استاندار خوزستان: دانشگاه بهبهان موتور محرکه تبدیل شدن این شهرستان به قطب صنعتی است

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان می تواند باایجاد ظرفیت های لازم ، موتور محرکه تبدیل شدن این شهرستان به قطب صنعتی استان شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه خاتم الانبیای بهبهان در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: به در صورتی که کلیه امکانات انسانی، پژوهشی و تکنولوژیکی فراهم باشد سرمایه گذار جذب می شود، نیروی انسانی پتانسیل و استعداد نیز دربهبهان به وفور وجود دارد و نباید هدر برود.
وی افزود: تلاش هایی که در زمینه کارآفرینی در دانشگاه بهبهان انجام شده قابل تقدیر است و انتظار می رود با توجه به اینکه مشکل ما در دانشگاهها تجاری سازی است توجه به کارآفرینی نقش موثری در این راستا داشته باشد.

شریعتی ادامه داد: کارآفرینی، راه میانبری برای جهش در زمینه تکنولوژی و روزامدی است و دانشگاههای نسل سوم که کمتر در کشور وجود دارد توسعه یافته و در این صورت صنعت و دستگاهها به سوی دانشگاهها سوق می یابند.

استاندار خوزستان گفت: ظرفیت های خوبی از جمله شرکت پالایش گاز بیدبلند 2، نیروگاه برق و ظرفیت های کشاورزی و گردشگری در بهبهان برای کارآفرینی وجود دارد که می تواند زمینه هم افزایی و استفاده از تجارب این شرکت ها را با دانشگاه فراهم کند.

وی اضافه کرد: برای کارآفرینی در دانشگاه اعتبار اختصاص می دهیم و در زمینه منطقه ای شدن شورای پژوهش موافق هستم.
معاون مالی، اداری دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان نیز گفت: دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان یک هزار و 458 دانشجو دارد که یک هزار و 280نفر در مقطع کارشناسی و 180نفر در مقطع ارشد تحصیل می کنند.

امین اصغری افزود: در یک سال گذشته 24 میلیارد ریال برای اقدامات عمرانی از بودجه دانشگاه هزینه شده ،کمیته جذب در دانشگاه راه اندازی شده و ند چشم انداز و راهبردی برای دانشگاه نیز در مدست تدوین است.

وی اظهار کرد: بسیاری از قسمت های دانشگاه خاتم الانبیای بهبهان با کمک خیرین بنا شده و انتظار می رود دولت نیز در این دانشگاه نقش بیشتری داشته باشد.

اصغری ادامه داد: کل اعتبارات امسال 148میلیارد ریال است در حالی که حقوق پرداختی ما 149میلیارد ریال پرداخت می کنیم و تلاش می کنیم تا با حداقل بدهی روبرو باشیم.

معاون مالی، اداری دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان گفت: حداقل کسری ما 55 میلیارد ریال تا پایان امسال برآورد شده است که در این خصوص به کمک استانداری نیاز داریم.

وی افزود: دولت در بخش تملک دارایی و سرمایه ای نقش زیادی در دانشگاه بازی نکرده است و دانشگاه به دلیل داشتن پتانسیل های فراوان ارزش سرمایه گذاری دارد.

اصغری بیان کرد: دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان علاوه بر نیازبه تعمیرات و تجیهیزات، کتابخانه مرکزی، سالن چند منظوره ورزشی و آمفی تاتر مناسب ندارد که برای حل این مسال 180 میلیارد ریال است.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان نیز پیشنهاد داد: دبیرخانه دائمی پژوهش استان را منطقه ای کنیم به صورتی که شمال به دزفول، شرق به بهبهان و مرکز و جنوب به دانشگاه شهید چمران اهواز واگذار شود.

سید سعید میری ادامه داد: همچنین سهم پژوهشی دستگاههای اجرایی نیز به آنها داده شود.

کد خبر : 11171