استخدام پالایشگاه گاز بیدبلند دو، به عهده پیمانکار مربوطه است

مصطفی اسماعیلی مسئول روابط عمومی فرمانداری بهبهان در مصاحبه با خبرنگار بهبهانما گفت تا کنون چندین جلسه با مدیرعامل و هیئت مدیره هلدینگ مربوطه در بهبهان برگزار شده است. وی با بیان اینکه تاکید فرماندار در این جلسات استفاده از نیروهای بومی بوده گفت ممکن است پیمانکار به این تشخیص برسد که تخصص لازم جهت راه اندازی بخشی از پالایشگاه در بهبهان وجود ندارد،لذا می تواند از نیروهای شهرهای دیگر استفاده کند. از آنجا که استخدام نیروهای بومی برای خود شرکت و پیمانکار صرفه اقتصادی دارد، مطمئنا نیروهای بومی در اولویت استخدام قرار می گیرند. بدیهی است در صورت تخطی پیمانکار از استخدام پرسنل بومی برخورد لازم انجام می شود

اسماعیلی با اشاره به شایعات اخیر در فضای مجازی مبنی بر استخدامهای بی سر و صدا و غیر بومی در پالایشگاه گفت بنظر می رسد اینگونه اقدامات بیشتر فشار تبلیغاتی و رسانه ای برای حساس شدن مسئولان امر باشد.

فعلا آزمون استخدامی نداریم

مدیر روابط عمومی فرمانداری بهبهان گفت با توجه به اینکه پالایشگاه فعلا در دست ساخت است، استخدام نیرو با پیمانکار است و آزمون استخدامی مربوط به مرحله پس از تکمیل است.

وی با بیان اینکه استخدام نیروها فعلا با هلدینگ است افزود هلدینگ با پیمانکار قرارداد دارد و استخدام نیرو فعلا با پیمانکار مربوطه است اسماعیلی تاکید کرد که با هیئت مدیره هلدینگ طی جلساتی صحبت شده که از پیمانکار بخواهند از نیروهای بومی استفاده کنند.

استخدام افراد جهت شروع بکار پالایشگاه به چه صورتی است؟

اسماعیلی در پاسخ به این سوال خبرنگار بهبهانما، گفت آقای مهندس ملک خدایی از وقتی به سمت فرمانداری بهبهان منصوب شده اند تاکنون حتی یک نفر را از طریق فرمانداری به جایی معرفی نکرده اند و نظرشان این است که استخدامها از روال قانونی و از اداره کار صورت پذیرد.

وی همچنین تاکید کرد بدلیل اینکه در این مرحله آزمونی برگزار نمی شود و استخدام ها با پیمانکار است لذا نمی توان انتظار کنترل جامع بر استخدام ها را داشت، ولی بدون شک با هرگونه تخطی از استخدام بی دلیل پرسنل غیر بومی توسط پیمانکار برخورد لازم صورت می گیرد.

اسماعیلی همچنین امکان سواستفاده برخی افراد که با وعده تبلیغاتی -از طریق ارتباط با پیمانکار و..- قول استخدام در این پالایشگاه را می دهند، رد نکرد.