عزیمت روحانیون معروف بهبهان به قم/آیا بلال ، تمام شد؟

بنا بر اطلاع خبرنگار بهبهانما، چند تن از روحانیون معروف و برجسته بهبهان که در چند سال اخیر در حوزه مسائل فرهنگی و سیاسی شهر اثر گذار بودند، تصمیم گرفته اند که به قم عزیمت کنند.

شروع فعالیت سیاسی مجموعه بلال از سال 1384 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم بود. البته تشکیل مسجد بلال چند سال بعد از آن اتفاق افتاد.

درست بعد از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ، اختلافاتی بین این مجموعه و سایر مجموعه های فرهنگی مذهبی شهرستان پیش آمد که متاسفانه تا به امروز ادامه داشته است و روز به روز بر دامنه این اختلافات افزوده شده است.

بهر صورت در اینکه مجموعه بلال ابتکارات و خلاقیت های سمعی و بصری را در کار فرهنگی و بعضا سیاسی به خوبی رعایت می کند، شکی نیست، جمعیت زیادی که حامی منش این مجموعه شده اند آنهم در مدت زمان کوتاه گواه موفقیت این تفکر در جذب جوانان شهر می باشد.

سخنرانی های جذاب و روابط عمومی فوق العاده بی شک عامل اصلی موفقیت این مجموعه در جذب جوانان شهرمان است.

در کنار همه این نکات مخالفان اما نظر دیگری دارند شاید انتقادات منتقدان را بتوان به این صورت خلاصه کرد : نداشتن اولویت کاری در برنامه های مختلف بویژه سیاسی، ورود زودهنگام به مسائل سیاسی شهرستان و نهایتا خصلت مریدپروری در بین برخی از مسئولین این تشکیلات.

اینکه منتقدان تا چه حد انصاف در نقد دارند، بماند اما واقعا نمی توان تلاش ها و زحمات اخیر مسئولین فرهنگی مسجد بلال را نادیده گرفت.

وابستگی زیاد این مجموعه و هیئات 5 گانه به حجت الاسلام و المسلمین قنبریان ممکن است باعث بروز اختلالاتی در روند برگزاری برنامه های فرهنگی و سیاسی ، پس از عزیمت ایشان به قم شود. بهر صورت باید منتظر ماند و دید آیا مجموعه بلال می تواند با همان قدرت قبلی نقش آفرین باشد یا نه و اینکه آیا با شرایط پیش آمده  این مجموعه در انتخابات مجلس آتی می تواند ایفای نقش کند و تاثیر گذار باشد؟

ضمن تشکر از زحمات چندین ساله روحانیت معظم مسجد بلال ، آرزوی توفیق و سربلندی برای همه عزیزان را داریم و امیدواریم فعالیت های این پایگاه مهم فرهنگی همچنان ادامه داشته باشد.