توصیه دلسوزانه به شهردار محترم:

شهرداری در خصوص دریافت هزینه از مردم جهت آسفالت شفاف سازی کند.

اخیرا شهرداری بهبهان برای آسفالت کردن کوچه ها از ساکنین ، درخواست هزینه ای متغییر بین 50الی 150 هزار تومان می کند، که ظاهرا کارشناسی خاصی صورت نمی پذیرد

بهبهانما- قیمت هر متر مربع آسفالت با ضخامت 2 سانتی متر، با قیر شل(60/70) به همراه حمل و نقل و اجرا 8الی 10هزار تومان است.(این نرخ از مرکز اکتشافات و استخراج معادن ایران دریافت شده است، ضمن اینکه اگر متراژ بالا باشد، هزینه کمتر محاسبه می شود)

از شهرداری محترم تقاضا داریم، در خصوص دریافت هزینه آسفالت با عنوان خودیاری و کمک به شهرداری، از منازلی که بعضا پروانه و پایان کار دارند را به طور کامل شفاف سازی نماید.

اخیرا شهرداری بهبهان برای آسفالت کردن کوچه ها از ساکنین ، درخواست هزینه ای متغییر بین 50الی 150 هزار تومان می کند، که ظاهرا کارشناسی خاصی صورت نمی پذیرد در حالی که در اکثر کوچه های بهبهان تراکم منازل بسیار بالاست و با هزینه نرمال آسفالت به واحد متر مربع تفاوت معنا داری دارد.

بعبارتی اکثر کوچه های جدید بهبهان عرض و طول کمی دارند، ولی منازل زیادی در آن واقع هستند، لذا غالبا هزینه ای که از خانواده ها اخذ می شود، از هزینه آسفالت کردن بیشتر است مضاف بر اینکه بعضی از خانواده ها قبلا این هزینه را پرداخت کرده اند.

جالب اینجاست شنیده شده در برخی کوچه ها حتی اگر همه خانواده ها هزینه را داده ولی یک یا دو خانواده از دادن هزینه خودداری کرده باشند، امکان آسفالت فراهم نمی شود. البته امیدواریم چنین خبری صحت نداشته باشد.

ضمن تشکر از خدمات شهردار محترم در خصوص آسفالت معابر انتظار داریم ، جهت جلوگیری از بروز هرگونه شائبه ای در این خصوص، رویه موجود را منطقی تر نموده و با بررسی دقیق کارشناسانه و بر حسب متراژ کوچه ها ، پروانه و پایان کار منازل، در خصوص دریافت هزینه از مردم شفاف سازی نماید.

این رسانه (بهبهانما) آمادگی خود را برای همکاری با شهرداری در این زمینه اعلام میکند.