بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان در پی تهدید اساتید دانشگاه

بهبهان ما – انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان در خصوص حوادث اخیر برای اساتید دانشگاه بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بدترین جا برای سکونت ، جایی است که ساکنین در آن امنیت نداشته باشند . امیرالمومنین علی (ع)

بدون تردید یکی از مهمترین مولفه های اجتماعی که وجود آن در هر جامعه ای از ضروریات محسوب می شود و بدون آن دست یافتن به اهداف والای انسانی برای آحاد جامعه امکان پذیر نمی باشد ، مسئله ی مهم و اساسی امنیت است .

امری که در واقع منشاء و زیر بنای تمامی امور بوده و بدون آن هیچ گونه فعالیت فردی و اجتماعی دیگر چه در عرصه ی علمی و چه در عرصه های دیگر نظیر فرهنگ ، اقتصاد ، صنعت و … انجام پذیر نخواهد بود .

ناامنی های موجود در شهرستان بهبهان که با پیشینه ی علمی و فرهنگی یکی امن ترین شهرهای ایران اسلامی بوده است ، جای بسی تاسف دارد .

تاسف آور است که روز به روز بر گستره ی ناامنی ها افزوده شده و حیثیت ، جان و مال افراد مورد هجوم و حرمت شکنی قرار می گیرد و اقدامی از طرف مسئولین شهرستان صورت نمی گیرد . چرا که سکوت و عدم برخورد با ناامنی ، خود ، بیشترین کمک را به گسترش عدم وجود امنیت ، آن هم در استان خوزستان ، با تهدید های موجود می کند .

از شکستن حریم عزای حسینی تا حمله به فاز 2 پالایشگاه بیدبلند و از ترور نافرجام رئیس بیمارستان شهیدزاده تا تلاش برای ترور اعضای هیات علمی ، اساتید و مسئولین دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) همه و همه نشان از مشکلی بنیادین در شهرستان بهبهان دارد .

ناکارآمدی مدیران شهرستان و ضعف ساختاری ادارات ، عدم ایجاد اشتغال و افزایش بیکاری جوانان ، افزایش استفاده از مواد مخدر در بین جوانان و… و فراتر از آن بی توجهی و عدم رسیدگی به موارد ذکر شده از مهترین دلایل گسترش روزافزون و ترویج لاابالی گری و فساد و ایجاد ناامنی در شهرستان می باشد.

با کدامین اصول انسانی و اسلامی در ماه محرم الحرام و عزای حسینی ، جهت ترور اساتید ، هیات علمی و مدیران دانشگاهی و اعضای خانواده هایشان اقدام شده است ؟

اقدامی که با هر بهانه و توجیهی که باشد ، نه تنها در وجهه ی انسانیت نیست بلکه تهدید زن و کودک از خوی حیوانی هم به دور است .

انجمن اسلامی دانشجویان ، با توجه به ناامنی موجود در شهرستان بهبهان و همچنین لزوم تامین امنیت جانی ، مالی و حیثیتی بیش از یکهزار نفر دانشجوی غیربومی حاضر در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا ، ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات ساختارشکنانه و وقیحانه ی عده ای معلوم الحال ، از مسئولان امنیتی ، انتظامی ، فرماندار و اعضای شورای تامین امنیت شهرستان ، درخواست رسیدگی سریع و برخورد قاطعانه با افراد مخل امنیت اجتماعی شهروندان را دارد و چنانچه برخورد با این افراد و تامین امنیت را در توان خود نمی دانند ، بهتر است نسبت به استعفای خود اقدام کنند . چرا که وقتی امنیت ، حیثیت و آبروی افراد جامعه ی علمی دانشگاهی یک شهرستان مورد هجوم قرار می گیرد ، سایر افراد آن شهرستان چه وضعیت امنیتی و حیثیتی می توانند داشته باشند ؟

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان

شایان ذکر است چند وقتی است عده ای منفعت طلب ضمن تهدید پیامکی برخی از اساتید و مجموعه مدیریت این دانشگاه اقدام به تیراندازی درب منزل، اسید پاشی روی خودرو و تهدید مسلحانه کرده اند.

معتقد در گفتگو با خورنا گفته است: در حدود یک سال از قبول مسئولیت معاونت اداری،مالی دانشگاه خاتم ص بهبهان ضمن مبارزه با حیف و میل بیت المال و قانون محوری و قانون مداری، راه را بر رانت خواران و قانون گریزان بسته ایم و همواره با حمایت ریاست دانشگاه و همکاران همراه سعی و تلاش خود را معطوف اجرای قانون و جلوگیری از هدر رفت بیت المال نموده ایم.