حق مناطق جنگی از مصاحبه تا عمل!

حتی در صورت موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، عملیاتی شدن این مصوبه و مهمتر از آن نحوه اجرای آن در احکام استخدامی کارکنان دولت مستلزم طی روال قانونی خواهد بود.

حق مناطق جنگی بهبهان:

نویسنده: احسان موحدنیا

ابراهیم متینیان نماینده مردم شریف رامهرمز و حومه در مصاحبه ای اعلام کرده حق مناطق جنگی به کارکنان دستگاه های اجرایی همه شهرهای استان خوزستان تعلق گرفت. وی گفته پس از برگزاری جلسات متعدد با سرلشکر باقری، وزیر دفاع و فرماندهان نظامی در یکسال اخیر، حق مناطق جنگی علاوه بر بازنشستگان دولتی کشوری به کارکنان بازنشسته سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مشمول تمامی شهرهای استان خوزستان پرداخت می شود.

موضوع افزایش تعداد مناطق جنگی خوزستان به کل استان موضوع جدیدی نیست. آذرماه سال گذشته نیز علی رضایی دیگر نماینده مجلس اظهار کرده بود که با پیگیری‌های زیاد، فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان لشگری و کشوری استان‌های کرمانشاه، خوزستان، کردستان، ایلام و آذربایجان‌غربی اختصاص یافت.

نمایندگان مجلس بارها در مصاحبه‌های مختلف و از قول ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر مسئولین ذی ربط به اضافه شدن مناطق جنگی اشاره کرده ولی تا کنون نتیجه ملموسی حاصل نشده است. البته برخی نمایندگان محترم در سکوت خبری، پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار خوبی در این خصوص انجام داده‌اند.

مطابق با ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه کشور ستاد کل نیروهای مسلح می‌بایست طی نامه‌ای اسامی مناطق جنگی و مرزی را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کند تا پس از طی روال قانونی در سازمان اداری و استخدامی کشور و تامین اعتبار لازم امکان عملیاتی شدن آن در احکام کارمندان دولت میسر گردد.

حتی در صورت موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، عملیاتی شدن این مصوبه و مهمتر از آن نحوه اجرای آن در احکام استخدامی کارکنان دولت مستلزم طی روال قانونی خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:
فرماندار بهبهان منصوب شد
حق مناطق جنگی بهبهان