 7 صبح روز عید و به امامت ، حجت الاسلام و المسلمین طواف امام جمعه موقتِ فرزانه و دانشمند بهبهان، برگزار می شود.

با توجه به احتمال کمبود جا از نمازگزاران عزیز در خواست شده، زیرانداز مناسب یا سجاده به همراه داشته باشند.

بنا بر اعلام امام جمعه محترم میزان زکات فطریه با توجه به میانگین قیمت های مختلف گندم در شهرستان 1400 تومان است که هر نفری 3 کیلو (یک صاع) سرجمع 4200 تومان باید بپردازد.

 کسانی که حساب سال ندارند و میخواهند احتیاط کنند و خمس بپردازند 1050 تومان باید بپردازند.

 کسانی که میخواهند برنج پرداخت کنند 4000 تومان حد متوسط 3 کیلو برنج سرجمع هر نفر 12000 تومان جهت زکات فطریه و 3000 تومان آن خمس باید بپردازند. البته برنج واجب نیست.

کفاره مریض ( پیرمرد ، پیرزن یا فرد بیمار ) هر روز قیمت نان خشک یک کیلو نان که جمعا بابت هر روز 1700 تومان باید بپردازند . برای مریض آرد و برنج و یا خرما هم میشود پرداخت کرد .

بنا بر اعلام امام جمعه محترم میزان زکات فطریه با توجه به میانگین قیمت های مختلف گندم در شهرستان 1400 تومان است که هر نفری 3 کیلو (یک صاع) سرجمع 4200 تومان باید بپردازد.

کسانی که میخواهند زکات فطریه پرداخت کنند باید تاقبل از عید پرداخت و یا کنار بگذارند و کسانی هم که نمیخواهند نماز عید بخوانند تا قبل از نماز ظهر بپردازند. کسانی هم که فقیر هستند نیازی به پرداخت فطریه نیست .

انداختن فطریه در صندوق مانعی ندارد اما کسانی که صندوق را جمع آوری میکنند باید با روحانیت هماهنگی کنند که ان شاء الله مشکلی پیدا نشود .