حاشیه های حضور زیبا کلام در بهبهان

در اثنای صحبت های زیبا کلام پاره سنگی از کوچه پشت مسجد جامع به داخل مسجد پرتاب شد که اگرچه خوشبختانه آسیبی به کسی وارد نشد ولی اخلال مختصری را موجب شد.

بهبهانما- صادق زیبا کلام فعال سیاسی اصلاح طلب به دعوت حزب کارگزاران سازندگی در بهبهان حضور یافت. این برنامه در حالی اجرا شد که ظاهرا مجوز برگزاری آن از استانداری صادر شده بود ولی درخواستی برای اجرای آن به فرمانداری داده نشده بود.

اسماعیلی مسئول اطلاع رسانی ستاد انتخابات بهبهان در گفتگو با بهبهانما اشاره کرده بود: روال قانونی اخذ مجوز برگزاری چنین سخنرانی هایی ارائه درخواست، طرح در شورای تامین و … است.

قطع و یقین بخاطر بازه زمانی محدود این برنامه در شورای تامین بهبهان مصوب نشده بود، ولی شنیده ها از عوامل برگزاری حاکی است فرماندار محترم شخصا این مجوز را در دقایق آخر صادر کرده است.

1– در صحن مسجد جامع و محیط بیرون آن جمعی حدود 200 نفر حضور داشتند که البته بر تعداد آنها افزوده می شد.

2– از شخصیت های سیاسی بهبهان که در برنامه حضور داشتند: آقای خلیلی عضو سابق شورای شهر، آقای سینا عضو شورای شهر، دهملایی کاندیدای رد صلاحیت شده ، امید علی شجاعی و …

3– ترافیک منجر به بی نظمی در عبور و مرور شده بود.

4– این برنامه با عنوان سخنرانی دکتر زیبا کلام در حمایت از مهندس ضرغامی برگزار شده بود ولی خود آقای ضرغامی ظاهرا در حال اجرای برنامه ی تبلیغاتی در روستاها و بخش های اطراف بهبهان بودند.

5– سینا در گفتگو با بهبهانما اعلام کرد از مهندس ضرغامی حمایت می کند.

6– حیدر پور کاندیدای تایید صلاحیت شده اعلام کرد: به نفع مهندس ضرغامی انصراف داده است.

7– زیبا کلام در معیت آقای دهملایی و خلیلی وارد مسجد شد.

8– تعدادی از خانم ها در مسجد جامع حضور داشتند.

9– مجری برنامه آقای نیایی بود.

10– در بخشی از سخنرانی زیبا کلام حضار در مسجد اقدام به کف زدن کردند که با تذکر مسئولین برگزاری مبنی بر حفظ جایگاه مسجد و البته ایام فاطمیه مواجه شد ولی این کف زدن ها باز هم ادامه پیدا کرد.

11– در اثنای صحبت های زیبا کلام پاره سنگی از کوچه پشت مسجد جامع به داخل مسجد پرتاب شد که اگرچه خوشبختانه آسیبی به کسی وارد نشد ولی اخلال مختصری را موجب شد.

12– ظاهرا دو موتور سواری که باعث اخلال در مراسم شده بودند توسط مسئولین انتظامی دستگیر شدند.

13– برخی از حضار معتقد بودند این کار بدلیل اختلاف شدیدی است که بین اصلاح طلبان بهبهان رخ داده و بخشی از اصلاح طلبان از انتخاب ضرغامی به عنوان گزینه نهایی ناخرسند هستند.

14– ظاهرا قبل از شروع مراسم پیامک های تهدید آمیزی به یکی از کاندیدای رد صلاحیت شده که به تازگی حامی ضرغامی شده ارسال و موجبات تشویش خاطر وی شده است. بهمین دلیل این فرد تاثیر گذار در مراسم حضور نداشت.

15– زیبا کلام در بخشی از سخنانش انتقادات تندی به روش تایید صلاحیت شورای نگهبان داشت که یکی از حضار در جایگاه خود، درخواست سوال کرد، این درخواست با برخورد شدید و زننده ی برخی مسئولین برگزاری مواجه شد به گونه ای که وی را به بیرون مسجد هدایت کردند البته آقای شجاعی سعی کرد وی را دوباره به مسجد برگرداند ولی بعد از آن درگیری هایی بین خود حضار که از اصلاح طلبان بودند رخ داد.

16– دست بوسی از زیبا کلام نیز سبک جالب ابراز ارادت بود!

17– زیبا کلام بدون خداحافظی مسجد را ترک کرد.