بومی گزینی مهمترین شعار کشت زر

تاکید توامان کشت زر بر استفاده از نیروهای بومی با رویکرد شایسته سالارانه در پست های مدیریتی و استفاده از نخبگان بهبهانی برای استخدام های پیش رو منجر به اعتماد بی سابقه مردم به وی شد.

بهبهانما- قطار انتخابات بهبهان به ایستگاه پایانی خود رسید و مهندس حبیب الله کشت زر با کسب اکثریت آرا  ، پیروز نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

در خصوص تحلیل و تفسیر آرا و دلایل پیروزی مهندس کشت زر ، موضوعات متنوعی مورد بحث است ولی به زعم نگارنده مهمترین موضوعاتی که در ذیل انتخاب کشت زر می توان به آن اشاره کرد عبارت است از:

1- بومی گزینی.

2- نقش پررنگ توده مردم و سیاست زدگی و خستگی از خط و خطوط سیاسی.

3- تاثیر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حضور در دور دوم انتخابات و تبین این سخنان در محافل مذهبی.

الف: بواقع از زمان کاندیداتوری حجت الاسلام موحد و بلکه پیش از آن پای غیر بومی ها در پست ها و مسئولیت های کلیدی بهبهان گشوده شد.

اگر چه تعداد زیادی از مسئولین غیر بومی که زمامدار برخی ادارات و نهاد های دولتی بوده و هستند، منشا خیرات و برکات فراوانی برای بهبهان می باشند، ولی متاسفانه در چند سال وکالت جناب شریعتی ، برخی از مسئولین غیر بومی ، عملا حق مردم مظلوم بهبهان بویژه در خصوص استخدام ها را ضایع نموده و ملاک بومی گزینی را نادیده گرفتند، این در حالی است که مردم شهرستان با مشکل شدید بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

برخی از مسئولین غیر بومی ، عملا حق مردم مظلوم بهبهان بویژه در خصوص استخدام ها را ضایع نموده و ملاک بومی گزینی را نادیده گرفتند

بدون شک توانایی حل نسبی مشکل بیکاری در بهبهان -با احتمال راه اندازی پروژه های برقی و گازی – و با رویکرد بومی گزینی شاخصه ای بود ، که مردم در یک نماینده بومی جستجو می کردند. بویژه آنکه مردم مظلوم بهبهان زخم خورده تبعیض های ناروایی هستند که از چند سال اخیر تاکنون در خصوص استخدام های غیر بومی نظاره گر آن بوده اند.

بهر صورت تاکید توامان کشت زر بر استفاده از نیروهای بومی با رویکرد شایسته سالارانه در پست های مدیریتی و استفاده از نخبگان بهبهانی برای استخدام های پیش رو منجر به اعتماد بی سابقه  مردم به وی شد.

ادامه دارد …