تکذیب خبر کشف یک گنجینه تاریخی در منطقه خارستان بهبهان

این خبر در حالی تکذیب می شود که پنجشنبه گذشته خبرگزاری رسمی ایرنا در مصاحبه با عاطفه رشنو کارشناس میراث فرهنگی استان، اصل خبر را تایید کرده بود.

در پی انتشار خبر « کشف یک گنجینه تاریخی در منطقه خارستان بهبهان » در روز 12 فروردین در فضای مجازی و کانال های تلگرام ، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان خبر مذکور را کاملاً تکذیب نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان و در پی انتشار خبر کشف یک گنجینه تاریخی در منطقه خارستان بهبهان مبنی بر کشف یک صندوقچه حاوی مقادیر زیادی اشیاء عتیقه توسط چند جوان در منطقه شمالی پارک خارستان بهبهان و تحویل بخشی از این اشیاء به نیروی انتظامی به همراه تصاویری از اشیاء مذکور، امیرمنصور صفوت سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهبهان این خبر را به شدت تکذیب نموده و ذکر موارد زیر را لازم می داند:

  1. در تاریخ مذکور هیچ گونه کشفی در منطقه خارستان بهبهان صورت نگرفته و اخبار منتشره کاملاً کذب می باشد.
  2. نام « امیرمحمود رحمت » که در خبر به عنوان کارشناس اداره میراث فرهنگی آمده است هویتی جعلی و ساخته گی است و این شخص جزو پرسنل اداره میراث فرهنگی نمی باشد.
  3. با پیگیری های انجام شده از نیروی محترم انتظامی ، تا کنون هیچ گونه اشیایی تحویل نیروی انتظامی نگردیده است.
  4. اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان در حال پیگیری موضوع از طریق مراجع انتظامی و قضایی جهت شناسایی انتشار دهندگان خبر مذکور می باشد.