استخدام پالایشگاه گاز بیدبلند 2 از شایعه تا واقعیت

به گزارش پایگاه خبری بهبهانما، چند روزی است شایعه ای در فضای مجازی مطرح شده و آن استخدام های بی سر و صدا و غیر بومی در پالایشگاه گاز بیدبلند دو است.

در پیامهای پخش شده در فضای مجازی حتی موضوع استخدام های غیر بومی در این دستگاه  عظیم و همچنین سهمیه های استخدامی خاص به برخی ارگان ها و اشخاص اشاره شده است.

جدای صحت و سقم این شایعه -که ان شالله واقعیت ندارد- و ضمن تشکر از کلیه افرادی که در راه اندازی مجدد این پروژه نقش موثر ایفا کرده اند، امیدواریم روال استخدام  بصورت قانونی طی شود و شفاف سازی مناسبی در این خصوص صورت بگیرد، تا خدای ناکرده محلی برای سواستفاده افراد خاص نباشد.

از مسئولین امر بویژه  روابط عمومی دستگاه های ذی ربط انتظار می رود ضمن بررسی موضوع و به جهت تنویر افکار عمومی و عدم تضییع حقوق مردم اطلاع رسانی مناسب را انجام دهند.

بهر صورت ذکر چند نکته در خصوص استخدام های شهرستان ضروری بنظر می رسد:

1– مردم همواره نسبت به استخدام های صورت گرفته در شهرستان بویژه در چند سال اخیر بدبین بوده اند که ان شا الله مدیران دولت تدبیر و امید با تدبیر مناسب این موضوع را پیگیری کنند.

2– انتظار مردم شفاف سازی در خصوص استخدامها به طرق قانونی -آزمون و مصاحبه- است که حقا انتظار بجایی است.

3– خوزستان با وجود داشتن صنایع گاز و نفت و پتروشیمی متاسفانه جز استانهای با آمار بیکاری بالاست. بهبهان نیز در استان جایگاه مناسبی از حیث اشتغال ندارد. با این شرایط جفا در حق مردم است اگر با وجود نیروی جوان ، متخصص ، متعهد و بومی ، مسئولی  بخواهد بهر بهانه ای نیروی غیر بومی استخدام کند.

4– قطعا فضای شهرستان بهبهان به مانند همه شهرهای دیگر کم کم رنگ و بوی انتخاباتی می گیرد – اگر چه از مدتها قبل فعالیت برخی آغاز شده-  انتظار می رود مسئولین محترم ضمن رصد فعالیت کاندیدای احتمالی ، اجازه سواستفاده از استخدام های پروژه های دولتی را به هیچ فردی ندهند. تا خدای نکرده کاندیدایی با وعده استخدام در این پروژه ی ملی و استانی دنبال رای مردم نباشد. به نظر می رسد تنها راهکار ، اطلاع رسانی مناسب روابط عمومی ها در خصوص نحوه استخدام است. چرا که اگر متقاضیان اشتغال اطمینان داشته باشند که استخدام ها با آزمون ، مصاحبه و کشوری برگزار می شود، بدون شک دست عده ای جهت سو استفاده احتمالی کوتاه خواهد شد و طیب خاطری برای متقاضیان است.

5–  و نکته آخر فراموش نکنیم به عنوان مثال اگر روستایی در 100 کیلومتری و جز حوزه شهری بهبهان باشد، متقاضیان اشتغال در آن روستا بهمان میزانی در استخدامی ها سهم دارند که جوانان جویای کار بخش مرکزی. ولی چنانچه روستایی در 20 کیلومتری ولی جز حوزه بهبهان یا خوزستان نباشد، قاعدتا چنین سهم مشابهی در استخدامی ها نباید داشته باشند.