زنگ سلامت در مدارس شهرستان بهبهان نواخته شد

بهبهانما- به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت با حضور معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی و کارشناسان واحد مدارس و بهداشت روان در دبستان فاطمه زهرا(س) زنگ سلامت نواخته شد.

در ابتدا این مراسم  به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و  روز پدر شعر و مدیحه سرایی توسط دانش آموزان اجرا گردید و سپس در ادامه دکتر شبرو معاونت دانشکده علوم  در سخنانی با اشعاره به شعار امسال هفته سلامت ” غلبه بر دیابت ” مطالبی مفصلی در مورد بیماری دیابت ، علائم و عوارض دیابت و راههای پیشگیری از دیابت را  ایراد نمود. سپس سوالاتی در بین دانش آموزان در خصوص موارد مطروحه شده توزیع گردید و به 30 نفر از آنان به قید قرعه جوایزی از طرف معاونت بهداشت اهداء گردید . سپس زنگ سلامت توسط دکتر شبرو نواخته شد.

معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی سپس در جلسه ی که با حضور والدین دانش آموزان برگزارشد در خصوص بیماری دیابت ، تغذیه مناسب در سنین مدرسه ، مشارکت های والدین جهت ایجاد بوفه و پایگاه تغذیه سالم در مدارس ، انسان سالم محور توسعه پایدار ،هزینه های هنگفت بیماریها خصوصا بیماریهای مزمن مانند دیابت مطالب مفصلی را ایراد نمود و از والدین خواست تا با تغذیه سالم و تحرک کافی و دوری از سیگار و دخانیات و … از ابتلا خود و فرزندانشان به دیابت پیشگیری کنند.در ادامه به  پرسشهای والدین پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است که در حاشیه مراسم مذکور دکتر شبرو جلسه ی جداگانه ی نیز با معلمین دبستان داشت. شناسایی  دانش آموزان دیابتی ،  نهادینه کردن فرهنگ و رفتارهای بهداشتی در بین دانش آموزان ، آموزش سبک زندگی لازم و لزوم خودمراقبتی به عنوان پذیرفتن یک مسئولیت در قبال سلامتی خود و سایر افراد جامعه از دیگر موارد مطرح شه توسط دکتر شبرودر جمع معلمین  بود. در پایان دکتر شبرو از زحمات معلمین و مدیر و مربیان تشکر و سپاسگذاری نمود.