در پالایشگاه گاز بیدبلند دو، چه می گذرد؟!

وجود انواع و اقسام لیست های چند نفره کذایی متعلق به برخی سیاسیونی که در بحبوحه انتخابات قصد داشتند به شیوه ای نوین خرید رای کنند، مزید بر علت شده تا افرادی که از همه لحاظ استحقاق دارند ، نتوانند در پالایشگاه استخدام شوند.

بیدبلند دو

بهبهانما- حدود 700 نفر از کارآموزان فنی و حرفه ای که به مدت سه ماه ، دوره آموزشی خود را جهت استخدام در پالایشگاه گاز بیدبلند دو طی کرده اند، اکنون با پاسخ منفی مسئولین مواجهه شده اند.

طبق آمار حدود 58 درصد افرادی که در پالایشگاه جذب شده اند بومی شهرستان بهبهان هستند به عبارتی حدود 500 نفر از استخدامی های اخیر بهبهانی اند.

متاسفانه اولویت های لازم جهت استخدام در پالایشگاه از سوی برخی مسئولین شهرستانی رعایت نشده و عده ای بواسطه ارتباط با برخی مسئولین در پالایشگاه مشغول بکار شده اند.

در این بین وجود انواع و اقسام لیست های چند نفره کذایی متعلق به برخی سیاسیونی که در بحبوحه انتخابات قصد داشتند به شیوه ای نوین خرید رای کنند، مزید بر علت شده تا افرادی که از همه لحاظ استحقاق دارند ، نتوانند در پالایشگاه استخدام شوند.

بیدبلند دو

700 نفر کارآموز دوره دیده و متخصص که بعضا دارای مدرک دکتری و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر می باشند و تمام دوره های لازم جهت استخدام در پالایشگاه را طی کرده اند بدلیل نداشتن ارتباط با برخی مسئولین پشت درب پالایشگاه مانده اند.

یکی دیگر از مهمترین شکایات کارآموزان فنی و حرفه ای بهبهان به نحوه عملکرد مرکز کاریابی بهبهان بر می گردد. این مرکز که زیر نظر اداره کار فعالت می کند ، وظیفه ی راهنمايي و مشاوره شغليبه جويندگان كار و شاغلين، شناسايي فرصت­هاي شغلي جهت “بكارگماري متقاضيان كار” و تأمين خواست متقاضيان نيروي كار را به عهده دارد.

700 نفر کارآموز دوره دیده و متخصص که بعضا دارای مدرک دکتری و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر می باشند و تمام دوره های لازم جهت استخدام در پالایشگاه را طی کرده اند غالبا بدلیل نداشتن ارتباط پشت درب پالایشگاه مانده اند.

کار آموزان فنی و حرفه ای معتقدند مرکز کاریابی بهبهان وظیفه مهم خود در خصوص بکار گماری افراد را بدرستی انجام نمی دهد و بعضا با دریافت حق الزحمه یا اخذ سفته به معرفی متقاضیان می پردازد و هیچ تضمینی جهت اشتغال آنها نمی دهد.

این در حالی است که طبق بند ج ، ماده 15 فصل سوم آيين نامه «تشكيل مؤسسات مشاوره شغلي و كاريابي غيردولتي» یکی از وظایف کاریابی ها  “به كار گماري جويندگان كار واجد شرايط در واحدهاي پذيرنده” قید شده است.