نامه مهم رسانه بهبهان‌ما به رئیس آموزش و پرورش بهبهان

لزوم شفاف سازی واگذاری فضاهای آموزشی بهبهان

احسان موحدنیا- در ادامه نامه نگاری‌های مطالبه گرایانه این هفته از جناب عبدی پور رئیس محترم اداره آموزش و پرورش بهبهان در خصوص متناسب سازی فضاهای آموزشی مطالبه کرده‌ایم.

احسان موحدنیا- در ادامه نامه نگاری‌های مطالبه گرایانه این هفته از جناب عبدی پور رئیس محترم اداره آموزش و پرورش بهبهان در خصوص متناسب سازی فضاهای آموزشی مطالبه کرده‌ایم.

بسمه تعالی

جناب عبدی پور

مدیر محترم اداره آموزش و پرورش بهبهان

با سلام و احترام

با شروع مهرماه و آغاز تحصیل دانش آموزان، مدارس دولتی سطح شهر بهبهان غالبا با تراکم جمعیت مواجه هستند. تعداد دانش آموزان در اغلب کلاس‌ها بیش از ۳۵ نفر است.

با این حال شاهدیم که از فضای آموزشی مدارس که در مرکزیت شهر واقع است استفاده متناسبی نمی‌شود و این فضا به جای اینکه مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد تا از تراکم برخی مدارس بکاهد، در اختیار برخی ستادها و تشکل‌هاست.

خیرین محترم مدرسه ساز نهایت تلاش خود را برای احداث و حتی تجهیز مدارس بکار گرفته اند و همان طور که مستحضرید از این حیث بهبهان سرآمد استان و بلکه کشور است، با این حال بهتر نیست فضاهای متعلق به آموزش و پرورش که با اندک تغییراتی می‌توان استفاده بهینه‌تری از آن کرد به مجموعه مدارس اضافه شود و ستادها، تشکل‌ها و سایر ارگان‌ها از فضاهای دیگری که در سطح شهرستان است استفاده کنند؟

مزید اطلاع جنابعالی طبق ماده (۱) آیین نامه اجرایی ماده (۵) قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت که تصریح دارد: دستگاه‏ های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- می‏‌توانند واحدهای خدماتی، رفاهی، مجتمع های فرهنگی، هنری و مازاد ورزشی خود را مانند ساختمان‏ (اعم از اداری، مسکونی و آموزشی) و… را برای مدتی که مورد نیاز نیست و استفاده از آنها توسط دیگری موجب استهلاک غیرمعمول نمی‏ شود، با رعایت کاربری آن و از طریق مزایده و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد صلاحیت به صورت اجاره واگذار کنند.

ضمن اینکه در ماده (۵) همین قانون مدت اجاره حداکثر سه سال لحاظ شده است.

خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به املاک آموزش و پرورش که به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار شده است، اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد. این رسانه آمادگی خود را برای انتشار نظرات جنابعالی در خصوص اعلام میدارد.

با تشکر

پایگاه خبری بهبهان‌ما

رونوشت:

فرماندار محترم بهبهان

روسای محترم سایر ادارات