امضای تفاهم نامه بین سازمان آب و برق خوزستان و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان

به منظور تقویت تحقیقات بنیادی و کاربردی در صنعت آب و برق خوزستان، شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون با دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان، تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب وبرق خوزستان در حاشیه امضای این تفاهم نامه بیان داشت: این تفاهم نامه در راستای همکاری بین دانشگاه و صنعت در جهت حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و شناسایی دانشجویان و اساتید نخبه و حمایت از استعدادهای درخشان خواهد بود.

“مهرداد حیدری” با ابراز تاسف از عقب ماندگی کشور در بحث ورود به اقتصاد دانش بنیان گفت: تحقق این امر نیازمند تغییر نگرش در فضای کلی کشور است و اگر کوله بار سفر در راه اقتصاد دانش بنیان تهی از اختلافات بین دستگاهی شود، می توان امیدوار به زودرس بودن میوه این نهال نوپا در کشور بود.

وی مهمترین اهداف این تفاهم نامه را اجرای طرح های پژوهشی، تولید علم و توسعه فناوری، آموزش متخصص در فناوری های مورد نیاز صنعت آب، شناسایی نخبگان، تبدیل دانشگاه به یک دانشگاه کار آفرین برشمرد.

حیدری، با بیان اینکه سبک بودن توشه راه و علمی نگری به اصل موضوع، شاه کلید دستیابی به اقتصاد دانش بنیان است، اظهارکرد: فرهنگ سازی و ترویج روحیه خستگی ناپذیری و تلاش بی وقفه موتورمحرک اقتصاد دانش بنیان است.

به گفته وی، اگر پایه های اقتصادی کشوری براساس فروش نفت خام بماند، دیگر نمی توان امید به نخبه پروری و شکوفایی علم و دانش داشت و باید ازاقتصادی که متکی به نفت است و سالهاست گریبان گیر کشورمان شده فاصله گرفت؛ چرا که منابع ما جوانان خلاق و با استعداد، دانشمندان و دانشگاهیان هستند که باید روی این افراد سرمایه گزاری گردد.

وی لازمه بهینه سازی و حداکثرسازی ظرفیت و توان دانشگاه و صنعت در تحقق اقتصاد دانش بنیان را پایبندی به مفاد تفاهم نامه دانست و خاطرنشان کرد: صرفه جویی در وقت و زمان و عملی شدن برنامه های تعریف شده دستاورد اجرایی شدن این تفاهم نامه خواهد بود.

لازم به ذکر است شرکت های بهره برداری مارون و زهره و جراحی به عنوان ناحیه علمی صنعت آب و برق شرق خوزستان انتخاب شده اند، که در همین راستا طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، علی مکاری بهبهانی مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون به عنوان دبیر ناحیه شرق خوزستان در جشنواره کنفرانس ملی فن آوری های نوین در صنعت آب و برق به مدت یک سال منصوب شد.