دهها« راست» نگفته!/ سید محمود جانانه

متن زیر نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید محمود جانانه است که با عنوان دهها« راست» نگفته! در اختیار بهبهانما قرار گرفته و عینا منتشر می شود.

شایان ذکر است ، پیشتر برخی کانال های خبری نسبت به سخنان حجت الاسلام و المسلمین جانانه در شب عاشورای حسینی در حرم مطهر شاه میرعالی حسین بهبهان واکنش نشان داده بودند.

آنچه شب عاشورا در جمع چند هزاری عزاداران حسینی گفته ام را تکرار نمیکنم حال که مطالبه پاسخ شده لازم است دهها راست نگفته وتلخ دیگر را اشاره کنم:

– بنده نگفتم!:
چرا رئیس جمهورم بعد از حادثه تروریستی پاریس در آبان ۹۴ ظرف چند ساعت ووزیرش ظرف یکساعت واکنش نشان داد اما همان ایام ،۲ روز از فاجعه تروریستی ضاحیه لبنان میگذشت وهیچ واکنشی نشان نداده بودند تا پس از تسلیت به موبورهای فرانسوی ناگزیر شدند فاجعه لبنان را هم برای مصرف داخلی محکوم کنند!

– بنده نگفتم!:
بمباران شیعیان یمن در دهه محرم در ۱۷ مهرماه رخ داد ودستگاه دیپلماسی ۱۹ مهرماه نامه به بان کی مون نوشت که: عربستان باید پاسخگو باشد وهلال احمر ایران آماده کمک رسانی است!!!
این موضع ضعیف از موضع سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بی ارزشتر بود که گفت:« در سایه این حادثه وحوادث دیگری که اخیرا به وقوع پیوسته است به تجدید نظرفوری درباره حمایت از قبل کاهش یافته از ائتلاف عربستان سعودی مبادرت میکنیم»!

از موضع سناتور کریس مورفی در گفتگو با سی ان ان سست تر بود که پیش از این گفته بود:« اثر انگشت آمریکا در مورد هر انسانی که جان خود را در یمن از دست میدهد مشاهده میشود…»( تسنیم/ ۲۹/ مرداد/۹۵).
شرمنده ام بگویم ایران بعنوان ام القری اسلام وحامی مستضعفان جهان در جایگاه« مدعی العموم» به اندازه « متهم»( آمریکا) بلکه کمتر جنایت را محکوم کرد!

– بنده نگفتم!:
ریشه ی این ضعف وزبونی به سالهای قبل برمیگردد . اردیبهشت۹۴، وقتی زیر بمباران مردم یمن عادل الجبیر آمریکائی وزیر خارجه سعودی شد و وزیر خارجه ما بطور غیر معمول وزارت را به تبریک گفت! وموجب بهت وحیرت شد و گسترش روابط با سعودی ها را آرزو کرد!

%d8%ac%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود جانانه

همان روزها مجروحین بمباران آخر سعودی ها در بیمارستانهای تهران بودند.سردار باقر زاده چه خوب گفت:« اگر میدانستم میخواهید به وزیر جدید تبریک بگویید به شما پیشنهاد می دادم این پیام تبریک را همراه با پیکر سه شهید یمنی که اخیرا براثر شدت جراحات بمباران آل سعود در بیمارستانهای تهران به شهادت رسیده اند ارسال فرمایید»

این مبارک بادها، ارزش تسلیتهای خشک خالی را در حد راضی نگهداشتن انقلابیون داخلی فروکاست وجاده صاف کن جنایات بعدی آل سعود شد.

– بنده نگفتم!:
آن تبریک بی جای دیروز – که روزنامه العرب چاپ انگلیس آنرا به ضعیف شدن ایران پس از حمله سعودی به یمن معنا کرد- پس از تجاورز مأموران سعودی به دو نوجوان وطنم در فروردین ۹۴ بود که عزت همه ملت ایران را له کرد ومعاون ظریف با واژه « شبه تجاوز» خواست غرور پامال شده را التیام دهد!

آن تبریک به فردی بود که در تایلند تغییر جنسیت داده وب خاطر رسوائی های اخلاقی ،زنش از او جدا شد. کسی که حلقه اتصال بین سعودی ها وصهیونیستهاست واشبه الناس خلقا به یزید است!

بنده نگفتم!:
آن موضع خفت بار و مبارک خواندن وزیر شبیه به یزید چه خسارات و ذلتهایی را برای ملتم در پی داشت:

– مهرماه ۹۴: کشتار منا با چند هزار کشته!

– دیماه ۹۴: دستور قطع روابط اقتصادی ودیپلماتیک با ایران توسط همین وزیر!

که گفت:« قطع روابط دیپلماتیک با ایران گام اول بود واقدامات بیشتری رادر نظر داریم انجام دهیم»!

دلم میخواست ایرانی نبودم و وزیر کشورم را متعلق به همه نمیدانستم تا بگویم حقتان است این هم روابط گسترده!

عزت میلیونها ایرانی خورد شد وقتی جان کری در جواب شورای روابط خارجی آمریکا گفت:« چندماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود خیلی زود با همتای خود تماس گرفتم و گفتم که این امر میتواند باعث یک رویاروئی جدی شود وما آنرا تحمل نمیکنیم وی نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی با من تماس گرفت وگفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آبهای بین المللی خارج شود…» ( مشرق/۲۶/ شهریور/۹۴)

– بنده نگفتم!:
در ریل این سیاستهای غلط و فرومایه برای رفتن وزیر بهداشت کشورم جهت رسیدگی به مصدومان منا چه خفتها تحمل کردیم:
– پیش شاهک کویت زانو زدیم وخواهش اجازه ورود کردیم!

– سه بار کاردار عربستان را خواستیم و او ویزا نداد!

– به هواپیمای مقتدرترین کشور منطقه اجازه نشستن در جده ندادند تا وزیر مجبور شد بشکل مسافر قطری با هواپیمای آنها برود!

– به گفته وزیر بدون جایگاه حقوقی وبصورت ناشناس سراغ سردخانه ها برود!( خبرآنلاین۲۳/ شهریور/۹۵)

– بنده نگفتم!:
آن تبریک و تهنیت ها به نظام کودک کش آل سعود به آنجا کشید که آن وزیر ضد اسلامی در وال استریت ژورنال بگوید:« ایران حامی اصلی تروریسم است …بسیاری از مقامات ایرانی از سال ۵۷ به بعد مسئول مستقیم بسیاری از اقدامات تروریستی بوده اند»!

فکر میکنید چه چیز جای شاکی ومتهم را عوض کرد؟ غیر از همان مواضع نمایشی وضعیف وذلیل؟!

از آن بدترالجبیر رهبر القاعده را هم ازمان مطالبه کرد!!!

نوشت:« اگر ایران میخواهد صادقانه باتروریسم مبارزه کند باید رهبرالقاعده را که مخفیگاه وی در ایران استرا تحویل دهد…از حمایت حزب الله هم دست بردارد»!!!

مردم ایران این مصیبت کجا برند که سازندگان القاعده و بمب گذاران ۱۱ سپتامبر( در گزارش آمریکایی ها) امروز رهبر القاعده را از ایران مطالبه می کنند؟! سر فرزندان حیدر کرار و علاقمندان به پارس باستان به زیر افتاد با این همه وادادگی.

– بنده نگفتم!:
این وزیر مخنث برای شعار مرگ برآمریکای انقلاب ماهم خط ونشان کشید در همان وال استریت ژورنال نوشت:« تازمانی که خمینی در سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی را به جریان نینداخته بود جهان با وجود ایران در آرامش بودولی بعداز این شعار مرگ بر آمریکا به قدرت رسید…»

نکند رابطه ای بین الجبیر و مخالفین مرگ بر آمریکا هست!

نکند تبریک به الجبیر وناخوشایندی از شعار مرگ بر آمریکاباهم نسبتی دارند!

– بنده نگفتم:!
آنروز که کشتی نجات حاوی کمکهای انسان دوستانه ایران به یمن با تهدید جان کری از سوی ظریف به جیبوتی ارسال شد باید منتظر میبودیم که در بمباران بعد برای فرستادن کمکهای هلال احمر به بان کی مون نامه بنویسیم واجازه بگیریم! عزت میلیونها ایرانی خورد شد وقتی جان کری در جواب شورای روابط خارجی آمریکا گفت:« چندماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود خیلی زود با همتای خود تماس گرفتم و گفتم که این امر میتواند باعث یک رویاروئی جدی شود وما آنرا تحمل نمیکنیم وی نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی با من تماس گرفت وگفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آبهای بین المللی خارج شود…» ( مشرق/۲۶/ شهریور/۹۴)

یعنی کمک به مظلوم بی پناه را در حد یک نمایش برای مصرف داخلی کاهش میدهیم!

حال ببینید جای چه تعرضها و شعارهایی در شب عاشورا خالی بود

– و بنده نگفتم؛ ظریف به بان کی مون آمار کشته و زخمی ها را۶۴۰ نفر نوشت!

– میگویم:
اگر دلواپس دودستگی و تشتت در شهرید راهش ایستادن سر یقینیات و بینات است ما علیرغم این حرفها و ده برابر از اینها شعار « مرگ بر سازشکار» ندهیم و همچنان به سلامت افراد دولت خویش اعتماد کنیم و شما هم با ما « مرگ بر آمریکا » و« مرگ بر آل سعود » بگویید یا اقلا شعارش را در شب شهادت شهید عزت بستایید و از ملا لغتی شدن دست بردارید. بحمدلله متدین هستید،دعا میکنم از تعصبات کور جناحی هم « آزاده» باشید.
بدرود.

سید_محمود_جانانه . ۹۵/۷/۲۴