تکمیل پروژه دوبانده کردن گچساران ـ بهبهان نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس گفت: تکمیل پروژه دوبانده کردن گچساران ـ بهبهان نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است.

بهبهان ما- به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، غلام‌رضا تاجگردون ظهر امروز در نشست بررسی قطعه سوم باند دوم بزرگراه بابامیدان ـ گچساران ـ بهبهان که با حضور معاون وزیر راه و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: این قطعه به طول حدود 40 کیلومتر از ابتدای میدان نرگسی گچساران شروع شده و به پل بزرگ خیرآباد منتهی می‌شود.

کاهش سوخت و انرژی

وی اهداف اجرای این پروژه را کاهش مصرف سوخت، انرژی و هزینه‌ها و کاهش اتلاف زمان، کاهش ظرفیت ترافیکی کریدور جنوب به شمال از محدوده بهبهان تا بابامیدان و کاهش تصادفات جاده‌ای در محور مذکور عنوان کرد و افزود: مسیر این پل در هر جهت دارای دو خط عبور جدا شده در فاصله دو باند مسیر متغیر است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اعتبار اولیه این پروژه را 77 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: مدت اولیه قرارداد نیز 40 ماه بوده است.

تاجگردون با بیان اینکه برای تکمیل این طرح حدود 105 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: این پروژه در صورت تأمین اعتبار، تا پایان شهریور 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ابراز کرد: بزرگراه بابامیدان ـ گچساران ـ بهبهان یکی زا محورها مواصلاتی خطرناک از لحاظ تصادفات جاده‌ای بوده و اجرای این پروژه نقش زیادی در کاهش تصادفات خواهد داشت.