اهدای عضو دانش آموز بهبهانی با وصیت پدر!

به گزارش پایگاه خبری بهبهانما، ولیشهبازی رئس آموز و پرورش زیدون دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانش آموزش ابتدایی دبستان هدایت روستای لهبید بخش زیدون از توابع شهرستان بهبهان به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی گفت: در اثر سانحه دلخراش 23 اردیبهشت در محور جاده زیدون به بهبهان، چهار نفر از سرنشینان خودروی پراید که همگی از اعضای خانواده علی زحمتکش شامل پدر، مادر،برادر کوچکتر و زن عموی وی بودند در دم جان باختند.

شهبازی بیان داشت: دانش آموز علی زحمتکش نیز که دچار مرگ مغزی شده بود به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

رییس آموزش و پرورش زیدون افزود: عموی این دانش آموز با گرفتن اطلاعاتی از مراجع تقلید در مورد اجازه دادن برای اهدای عضو این دانش آموز با توجه به فوت کردن پدر و مادرش،درخواست اهدای عضو وی را داد.

به گفته شهبازی، زمانی که شناسنامه پدر این دانش آموز توسط عمویش به بیمارستان تحویل داده شد لابلای شناسنامه نامه ای به نقل از پدر دانش آموز پیدا شد که وصیت کرده بود پس از فوتش اعضایش را اهدا کنند.

وی گفت: پدر دانش آموز فرصت اهدای عضوش را نداشت و این وصیت به پسرش منتقل شد.

رییس آموزش و پرورش زیدون بیان کرد: پس از انتقال علی زحمتکش به بیمارستان گلستان اهواز بر اثر مرگ مغزی و شدت جراحات وارده ، اعضای بدنش اهدا شد.

شهبازی اظهار کرد: قلب و کبد این دانش آموز به شیراز و کلیه و ریه وی در اهواز اهدا شد و بخش های دیگری از بدن وی که قابل استفاده بود نیز اهدا شد.

آیین تشییع و خاکسپاری پیکر این دانش آموز عصر دوشنبه 28 اردیبهشت از روستای خواجه خضر تا قبرستان روستای لهبید بخش زیدون، برگزار می شود.

زیدون از توابع شهرستان بهبهان در جنوب شرق خوزستان واقع است.