در حیات و ممات آن بزرگمرد/ سید بابک جعفریان

مقام معظم رهبری در فرازی از نماز میت حضرت آیت الله میفرمایند ” خداوندا ایشان را با اولیاء الهی و مجاهدین محشور بفرما ” و چه طلب آمرزشی از این بالاتر که صدیقی شفیق ، چنین رحمت و عاقبتی را از پروردگار برای ایشان طلب نماید.

متن زیر با عنوان “در حیات و ممات آن بزرگمرد” به قلم مهندس “سید بابک جعفریان” منتشر می شود.

با اجازه از محضر حضرت حق

در حیات و ممات آن بزرگمرد

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه فراجناحی بود . و جناح های مختلف سیاسی خاصه دو جناح غالب ” راست ” و ” چپ ” به فراخور احوالات سیاسی و جهت کسب قدرت یا افزایش اعتبار عمومی در مقاطعی به ایشان نزدیک یا از ایشان تبری می جستند .
بنا به ظرفیت عظیم ، صبر و تحمل مثال زدنی ایشان ، جناح های سیاسی در مواقعی که کسب شهرت و مقبولیت را در تبری جستن از ایشان میدیدند گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و تند ترین و زشت ترین اتهامات را به ایشان وارد میساختند . که البته خود پاسخگوی این قبیل افاضاات و اقدامات در پیشگاه الهی که مفری از آن نیست ، خواهند بود.

جالب این است که در این تخاصم بیمارگونه یکسویه ، هیچ کدام از جناح های سیاسی به واسطه پایگاه مستحکم مردمی و اقبال شمار قابل توجهی از ملت شریف ایران به آیت الله نه تنها قادر به حذف وی از صحنه نبودند بلکه به دلیل ارتباط عمیق عاطفی و صادقانه میان ایشان و رهبر معظم انقلاب ، قادر به کنترل تاثیر و نفوذ وی بر جغرافیای سیاسی و اجتماعی نیز نبودند . چه آن زمان که رادیکالهای چپ قبای عالیجناب سرخ پوش را برای می دوختند و چه آن زمان که دلواپسان راست او را به زبیر تشبیه میکردند . اتفاقاً جماعت خناسان در این جنگ یکسویه مستمر باعث حذف و فراموشی خودشان از ذهن ملت شریف بیدار و آگاه ایران اسلامی شدند ( و می شوند ) و هرچه بر غلظت دروغها ، هجمه های ناروا و تهمتهای ناجوانمردانه شان افزودند ، محبوبیت مرحوم آیت الله مستمراً افزایش یافت و نه تنها ساحت ایشان علی الدوام پاک ماند ، حتی غباری نیز بر آن ننشست .

بدرقه شایسته و عبرت آموز

ملت بزرگوار و شریف ایران و بعنوان صاحبان اصلی کشور و حاکمیت ، در دیماه غم انگیز 95 چنان عزتمندانه و با شور ، ایشان را بدرقه کرد که جای هر تفسیر و حدیث وارونه ای از سیاه نمایان و کژاندیشان را گرفت. چه آن بنگاه سرخ لجن پراکنی روباه استعمار که در تفسیر اذکار نماز رهبر بزرگوار ، خود را به در دیوار کوفت تا بلکه حصیری از تفرقه ببافد و چه عمله های داخلی که تشییع وحدت آفرین و یکپارچه مرحوم آیت الله را با تحلیلهای سخیف و جناحی به لوث تفرقه افکنی آلودند.

به گواه دوست و دشمن ، حضور هاشمی در عرصه سیاسی ایران پربار و موثر بود و ثمره تلاش جمعی مبارزان دیروز و حاکمان امروز علیرغم برخی کاستی های رو به افول ، شجره طیبه جمهوری اسلامی است که با نام ایران در جغرافیای سیاسی ، اقتصادی و نظامی جهان جایگاهی برجسته دارد . کشوری که محنت دشمنی کسر بزرگی از قلدران زورگویان جهانی و رنج بی انصافی ، تحریم و ظلم پیوسته ایشان را در مدت مدیدی از سالهای گذشته تا امروز ، مستمراً تحمل کرده و اکنون با اقتدار رو به تثبیت بیش از پیش در تمامی عرصه هاست ، نمیتواند محصول بی خردی ، تغافل و از همه مهمتر نا هماهنگی حاکمان و موسسین موثر و بی بدیلش باشد . این مهم یک دستاورد همگانی و ناشی از همدلی است .

هوش ، فراست و از همه مهمتر صداقت و از خود گذشتگی آیت الله هاشمی رفسنجانی به گواه رهبر عظیم الشان ، از او ستونی محکم و قابل اتکا برای رهبری معزز و راهبری جمهوری اسلامی ایران ساخته بود . زندگی او از حیث دیدگاه فصل اول و وسط و آخر نداشت و سراسر هدفمند بدون ذره ای انحراف در راستای اعتلای آرمانهای بلند اسلام و استقرار و تثبیت حکومتی متعدل و مقتدر با معیارهای الهی بود .

سخن آخر

آنچه از رهبر عظیم الشان انقلاب در وهله نخست در اذهان عمومی ایرانیان و در مرتبه بعدی تفکر جهانیان تثبیت و یقیقن شده است . این است که ایشان جز خوف حضرت باریتعالی هیچ ضعف یا خللی در اراده ، فکر و ذکر ندارند و مترتب بر آن با احد الناسی نیز تعارف و رودربایستی در مصالح اسلام و نظام جمهموری اسلامی ایران ندارند و هر آنچه بیان میکنند نه شبهه ای در معنی دارد و نه ابهامی در تفسیر.

ایشان در فرازی از نماز میت حضرت آیت الله میفرمایند ” خداوندا ایشان را با اولیاء الهی و مجاهدین محشور بفرما ” و چه طلب آمرزشی از این بالاتر که صدیقی شفیق ، چنین رحمت و عاقبتی را از پروردگار برای ایشان طلب نماید.
دلهایمان را بشوییم و همانند آیت الله مرد و مردانه فارغ از حب جاه و قدرت ، باصداقت در راستای اعتلای کشور ، خادم و گوش به فرمان کشتیبان شایسته آن حضرت آیت الله خامنه ای زیده العزه باشیم .

سید بابک جعفریان / دیماه غم انگیز 1395

@behbahanema
Behbahanema.ir

کد خبر : 11248