اولین جلسه مجمع تشکل های دانشجویی اصلاح طلب خوزستان با استاندار

سخنان فعال دانشجویی بهبهان در حضور استاندار خوزستان

بهبهان ما – اولین جلسه مجمع تشکل های دانشجویی اصلاح طلب استان خوزستان با دکتر شریعتی استاندار خوزستان و با حضور دبیران، نمایندگان و شوراهای مرکزی تشکل های عضو مجمع تشکل های دانشجویی اصلاح طلب استان خوزستان برگزار شد.

سید دانیال موسوی فعال دانشجویی دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان به همراه مجمع تشکل های دانشجویی اصلاح طلب خوزستان با استاندار خوزستان دیدار کرد. متن سخنان این فعال دانشجویی به شرح زیر در اختیار بهبهانما قرار گرفته است:

انتشار این سخنان به منزله تایید یا رد کل یا بخشی از آن نمی باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای استاندار!
من از بهبهان آمدم …
از دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا …

-دانشگاهی که در آن خدمت صادقانه ی مسئولین ، مقابله با چپاول گری ها و حیف و میل ها با اقدام به ترور و ایجاد رعب پاسخ داده میشود.

-دانشگاهی که در آن به جای فراهم کردن فضای باز علمی ، بارها اساتید مورد سو قصد و حمله قرار می گیرند .

-دانشگاهی که در آن دانشجویان بارها در مسیر ناامن نزدیک دانشگاه مورد آزار و اذیت قرار گرفته و سالهاست علیرغم پی گیری رییس دانشگاه هیچ امنیت قابل مشاهده ای برای دانشجویان مهیا نمی شود .

-اگر دین داریم از وجود این مصیبت ها باید تکانی بخود بدهیم و اگر دین نداریم لااقل آزاده باشیم و فکری بحال حداقل حق انسانی یعنی تامین امنیت کنیم .

– هر چند انتقادات صریحی نسبت به ریاست فعلی دانشگاه در زمینه ی صدور مجوز و فعالیت تشکلمان دارم ، اما ایشان میراث دار کوهی از مشکلات و مسائل گره خورده از مدیر قبلی هستند که بدون کمک مسئولان استانی برون رفت از این مشکلات امکان ناپذیر و یا بسیار سخت است . البته اقدامات بسیار خوبی در فضای ظاهری و علمی دانشگاه رخ داده که این اقدامات تیم مدیریت فعلی قابل تقدیر است و انتظار میرود با همت مسئولین استانی مشکل ها برطرف شود.

– استان خوزستان علیرغم اینکه شاهراه اصلی اقتصاد کشور است یکی از بیشترین آمار بیکاری و بالاخص فارغ التحصیلان بیکار را دارد . شهرهایی مثل خرمشهر ، آبادان ، بهبهان و… که منابع عظیم اقتصادی نفت ، گاز ، کشاورزی ،صنایع دستی و… را دارند خود دارای بیشترین حجم بیکاری در استان هستند که این مساله نیازمند ورود جدی مسئولین است .

-خوزستان با وجود مشکلاتی مثل گرما ، ریزگردها ، آب شرب نامناسب ، مشکلات مربوط به آب کارون و… در آینده ای نه چندان دور طبق پیش بینی های مفسرین غربی به استانی تبدیل خواهد شد با معضل فرار سکنه .

-البته برای مشکلاتی که عنوان شد مثل بیکاری و مسائل مربوط به معضلات طبیعی راهکاری وجود دارد . آنهم مشخص شدن سهم خوزستان از منابع اقتصادی بالاخص نفت است و البته خرج صحیح آن برای استان.

– ما بعد از هیچوقت میبینیم استاندار با توده های مردم به طور مستقیم رابطه دارد که متاسفانه این ها اقدامات توسط افرادی معلوم الحال و معلوم السابقه پوپولیستی معرفی میشوند که ناشی از وجود اعتقاد برخی به اختلاف طبقاتی بین مسئولین و مردم در دوره های پیش از شماست.

-آقای استاندار ! مردم افرادی که می خواهند یا نمی خواهند را در جریان انتخابات معرفی کردند . فردی که در مجلس مواضع مخالف دولت داشته یا در جای دیگر فردی که بعد از دوره ای فقط 4درصد از آرای مردم را به خود اختصاص داده قطعا افرادی که مردم شوق به مدیریت آن ها داشته باشند نیستند . اما کسانیکه پایه رای قدرتمندی همچون 40000 رای از حدود 80000 رای را کسب کرده اند مهجور مانده اند .

-اقدامات شما در بکارگیری از نیروهای علمی در جایگاه های مشاور و معاونین مثل دکتر قمشی در امور آب و دکتر حسین زاده در معاونت سیاسی و امنیتی امری قابل تقدیر است که امیدواریم ادامه داشته باشد .

-در آخر از شما خواهش دارم انتخاب مشاور دانشجویی خود را برعهده ی دانشگاه ها و بالاخص این مجمع که پتانسیلی بی نظیر در کشور است بگذارید تا بتوانیم رابطه ی خود با استانداری را به طور منظم حفظ کنیم.