به من گفتند خائن، چون انتخابات را تمدید کردم

افشاگری فرماندار بهبهان از پشت پرده انتخابات در دور دوم

ملک خدایی در ادامه به فشارهای زیادی که در ایام انتخابات بویژه در بعد ازظهر 10 اردیبهشت به وی وارد شده بود اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مردم همچنان در صفوف اخذ رای حضور داشتند عده ای با فشار انتظار داشتند انتخابات تمدید نشود.

فرماندار بهبهان

بهبهانما – مهندس ملک خدایی در جلسه افتتاحیه دفتر ارتباط مردمی مهندس کشت زر نماینده مردم بهبهان در مجلس دهم در خصوص روزهای پرالتهاب انتخابات بهبهان در دور دوم نکات جالب مطرح کرد.
فرماندار بهبهان با تبریک عید سعید فطر و انتخاب مهندس کشت زر به عنوان نماینده بهبهان خطاب به مردم گفت: امیدوارم همچنان که پر شور در انتخابات شرکت کردید، تا پایان چهار سال نیز پشتیبان نماینده مردم باشید. وی ادامه داد: همانطور که نماینده ناظر بر اجرای قانون است، مردم نیز باید نظارتی دائمی و مستمر بر نماینده داشته باشند. وی حاشیه و در حاشیه بودن را از بزرگترین و خطرناک ترین سم دوره نمایندگی دانست.

فرماندار بهبهان با برشمردن مولفه های توسعه شهری گفت: بهبهان، مولفه های توسعه پایدار و پیشرفت را دارد ولی متاسفانه برخی مسائل ابتدایی و زیربنایی چون تصفیه خانه فاضلاب شهری یا بازیافت زباله همچنان در شهرستان حل نشده باقی مانده است.

وی یکی از دلایل عدم توسعه شهری در بهبهان را هدر رفتن انرژی تعداد زیادی از نخبگان بهبهانی در سطح شهر عنوان کرد و از وضعیت فعلی شهرستان با وجود پیشینه تاریخی و نخبگان سیاسی و فرهنگی آن اظهار تاسف عمیق کرد.

فرماندار بهبهان

ملک خدایی افزود: شهر بهبهان که 80 الی 90 سال است شهرداری، شهردار و فرماندار دارد ، هنوز دارای سیستم تصفیه فاضلاب شهری بعنوان نیاز زیر ساختی بهداشتی شهرستان، نیست.

وی ادامه داد: بهبهان با وجود اینکه قطب دامپروری است و 13 % گوشت استان و 25 % شیر استان را تامین می کند و دارای نخبگان پرنفوذ سیاسی و فرهنگی در سطح کشور است، در وضعیت فعلی بسر می برد.

با وجود اینکه مردم همچنان در صفوف اخذ رای حضور داشتند عده ای با فشار انتظار داشتند انتخابات تمدید نشود.

فشارها برای تمدید نشدن انتخابات

ملک خدایی در ادامه به فشارهای زیادی که در ایام انتخابات بویژه در بعد ازظهر 10 اردیبهشت به وی وارد شده بود، اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مردم همچنان در صفوف اخذ رای حضور داشتند، عده ای با فشار انتظار داشتند انتخابات تمدید نشود. وی افزود : خط مشی فکری بنده اصلاح طلبی است و رعایت قانون و حراست از رای مردم را یک اصل می دانم، نه اینکه به رای مردم بی توجهی کنم و آنها را پشت درب های بسته نگه دارد.

ملک خدایی گفت: طبق قانون توهین به مسئولین تا 6 ماه زندان دارد و متاسفانه بخاطر پافشاری که بر مواضع قانونی مبنی بر تمدید انتخابات داشتم، توهین های فراوانی را نثار بنده کردند.

فرماندار بهبهان در ادامه سخنان خود به ذکر خاطره ای از جلسه تودیع و معارفه استاندار جدید خوزستان پرداخت و گفت: پس از اتمام جلسه تودیع و معارفه قصد برگشت به بهبهان را داشتیم که فردی چندین بار با صدای بلند بنده را خائن خطاب کرد! از ماشین خارج شدم و از آن فرد پرسیدم بنده به چه کسی خیانت کرده ام؟ آن فرد جوان به من گفت: شما با تمدید کردن زمان اخذ رای خیانت کردید. این در حالی است که تمدید نکردن انتخابات با وجود حضور پرشور مردم در شعب مختلف، خلاف مصرح قانون است.این فرد جوان بعدا خود را فرشاد. ن معرفی کرد.

بنده نام ایشان را بیان کردم چون حقیقتا بخاطر توهین هایی که به بنده کرده بود ، قصد شکایت از وی را داشتم.

بنده پیشتر خیلی برادرانه با شریعتی (نماینده سابق) در خصوص مشکلات بهبهان صحبت کردم، ولی ایشان اصرار زیادی به تغییر بنده داشت و تلاش زیادی در وزارت کشور داشت.

ملک خدایی ادامه داد: با وجود همه اتفاقاتِ زمان انتخابات توصیه بنده به جناب کشت زر و همه این است که همه مسائل را کنار بگذاریم و کمک کنیم که شهرستان بهبهان به عنوان لکوموتیو توسعه استان خوزستان باشد.

فرماندار بهبهان گفت: شاید چند ماه دیگر بیشتر نباشم، ولی دقیقا و از روی اطلاع خدمت شما عرض می کنم که قدر بهبهان و این 4 سال را بدانید. الان مهندس کشت زر نماینده نزدیک به 200 هزار نفر است، چه افرادی که به ایشان رای داده اند و چه غیره.

استخدام بومی؛ در اولویت

وی در خصوص بحث استخدام پالایشگاه هم گفت: در این خصوص باید طوری رفتار شود که موجب دلسردی سرمایه گذار نشود، ضمن اینکه بر استخدام بومی تاکید و نظارت داریم.

ملک خدایی افزود: توقعاتمان را از آقای نماینده بالا نبریم چون اگر خدای ناکرده در خصوص برخی مسائل به نتیجه مطلوب نرسیدیم باعث نامیدی می شود.

بنده پیشتر خیلی برادرانه با شریعتی (نماینده سابق) در خصوص مشکلات بهبهان صحبت کردم، ولی ایشان اصرار زیادی به تغییر بنده داشت و تلاش زیادی در وزارت کشور داشت.