نماینده مردم بهبهان:

اقبال دکتر شریعتی برای استانداری خوزستان بسیار بالاست

مهمترین دغدغه مردم و نمایندگان خوزستان انتخاب گزینه ای بومی برای مدیریت استانداری بوده است

مهندس حبیب الله کشت زر، نماینده مردم حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی،ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار موهور با بیان اینکه اکثریت نمایندگان استان خوزستان رضایت خود را نسبت به دو گزینه توانمد اعلام داشته اند اما به نظر می رسد اقبال دکتر شریعتی برای صدارت بر استانداری خوزستان بیشتر باشد.

کشت زر در پاسخ به پرسش خبرنگار موهور مبنی برمیزان شانس آقای راشدی به عنوان دیگر گزینه برای تصدی این پست به حضور آقای راشدی در جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان اشاره کردند.

کشت زر با بیان این نکته که آقای راشدی در جلسه مجمع نمایندگان استان حضور پیدا کردند تاکید کردند که ایشان از فرزندان دلسوز و توانمند خوزستان است. کشت زر در بخشی دیگر از گفتگو به توانمندی ها و همچنین تجارب آقای راشدی اشاره کردند و ایشان را ذخایر مدیریتی استان در سطح کشور معرفی کردند و بر توانمندی های ایشان صحه گذاشتند.

کشت زر در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار موهور مبنی بر میزان توانمدی های دکتر شریعتی به تجارب گذشته شریعتی در استانداری خوزستان اشاره جدی داشتند.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری علاوه بر توانمدی های مدیریتی،به تدین و اخلاق مداری شریعتی و همچنین تعاملات و تکریم قومیت ها چه در دوران مدیریت و چه پس از آن اشاره کردند.

کشت زر با بیان اینکه دکتر شریعتی از حمایت و توجه فعالان دو جناح سیاسی در سطح استان خوزستان برخوردار است این دستاورد را نقطه عطفی در انتخاب احتمالی شریعتی دانست و تاکید کرد که دکتر شریعتی می تواند محوری برای ترغیب و مشارکت گروه های مختلف با ذائقه های سیاسی متفاوت برای مشارکت در توسعه همه جانبه استان خوزستان باشد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه مهمترین دغدغه مردم و نمایندگان خوزستان انتخاب گزینه ای بومی برای مدیریت استانداری بوده است،معرفی دو گزینه بومی به هیئت دولت را ثمره تلاش و برآیند ارتباطات بین نمایندگان محترم خبرگان و نمایندگان مجلس دانست.

کشت زر در پاسخ به پرسش خبرنگار موهور مبنی بر نظر و موضع،هیئت دولت نسبت به انتخاب استاندار خوزستان چنین بیان کرد که قطعا” مجموعه دولت تدبیر امید بر اساس یک سری الویت ها و شاخص ها به گزینه های احتمالی استانداری رای خواهند داد. اما آنچه مبرهن است دولت به دنبال گزینه ای است که با رویکردها و رویه های دولت تدبیر امید سنخیت و برابری داشته باشد.

اما به زعم بنده با لحاظ تجارب و همچنین اجماع قابل توجه گروه های سیاسی و قومیتی استان نسبت به دکتر شریعتی دولت میتواند درصد اعتماد خود را به این گزینه مضاعف تر کند.از سوی دیگر به نظر می رسد با توجه به تجارب گذشته مدیریتی شریعتی در بدنه استانداری خوزستان می توان به عنوان یک میراگر قوی برای کنترل تنش ها و بحران های پیش رو برای مجموعه استان خوزستان و دولت تدبیر و امید به توان و حضور دکتر شریعتی اعتماد کرد.

اما از سویی دیگر آقای راشدی هم دارای استعدادهای مدیریتی و تعاملاتی قابل توجهی است که می توان به عنوان نکته مثبت در فرآیند انتخاب استاندار خوزستان هم لحاظ شود.

بنده به فراخور توان،تعاملات و همچنین با لحاظ پتانسیل ارتباطی ایجاد شده در بدنه مجمع نمایندگان استان خوزستان،با جلسات گروهی و شخصی با نمایندگان شریف استان توانستم بستری را مهیا کنم که بخشی از توانمدی های مغفول دکتر شریعتی را برای نمایندگان تنویر کنم.

کشت زر افزود به نظر می رسد یکی از فاکتورهای اساسی برای انتخاب استاندار خوزستان توسط هیئت دولت توجه به بحث اقتصاد مقاومتی است که می توان با توجه به شناخت و اشراف بیشتر دکتر شریعتی نسبت به تهدیدها و فرصت های احتمالی در این حوزه به ایشان اعتماد کرد.

مهندس کشت زر در پاسخ به پرسش پایانی خبرنگار موهور مبنی بر نحوه و میزان حمایت شما از دکتر شریعتی چنین بیان کردند که فارغ از اینکه ایشان همشهری بنده هستند اما بنده با توجه به آگاهی از عملکرد گذشته و همچنین نقاط قوت اخلاقی همواره دکتر شریعتی را از چهره های توانمند و متدین استان خوزستان معرفی کرده ام.

کشت زر افزود بنده به فراخور توان،تعاملات و همچنین با لحاظ پتانسیل ارتباطی ایجاد شده در بدنه مجمع نمایندگان استان خوزستان،با جلسات گروهی و شخصی با نمایندگان شریف استان توانستم بستری را مهیا کنم که بخشی از توانمدی های مغفول دکتر شریعتی را برای نمایندگان تنویر کنم.

در پایان این گفتگو مهندس کشت زر با یادآوری مجدد اینکه دکتر شریعتی اقبال بالایی برای صدارت منصب استانداری خوزستان رادارد،تاکید کردند که امیدواریم چه با انتخاب دکتر شریعتی و چه آقای راشدی بتوان با انتخاب گزینه بومی گفتمان تقابل را به سمت تعامل برای پیشرفت استان سوق بدهیم تا شاهد شکوفایی استعدادها و منابع مغفول و مشهود در سطح استان باشیم.

کشت زر به عنوان گفتار پایانی یادآور شد با توجه به پافشاری مجمع نمایندگان بر سر انتخاب گزینه بومی به لطف خدواند اساسی ترین دغدغه اعضای مجمع پوشش داده شد و انتظار می رود استاندار آتی خوزستان با ایجاد تعاملات منطقی با اعضای مجمع در سایه همدلی،فرصت های منطقی را در سطح استان با مشارکت پایدار ایجاد کند.