گزارش یک پرونده ویژه:

در آمد میلیاردی اداره آبفای بهبهان از جیب مردم‼️/ پای شورای شهر در میان است

بهبهان ما – اگر قبوض آب منزل یا محل کسب و کار خود را مشاهده کرده باشید، می بینید بندی به نام تبصره 3 در جدول پرداختی های قبوض اضافه شده است.

این تبصره چند ماهی است که به قبوض آب در شهرستان بهبهان افزوده شده و به موجب آن مشترکین موظف هستند، مبلغی را علاوه بر هزینه مصرفی به اداره آب و فاضلاب پرداخت کنند.

حالا یک آمار ساده:

تعداد انشعاب آب در بهبهان حدود 52000 کنتور است.

هزینه ای که هر مشترک باید برای تبصره 3 علاوه بر هزینه مصرفی آب پرداخت کند: تقریبا حدود 3000 تومان است البته برای تجاری ها این هزینه تا 60000 تومان هم می رسد.

با جمع و ضرب ساده ملاحظه می کنید که اداره آبفای از محل تبصره 3 در طول سال تقریبا معادل 1500000000 یعنی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از جیب مردم برداشت می کند! این هزینه تقریبا یک هفتم کل بودجه عمرانی سال گذشته بهبهان است!

تبصره 3 از کجا آمده؟! پای شورای شهر در میان است!

▪️شورای شهر سال اخیر مصوبه ای را از تصویب گذراند که به موجب آن به اداره آبفای بهبهان اجازه داده می شد ، هزینه مازادی را از هر مشترک، تحت عنوان نوسازی خطوط لوله دریافت کند! قانونا شورا این اختیار را دارد ولی در کل کشور تاکنون فقط شورای اسلامی چند مرکز استان با افزایش قیمت آب به این شیوه موافقت کرده بودند.

چند سوال:

1- اعضای محترم شورای شهر بفرمایند، چه دلیل منطقی برای موافقت با این تبصره آن هم در وضعیت اقتصادی فعلی وجود داشت؟ پاسخ این سوال ابدا به اینکه یکی از اعضای شورای شهر کارمند اداره آب و فاضلاب است ارتباطی ندارد‼️

2- درآمدی که تاکنون از جیب مردم برای تبصره 3 پرداخت شده ، در نوسازی کدام خطوط لوله استفاده شده است⁉️آیا امکان هزینه کردن این بودجه در جاری و پرداخت حقوق وجود دارد؟!

از سال 91 تا کنون پرسنل محترم آبفای بهبهان هر کدام مطالبات میلیونی دارند و ظاهرا در برخی موارد پرداخت حقوق پرسنل در سه ماه اول سال جاری با استقراض از بانک آن هم بصورت وامی که خود پرسنل ضامن آن شده اند، صورت گرفته است.

اعضای محترم شورای شهر، مدیران دلسوز، پرتلاش و البته زرنگ ، برای جذب بودجه، راههای دیگری غیر از جیب مردم هم وجود دارد.

آوردن بودجه و قدرت رایزنی، الفبای مدیریت در شرایط فعلی است که متاسفانه بسیاری از مسئولین شهرستان خود را ملزم به آن نمی دانند یا از انجام آن ناتوان هستند.

پاسخ مدیر آبفای بهبهان

مدیر آبفای بهبهان در مصاحبه با ویژه نامه سایه اذعان کرده است: هزینه تبصره سه بیش از 60 درصد مشترکین آبفای بهبهان در یک دوره 45 روزه کمتر از 2000 تومان است و برای مشترکین پر مصرف این هزینه در سال به 50000 تومان می رسد.
مدیر آبفای بهبهان گفته که به مردم اطمینان می دهم حتی یک ریال از وجوه تبصره 3 خارج از بهبهان هزینه نشده و نخواهد شد و گزارش هزینه های صورت گرفته به شورای اسلامی شهر بهبهان ارائه خواهد شد.

 

img_5525_-1264076927