تیر اندازی در شب عاشورای حسینی در بهبهان

دو نعمت است که مردم تا آنها را از دست ندهند اهمیتش را متوجه نمی‌شوند. یکی سلامتی و دیگری امنیت است. از این رو رهبر معظم انقلاب فرمودند که از همه مطالبات مهمتر ایجاد امنیت اجتماعی است.

به گزارش بهبهانما به نقل از یک مقام مسئول اختلاف و درگیری قومی بین دو روستای بزرگ شهرستان در چند شب گذشته و تداوم آن تا دیشب (شب عاشورا) منجر به رخ داد حادثه ای تلخ در بهبهان گردید.

علی رغم تکذیب و تشکیک برخی مسئولین امنیتی و انتظامی، متاسفانه دیشب و همزمان با شب عاشورای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، درگیری و تیراندازی شدیدی با سلاح سرد و گرم ،قمه ، چاقو و اسلحه شکاری در کوچه مجاور حرم حضرت حیدر ابن موسی ابن جعفر (ع) صورت گرفت . پیگیری های خبرنگار بهبهانما حاکی از آن است که در این حادثه تلخ متاسفانه 8 تن از شهروندان عادی و عزاداران حسینی مصدوم شدند.

تیراندازی ، تعقیب و گریز ماموران انتظامی و اخلال گران نظم عمومی تا حدفاصل سیلوی مرکزی بهبهان و تا مدتی از شب ادامه داشت تا اینکه ماموران توانستند یکی از اراذل و اوباش را زخمی و دیگری را دستگیر کنند، عده ی دیگری نیز متواری شدند که تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

این روزها خوزستان و بویژه بهبهان نامن است و هر روز اخباری از درگیری و نزاع دسته جمعی  بر روی خروجی رسانه‌های مکتوب و مجازی قرار می‌گیرد. این در حالی است که سایر نقاط کشور از امنیت خوبی برخوردارند. در یک ماه گذشته بیش از 40 کشته و زخمی آن هم با سلاح گرم در خوزستان رخ داده است.

درگیری قومی در باغملک که منجر به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن 16 نفر شد ، حادثه دزفول که در آن افراد ناشناسی، عزاداران حسینی را به رگبار بستند و 2 نفر کشته و 2 تن زخمی شدند. حمله به رئیس بیمارستان شهید زاده بهبهان و تخریب اموال عمومی و حالا هم درگیری و تیراندازی شب عاشورای حسینی که تاکنون 8  زخمی داشته است.

یکی از اصول مسلم تامین امنیت شهری، پیشگیری از وقوع جرم است انتظار از شورای تامین شهرستان بهبهان این است که ضمن رصد و بررسی تحرکات و درگیری های شهری بویژه درگیری های قومی علاج حادثه قبل از وقوع کند و اساسا اجازه چنین حوادث تلخی را ندهد.

مسئولین امر لحظه ای با خود بیاندیشند، که اگر خدای نکرده در حادثه دیشب بجای اسلحه ساچمه ای از اسلحه دیگری استفاده می شد، چه کسی جوابگوی امنیت بر باد رفته شهر  میشد. حداقل خواسته عزاداران حسینی در شب و روز عاشورا از مسئولین شهرستان صرفا تامین امنیت است که متاسفانه این روزها کمبود آن احساس می شود.