آیین بزرگداشت مادر دوشهید بهبهانی در اراک برگزار شد

شهید محمود جهان پناه فرمانده گردان قمر بنی هاشم (ع) و شهید حمید جهان پناه متولد شهرستان بهبهان بودند که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

استاد حوزه های علمیه قم و اراک در این آیین گفت: نقش مادران شهدا در تداوم و شکل گیری انقلاب اسلامی مصداق بارزی از ولایت پذیری، ایثار، گذشت و صبر و استقامت بانوی بزرگ صدر اسلام حضرت ام البنین(س) است.


حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا افزود: مادران شهدا با دست خود فرزندانشان را که ثمره یک عمر زندگی است، رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل کردند تا امنیت و آرامش در جامعه حاکم باشد و این ارزشی بزرگ است که باید پاس داشته شود.

وی ادامه داد: والدین شهدا پدران و مادران معنوی آحاد جامعه هستند بنابراین تکریم به این عزیزان باید در جامعه نهادینه شود.

این استاد حوزه های علمیه قم و اراک اظهار کرد: جوانان دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، دغدغه اسلام و سیره اهل بیت(ع) را داشتند که با رفتار شایسته و به هنگام خود توانستند این مهم را در کشور نهادینه کنند.

وی ادامه داد: تفکر ایثار و شهادت که گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و برخاسته از فلسفه عاشورای حسینی است باید حفظ و اشاعه شود چرا که این تفکر محور اخلاق اسلامی در جامعه است و توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

حجت الاسلام الهامی نیا افزود: باب شهادت همچنان بر روی عاشقان شیفتگان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باز است و بسیاری از جوانان ایران اسلامی امروز نیز برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) رهسپار سوریه و عراق می شوند و جان عزیز خود را در این راه نثار می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، نمایندگان مردم در خانه ملت،معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی، فرمانده سپاه روح الله و تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی و اقشار مردم استان مرکزی در این آیین حضور داشتند.

مادر شهیدان محمود و حمید جهان پناه شنبه هفته جاری بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع و روز یکشنبه در آیینی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران تشییع و در قطعه ایثارگران به خاک سپرده شد.

شهید محمود جهان پناه فرمانده گردان قمر بنی هاشم (ع) در تیرماه 1342 در شهرستان بهبهان دیده به جهان گشود،وی در اوایل دهه 50 به همراه خانواده خود به اراک مهاجرت کرد و پس از اخذ مدرک دیپلم در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران درآمده و در همان سال نیز عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل در غرب کشور شد.

وی پس از شرکت در عملیات های والفجر مقدماتی، والفجر دو و سه در سال 1365 در عملیات فکه در نخستین روز ماه مبارک رمضان مورد اصابت گلوله مستقیم تانک بعثیان قرار گرفت و سرش را چون مولایش حسین (ع) در راه معشوق هدیه کرد و پیکر مطهر این شهید والامقام نیز به اراک منتقل و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید حمید جهان پناه نیز در دی ماه سال 1337 در شهرستان بهبهان متولدشد و در مرداد ماه سال 1365 در عملیات رمضان در پاسگاه زید عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.