بهبهان و پویش مطالبه گری!/ از اراضی تا منابع نفتی

اینکه مسئولین ادوار مختلف شهرستان در زمینه توسعه و آبادانی بهبهان کوتاهی کرده اند ، شکی نیست ولی مهمتر از آن، اینکه تا کنون مطالبه ای جدی از سوی مردم عزیز در خصوص مشکلات شهرستان صورت نگرفته است. پیگیری مستمر مردم در خصوص موضوعات و مشکلات شهری ، می تواند مسئولین را متقاعد کند که در زمینه مشکلات شهری و عمومی جدی تر ورود کنند.

بهبهان ما – شهرستان مظلوم بهبهان-از بخش مرکزی تا آغاجاری و زیدون- به رغم دارا بودن منابع خدادادی از جمله آب، خاک حاصل خیز و منابع نفتی و گازی متاسفانه جز شهرستان های محروم کشور قلمداد می شود. اینکه مسئولین ادوار مختلف شهرستان در زمینه توسعه و آبادانی بهبهان کوتاهی کرده اند ، شکی نیست ولی مهمتر از آن، اینکه تا کنون مطالبه ای جدی از سوی مردم عزیز در خصوص مشکلات شهرستان صورت نگرفته است. پیگیری مستمر مردم در خصوص موضوعات و مشکلات شهری ، می تواند مسئولین را متقاعد کند که در زمینه مشکلات شهری و عمومی جدی تر ورود کنند.

بدیهی است تا زمانی که نهایت انتظار و خواست ما مردم از مسیولین حل مشکل شخصی باشد ، وضعیت بهبهان بهتر از این نخواهد بود ولی اگر مطالبه گری مردم از مسئولین به یک پویش شهرستانی بدل شود ، می توان امیدوار به تغییر چهره و رویه مدیریتی در شهرستان بود.

زمینه ساز چنین پویشی این است که مردم عزیز در همه زمینه های شهری از مسئولین مطالبه داشته باشند و نه صرفا برای مشکل شخصی ، مضاف بر اینکه شرایط فعلی استان بویژه حضور استاندار بومی و نماینده ای تازه نفس می تواند، وضعیت بهبهان عزیز را در مدت زمان کوتاهی دگرگون کند.

متن زیر بخشی از مطالبه های کلان مردم عزیز بهبهان از مسئولین ذی ربط است که امیدواریم در اسرع وقت پیگیری شود:

– بهبهان با وجود داشتن منابع عظیم نفتی و گازی ، جز مناطق نفت خیز نیست بلکه زیر مجموعه ای از گچساران و امیدیه است.(به عبارتی بودجه های عمرانی اعم از 2 در هزار نفت و … که حق بهبهان است به گچساران و امیدیه اختصاص می یابد)

پالایشگاه بیدبلند 1

– عوارض آلایندگی: دود فعالیت شرکت های نفتی و گازیِ آلاینده محیط زیست در بهبهان را مردم بهبهان می خورند! ولی عوارض آلایندگی آن به گچساران پرداخت میشود. این عوارض در اختیار شهرداری هاست و باعث بهبود رفاه مردم، ساخت و ساز و آسفالت راه ها و … می شود.

– امنیت آب: بهبهان مجاور رودخانه ای قرار دارد که ابتدای آن کهگیلویه و انتهای آن شادگان است، جالب این جاست هم کشاورزان کهگیلویه اجازه برداشت آب را دارند و هم کشاورزان شادگانی، ولی کشاورزان مظلوم بهبهانی در خصوص آب در مضیقه قرار دارند.

-امنیت اراضی : اخیرا برخی مسئولین گچسارانی ، بحث الحاق بخشی از اراضی شهرستان بهبهان به گچساران را با جدیت دنبال می کنند و جالب این جاست مصاحبه هایی نیز در این خصوص انجام شده است.

چه انتظاری از مسئولین داریم؟!

استخدام نیروی بومی در پالایشگاه گاز و … ، موضوع مهمی است، ولی کف انتظار مردم بهبهان از مسئولین ذی ربط است.

امیدواریم با آینده نگری و دور اندیشی ، مسئولین محترم ، در مدت مدیریت خود یادگاری ارزنده بجا گذارند و حداقل یکی از موضوعات کلان بالا که حق مردم بهبهان است ، را تا وصول نتیجه پیگیری کنند.