فوت یک جوان بر اثر تب کریمه کنگو در بهبهان

مورخ ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ بیماری ۳۸ ساله با علائم خونریزی از بینی (خون دماغ) به بیمارستان اصلی شهرستان برای دریافت خدمات درمانی مراجعه و از ابتلا خود در یک ماه گذشته به بیماری کرونا خبر می‌دهد در همین راستا اقدامات لازم برای بند آمدن خون توسط پرسنل بیمارستان انجام و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

تب کریمه کنگو

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، یک بیمار ۳۸ ساله بهبهانی در اثر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مورخ ۱ شهریورماه ۱۴۰۱ علارغم اعزام به مرکز استان در بیمارستان فوت کرد.

دکتر رمضان احدی رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اعلام این خبر گفت: مورخ ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ بیماری ۳۸ ساله با علائم خونریزی از بینی (خون دماغ) به بیمارستان اصلی شهرستان برای دریافت خدمات درمانی مراجعه و از ابتلا خود در یک ماه گذشته به بیماری کرونا خبر می‌دهد در همین راستا اقدامات لازم برای بند آمدن خون توسط پرسنل بیمارستان انجام و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

وی با اشاره به برگشت دوباره بیمار به بیمارستان گفت: علارغم درمان انجام شده بیمار بار دیگر با علائم خون دماغ شدن و خونریزی گوارشی به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کند که پس از انجام اقدامات اولیه بیمار برای ادامه درمان به اهواز اعزام می‌شود.

دکتر احدی با اعلام خبر فوت بیمار گفت: متاسفانه بیمار علارغم دریافت اقدامات فوری درمانی در مرکز استان، مورخ ۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فوت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات فوری جهت بیمار یابی و پایش افراد مرتبط با بیمار گفت: با اعلام مثبت شدن تست CCHF در مرکز استان بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشخیص داده شد و اقدامات اولیه و فوری برای بیمار یابی و پایش افراد مرتبط با بیمار و بررسی سلامت آنان توسط کارشناسان مربوطه آغاز شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن تشریح این بیماری گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ها است و متأسفانه این بیماری علائم مشهودی در دام‌ها نداشته اما در انسان باعث ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: مهم ترین راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دستکش در هنگام تماس با گوشت، نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر الی ۴ درجه سانتیگراد و خرید گوشت از فروشگاه‌های مجاز می‌باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در پایان با اشاره به تشکیل جلسه فوری شورای سلامت شهرستان بهبهان گفت: با دریافت نتیجه قطعی آزمایش بیمار، جلسه فوری مورخ ۲ شهریورماه در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور معاونت بهداشتی و نمایندگان دانشکده، معاون فرماندار، نماینده دادستان، رئیس اداره دامپزشکی، شهردار و مسئولین مربوطه برگزار و اقدامات فوری برای کنترل بیماری در شهرستان آغاز شد.

 

 

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۷۵ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان / میزان استفاده از ماسک در مناطق حاشیه ۵ درصد است