آیا دستگاه‌های نظارتی به موضوعات پالایشگاه ورود کرده‌اند؟!

در هفته اخیر یکی از نمایندگان محترم تهران، جواد اوجی وزیر نفت و علی‌عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس را با هدف پاسخگویی به سوال خود به مجلس فراخواند.

بهبهانما|| تابستان امسال گزارشی عجیب در خصوص پتروشیمی بهبهان در پایگاه خبری انتخاب منتشر شد. این گزارش که به قلم خبرنگار شهیر حوزه محیط زیست کشور خانم لیلا مرگن نوشته شده بود، علاوه بر ایراد به موضوع پتروشیمی بهبهان مواردی از تخلفات این پالایشگاه نیز مطرح شد.

گزارش مذکور در فاصله‌ای کوتاه از انتشار، به طرز عجیبی از روی این پایگاه خبری حذف گردید.

چندی بعدی پایگاه خبری دیگری که در حوزه کشوری فعالیت دارد مواردی عجیب و قابل تامل از مدیریت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس منتشر کرد. این گزارش به طور تخصصی عملکرد مدیریت پالایشگاه را نیز مورد انتقاد قرار داده بود.

تاکنون اشخاص حقیقی، رسانه‌های محلی و استانی در خصوص مسئولیت اجتماعی پالایشگاه و نحوه هزینه کرد آن انتقاد صریح و جدی مطرح کرده‌اند و این موضوع بارها نشر یا بازنشر شده است.

در هفته اخیر یکی از نمایندگان محترم تهران، جواد اوجی وزیر نفت و علی‌عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس را با هدف پاسخگویی به سوال خود به مجلس فراخواند.

این سوال در خصوص تخلفات پالایشگاه بیدبلند بهبهان بود. اگرچه نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر نفت بطور مشروط قانع شد ولیکن مقرر شده موضوع در جلسات دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

نکته جالب اینکه رسانه‌های حوزه نفت و انرژی کشور خبر حضور وزیر نفت و علی‌عسکری را در مجلس مخابره کرده ولی آن قسمت از این گزارش که مربوط به تخلفات پالایشگاه بود به طرز عجیبی سانسور شد.

تاکنون مجموعه پالایشگاه، هیچ کدام از موارد ادعایی را تکذیب یا رد نکرده و همین موضوع شبهات پیرامون این مجموعه را تشدید کرده است.

نحوه هزینه‌کرد مسئولیت اجتماعی، استخدام‌های صورت گرفته و … از جمله سوالات عمومی مردم بهبهان است که در کنار سوالات تخصصی بدون پاسخ باقیمانده است.

پالایشگاه یک مجموعه‌ای قدرتمند مالی است که استخدام‌های زیادی هم انجام داده است. با توجه به افزایش انتقادات به عملکرد این مجموعه و گزارشاتی مبنی بر تخلفات، ورود نشان‌دار و جدی دستگاه‌های ذی ربط به موضوعات پالایشگاه مطالبه عمومی مردم است.

مَنْ وَضَعَ نَفْسَهُ مَوَاضِعَ التُّهَمَةِ- فَلَا يَلُومَنَّ مَنْ أَسَاءَ بِهِ الظَّنَّ- نهج البلاغه «كسى كه خود را در معرض اتهام و بدگمانى قرار دهد نبايد آن كس را كه به او گمان بد برد، سرزنش كند»

 

بیشتر بخوانید:
تخلفات پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان، وزیر نفت را به مجلس کشاند.
لینک کوتاه